Gå til innhold

Breivik får ikke gå i morens begravelse

Anbefalte innlegg

Gjest Zippity
Skrevet

Jeg gir alle en sjanse til om de har gjort noe galt. Det er det som er bra med norge. Her lar vi alle få en sjanse til, uansett hva de har gjort. De blir vurdert i fengsel om de kan løslates. Det er noen, som f.eks. Viggo i Baneheia-drapene som ikke bør løslates. Det samme gjelder kanskje også Breivik, men det får de profesjonelle vurdere.

Ja det får de, men han bør aldri slippes ut. Da kommer han til å drepe igjen, han fullførte jo ikke oppdraget sitt. Tror ikke du hadde gitt han en sjanse til, om han hadde drept ditt barn. Ingen vil vel se han utenfor murene.

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• Arne Parne

6

• Nord og ned

5

• Angustia

4

Skrevet

Han vil en gang bli løslatt. Hadde han sittet på dødscelle hadde jeg forstått, men han burde få lov til det under norsk lov.

''Han vil en gang bli løslatt. Hadde han sittet på dødscelle hadde jeg forstått, men han burde få lov til det under norsk lov. – Lahangå

''

Nei, det burde han selvsagt ikke.

Hvorfor troller du med dette? Det er bare tåpelig av deg, og et hån mot ofrene og de pårørende fra 22/7.

Gjest togli
Skrevet

Det er vel også en menneskerett å få leve som et fritt menneske, men det kan man ikke om man har begått slike grufulle handlinger som ABB har gjort..... tilsvarende kan man ikke kreve å få gå i noens begravelse og si at det er en menneskerett...

Jeg skjønner forøvrig dine tanker rundt dette, og har vel egentlig ikke så sterke meninger omkring verken det ene eller det andre.... Det jeg lurer på er hvor grensen går for når man kan få delta i begravelsen til sine foreldre? Når man har drept et menneske? Når man sitter inne for drapsforsøk? Når man har drept to stk? Tror nok det brukes skjønn her, ja...

Gjest togli
Skrevet

''Han vil en gang bli løslatt. Hadde han sittet på dødscelle hadde jeg forstått, men han burde få lov til det under norsk lov. – Lahangå

''

Hvorfor troller du med dette? Det er bare tåpelig av deg, og et hån mot ofrene og de pårørende fra 22/7.

Hva får deg til å tro at dette er trolling? Jeg kan klare å sette meg inn i trådstarters holdning selv om jeg ikke er enig med henne....

Gjest togli
Skrevet

Ja det får de, men han bør aldri slippes ut. Da kommer han til å drepe igjen, han fullførte jo ikke oppdraget sitt. Tror ikke du hadde gitt han en sjanse til, om han hadde drept ditt barn. Ingen vil vel se han utenfor murene.

''Tror ikke du hadde gitt han en sjanse til, om han hadde drept ditt barn.''

Jeg er sterkt imot dødsstraff, men hadde selvsagt ønsket dødsstraff for en som drepte en av mine kjære... Derfor er det godt at det ikke er pårørende som skal dømme;)

Skrevet

Det er vel også en menneskerett å få leve som et fritt menneske, men det kan man ikke om man har begått slike grufulle handlinger som ABB har gjort..... tilsvarende kan man ikke kreve å få gå i noens begravelse og si at det er en menneskerett...

Jeg skjønner forøvrig dine tanker rundt dette, og har vel egentlig ikke så sterke meninger omkring verken det ene eller det andre.... Det jeg lurer på er hvor grensen går for når man kan få delta i begravelsen til sine foreldre? Når man har drept et menneske? Når man sitter inne for drapsforsøk? Når man har drept to stk? Tror nok det brukes skjønn her, ja...

En i nær familie var siktet og satt inne for drap på sin ektefelle. Hn fikk gå i begravelsen til sin ektefelle (med politieskorte). Hn var dog ikke dømt og ble senere frifunnet pga mamglende bevis.

Skrevet

''Jeg skjønner forøvrig dine tanker rundt dette, og har vel egentlig ikke så sterke meninger omkring verken det ene eller det andre.... Det jeg lurer på er hvor grensen går for når man kan få delta i begravelsen til sine foreldre? Når man har drept et menneske? Når man sitter inne for drapsforsøk? Når man har drept to stk? Tror nok det brukes skjønn her, ja... – togli

''

Når man sitter inne med et sikkerhetsnivå som tilsier at man overhodet ikke skal "ut på tur".

Det er mange som ikke slipper fri til slikt, og det er da ingen spesiell grunn til at ABB skal ut?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva får deg til å tro at dette er trolling? Jeg kan klare å sette meg inn i trådstarters holdning selv om jeg ikke er enig med henne....

