Gå til innhold

Trene på gjensidighet

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg er ikke gjensidig.

Kan jeg trene på å bli det?

Jeg vil gjerne bli det, da jeg tror andre mennesker vil bli glade, jeg tror det er fint å være gjensidig, men jeg får det ikke til.

Jeg tror man må kjenne tankesystemet bak , samt hvordan man gjør det videre,

Når andre gir meg en klem, kjenner jeg det, jeg blir ofte glad inni meg (det er fordi min psykiater har forklart meg hvorfor mennesker klemmer), men jeg klarer ikke gjengjelde den, jeg er noen ganger stiv og fraværende i klemmen, men ikke inni meg, inni meg er jeg glad.

Jeg viser ikke dette til andre for da blir jeg urolig, da vil jeg gå min vei., hvis andre kommer for nære vil jeg dytte dem, men jeg dytter ikke for vil ikke såre dem, så jeg står stille.

Når jeg var liten dyttet jeg andre som stod der de ikke skulle, men hvis jeg kunne gå forbi dyttet jeg ikke, men hvis ikke kunne gå forbi dyttet jeg for tenkte ikke på at kunne spørre dem om å flytte seg. På skolen en dag i trappen dyttet jeg et barn, jeg dyttet fordi som om sånn jeg er, jeg ville bort fra bråket. Når jeg dyttet tenkte jeg "fy deg be andre flytte seg", barnet bare forsvant sammen de andre og ble borte og jeg tenkte bare at så dumt at jeg glemmer meg.

Jeg trenger bare råd om noen har på om det går an å trene på å bli gjensidig?

Jeg dytter ikke lenger mennesker som står i veien, som regel bare står jeg der og puster og lukker øynene og håper at det snart løser seg at de blir borte. Av og til prøver jeg å be dem flytte seg, men sjelden hører de meg, fordi jeg har så lys stemme. En dame på PPT spurte meg for 1 uke siden om min datter hadde så lys pipestemme, jeg vet ikke om hun mente jeg hadde det, men ofte hører ikke mennesker at jeg snakker.

Jeg vet ikke om man kan trene opp gjensidighet, hvis det går an vil jeg gjerne starte å trene, men da må jeg ha noen konkrete oppgaver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389964-trene-p%C3%A5-gjensidighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...