Gå til innhold

Hvor viktig er det med anti psykotika

Anbefalte innlegg

Gjest illlibeth
Skrevet

når en har hatt en manisk psykose?

Er det virkelig alfa og omega å bruke anti psykotika i ett år etter?

Jeg tror litium vil være nok for meg, jeg har uholdbare bivirkninger av anti psykotikaen.

Har aldri hatt noen form for psykose før den maniske episoden.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når gikk manien/psykosen over? Type medisin? Dose under psykose og dose nå?

Gjest illlibeth
Skrevet

Når gikk manien/psykosen over? Type medisin? Dose under psykose og dose nå?

manien gikk over i slutten av oktober.

jeg fikk cisordinol depot

den trappes langsomt ned pga bivirkninger og jeg skal egentlig bruke 10 mg abilify.

det var bare en minidose igjen med depot, men jeg klarte ikke ta imot sprøyten, tanken på den dritten i kroppen min greide jeg ikke.

Etter at jeg fikk abilify har jeg økt og økt i vekt, så den ønsker jeg heller ikke ta.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

den trappes langsomt ned pga bivirkninger og jeg skal egentlig bruke 10 mg abilify.

det var bare en minidose igjen med depot, men jeg klarte ikke ta imot sprøyten, tanken på den dritten i kroppen min greide jeg ikke.

Etter at jeg fikk abilify har jeg økt og økt i vekt, så den ønsker jeg heller ikke ta.

Har du prøvd Seroquel/quetiapin?

Gjest Illlibeth
Skrevet

Har du prøvd Seroquel/quetiapin?

ja, den ga meg restless legs og den samme vektøkningen som alle andre...

Skrevet

Hvordan opplevde du cisordinol? Har selv blitt medisinert med

det, og det var en uhyggelig opplevelse...

Annonse

Gjest Illlibeth
Skrevet

Hvordan opplevde du cisordinol? Har selv blitt medisinert med

det, og det var en uhyggelig opplevelse...

Jeg hater cisordinol.Blir så tung i lemmene at jeg ikke får danset og trent aerobic. Så da er eneste alternativet mitt spinning. Men så lenge jeg går på abilify legger jeg på meg på tross av spinningen.

så føler meg utrolig mye bedre i hodet også nå som jeg har sluttet. har ikke det "kaoset" i hodet der jeg bare må legge meg nedpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...