Gå til innhold

Trening-opp i vekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Muskler veier mer enn fett. Ergo kan det hende noe av fettet er blitt erstattet med muskler. Vekta kan da være stabil/lett oppadgående, men centimetermål feks rundt livet være noe redusert.

Fortsett med det du har startet på. Trening er sunt og gjør godt for kropp og sjel.

Skriv ned alt du putter i munnen nærmeste ukene. Absolutt alt, også den ostebiten når du tar ost på brødskiva osv. Det handler om å bevisstgjøre seg selv på om man spiser mer enn man tror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461035
Del på andre sider

Gjest zignatur

Spørs hva du mener med flink.

Du bør være forsiktig med kjappe karbohydrater,

de som trener sier at karbohydrater bør spises rett etter trening,

ikke andre tider....

Og unngå kaloririk drikke som melk, juice, saft og brus mens du skal ned i vekt,

ang. kalsium bør du få det i deg på andre måter (google).

Spis mat med mye fiber og proteiner, det metter godt uten å gi for mye kalorier.

Kombiner både styrke og kondisjon for å gå ned i vekt, kondisjon er mest kaloriforbrennende, men styrke vil gi økt kaloribehov og dertil større forbrenning på sikt da muskler forbrenner fett også i hvile.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461041
Del på andre sider

Gjest togli

For å forbrenne bort en liten sjokolade, så må du trene i ca en time.... Da skjønner du hvor mye maten har å si for å få vektnedgang. Altfor mange "føler" de er flinkere med matinntaket, men de ville nok blitt overraska om de så hvor usunt de egentlig spiste. Det er altfor mye uvitenhet omkring kosthold, og mange tror trening er alfa og omega. Jeg vil heller si at kostholdet er alfa og omega, enten vi liker å tenke på det eller ei ;)

Fortsett med treninga - det er kjempebra for helsa di! Les masse om sunt kosthold og finn ut hva slags mat du vil kunne trives med å spise. En i slekta mi har gått ned ti kg siden jul (han har aldri vært tykk, men har noen få kilo for mye). Han har hatt enormt god hjelp i en nettside der man kan plotte inn antall kalorier, trening etc, for så å holde kontrollen der. Husker ikke hva siden heter, men noe med vektvokterne e.l? Kanskje noen her inne vet hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461062
Del på andre sider

Annonse

Nå veier muskler mer enn fett, men jeg tviler på at du har trent så mye at det er årsaken.

Du kan ikke fokusere på vekt etter bare 3 ukers trening, det gir ikke så raskt virkning.

Veldig bra at du har begynt å trene, fortsett for all det med det. Det er ikke bare på grunn av vekten du skal trene, men på grunn av helsen din.

Skal du gjøre noe med vekten din må du ikke minst legge om kostholdet ditt kraftig, det er noen som tror at ved å spise som før så kan de trene litt og stappe i seg litt slankemidler så vips blir de slanke etter en liten stund. Det fungerer ikke sånn.

Du må fortsette å trene og være i aktivitet og forbrenne mer enn hva du stapper i deg.

Når du trener så skal du også trene, ikke bare møte opp og gjøre noen øvelser, du skal merke det skikkelig at du trener, push deg videre hele tiden, så du får fremgang, hvis ikke stagnerer du ganske fort og det blir vedlkeholdstrening.

Sett av faste dager og tider i uka og ikke vik i fra dette hvis det ikke er svært nødvendig at du gjør det. Selvdisiplin på trening, kosthold og aktivitet er det eneste som vil få deg slank.

Dette er og blir tøfft, det må du bare forberede deg på, men ikke gi deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461064
Del på andre sider

Gjest Zignatur

For å forbrenne bort en liten sjokolade, så må du trene i ca en time.... Da skjønner du hvor mye maten har å si for å få vektnedgang. Altfor mange "føler" de er flinkere med matinntaket, men de ville nok blitt overraska om de så hvor usunt de egentlig spiste. Det er altfor mye uvitenhet omkring kosthold, og mange tror trening er alfa og omega. Jeg vil heller si at kostholdet er alfa og omega, enten vi liker å tenke på det eller ei ;)

Fortsett med treninga - det er kjempebra for helsa di! Les masse om sunt kosthold og finn ut hva slags mat du vil kunne trives med å spise. En i slekta mi har gått ned ti kg siden jul (han har aldri vært tykk, men har noen få kilo for mye). Han har hatt enormt god hjelp i en nettside der man kan plotte inn antall kalorier, trening etc, for så å holde kontrollen der. Husker ikke hva siden heter, men noe med vektvokterne e.l? Kanskje noen her inne vet hva jeg snakker om?

Ja, kost er alfa omega. Jeg begynte å trene i fjor, men gikk ned svært lite, men det var pga jeg fortsatte med brusdrikkingen og litt småspising.

Nå fokuserer jeg på å spise mer fornuftig, har kuttet ut kaloriholdig drikke, men unner meg litt kos i helga, og går mye fortere ned i vekt nå. 5 kg siden januar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461085
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, kost er alfa omega. Jeg begynte å trene i fjor, men gikk ned svært lite, men det var pga jeg fortsatte med brusdrikkingen og litt småspising.

Nå fokuserer jeg på å spise mer fornuftig, har kuttet ut kaloriholdig drikke, men unner meg litt kos i helga, og går mye fortere ned i vekt nå. 5 kg siden januar :-)

Så bra :))

Har selv sett dette med venninner som har gått ned i vekt... De kan ha trent masse, men uten å bli slankere (de har gjerne spist litt mer mat når de har trent) - Den dagen de har skjønt at man faktisk må forsake noe for å gå ned i vekt (det handler om å takle å faktisk gjøre noe "kjedelig" ;)), så har de endra kostholdet og vekta har bare rast ned:) Etter en tid blir man så vant til det endra kostholdet at kroppen selv trives best med den nye maten :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461192
Del på andre sider

Gjest ikkenikke

Jeg går i en gruppe med nakke og ryggsmerter så vi trener lett styrketrening. Pluss en halvtimes rask gange på tredemølle før den gruppe trening.

Da må du nok smøre deg med tålmodighet :) All type lett trening er bra for kroppen, men det gir nødvendigvis ingen vektnedgang. For nedgang må man opp i puls over noe tid evnt øke muskulaturen mye slik at den daglige forbrenningen øker pga mer muskler. Kanskje du kan ha noe å hente på litt omlegging av kostholdet i tillegg til treningen du gjør?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389955-trening-opp-i-vekt/#findComment-3461353
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...