''Hva får deg til å tro at dette er trolling? Jeg kan klare å sette meg inn i trådstarters holdning selv om jeg ikke er enig med henne.... – togli

''

Fordi jeg vil si at det er så åpenbart at noen som sitter på maks sikkerhet ikke bør ut på tur.

I tillegg til at det vil være et hån mot alle de pårørende og ofrene for handlingene hans, og at han meget trolig vil benytte anledningen til å lage ytterligere publisitetsstunts og komme med hat.

Samt at man neppe kan garantere sikkerheten hans (altså, at folk skyter ham) uten ekstremt store politistyrker.

Skal han ha noen seremoni så kan de ha det innenfor fengselsmurene.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

''Jeg skjønner forøvrig dine tanker rundt dette, og har vel egentlig ikke så sterke meninger omkring verken det ene eller det andre.... Det jeg lurer på er hvor grensen går for når man kan få delta i begravelsen til sine foreldre? Når man har drept et menneske? Når man sitter inne for drapsforsøk? Når man har drept to stk? Tror nok det brukes skjønn her, ja... – togli

''

Når man sitter inne med et sikkerhetsnivå som tilsier at man overhodet ikke skal "ut på tur".

Det er mange som ikke slipper fri til slikt, og det er da ingen spesiell grunn til at ABB skal ut?

Med vennlig hilsen

Nei, det er det ikke - men jeg er igrunnen ferdig med ABB og hadde ikke kommet til å blitt så fryktelig engasjert om han fikk gå i begravelsen heller. Å gå i en begravelse er nok ikke noe som påvirker om hvorvidt straffen svir eller ikke.

Skrevet

''Hva får deg til å tro at dette er trolling? Jeg kan klare å sette meg inn i trådstarters holdning selv om jeg ikke er enig med henne.... – togli

''

Fordi jeg vil si at det er så åpenbart at noen som sitter på maks sikkerhet ikke bør ut på tur.

I tillegg til at det vil være et hån mot alle de pårørende og ofrene for handlingene hans, og at han meget trolig vil benytte anledningen til å lage ytterligere publisitetsstunts og komme med hat.

Samt at man neppe kan garantere sikkerheten hans (altså, at folk skyter ham) uten ekstremt store politistyrker.

Med vennlig hilsen

Bra skrevet

Gjest togli
Skrevet

En i nær familie var siktet og satt inne for drap på sin ektefelle. Hn fikk gå i begravelsen til sin ektefelle (med politieskorte). Hn var dog ikke dømt og ble senere frifunnet pga mamglende bevis.

Ok! Hm... det må ha vært tøft for de andre pårørende...

Skrevet

Jeg må vel innrømme at jeg ikke klarer å mobilisere den helt store medlidenheten med ham der....

Hadde moren ØNSKET ham der, tro? Og hva med alle andre som ønsker å ta farvel med henne i fred og ro?

Jeg aner ikke hva som er riktig her rent juridisk, men sånn rent magefølelsemessig kan han sitte inne uten å se dagslys til evig tid for min del.... Og jeg er vanligvis ganske mild av meg... ;)

Skrevet

Ok! Hm... det må ha vært tøft for de andre pårørende...

Ja, det var det.. en meget spesiell begravelse, for å si det sånn..

Gjest Zippity
Skrevet

''Tror ikke du hadde gitt han en sjanse til, om han hadde drept ditt barn.''

Jeg er sterkt imot dødsstraff, men hadde selvsagt ønsket dødsstraff for en som drepte en av mine kjære... Derfor er det godt at det ikke er pårørende som skal dømme;)

Javel, jeg er ikke for dødsstraff. Han får nok igjen for det han har gjort, det er ingens jobb....det er universets lov.

Gjest bølger
Skrevet

''

Med vennlig hilsen

Helt enig med deg.

Gjest Lahangå
Skrevet

''

Jeg forstår den lidelse han har gjort, og troller ikke. Jeg bare mener at som det menneske han er, så burde han få lov til å gå i sin mors begravelse.

Gjest togli
Skrevet

''

Med vennlig hilsen

Antar folkene rundt ham hadde visst hva de gjorde dersom de lot ham få gå i begravelsen. Tror ikke vi andre er kompetente til å avgjøre noe slikt.... Hadde de ment at sikkerheten var godt nok ivaretatt og at resten av fam til ABB hadde ønsket å ha ham i begravelsen, så hadde ikke jeg laga noe styr ut av det. Det er sikkert mye annet som skjer i ABB sitt liv i fengselet som de pårørende etter Utøya helst ikke hadde sett skje heller. Sånn sett burde media holde kjeft og ikke gi ham mer publisitet!

Skrevet

Nei, det er det ikke - men jeg er igrunnen ferdig med ABB og hadde ikke kommet til å blitt så fryktelig engasjert om han fikk gå i begravelsen heller. Å gå i en begravelse er nok ikke noe som påvirker om hvorvidt straffen svir eller ikke.

''Nei, det er det ikke - men jeg er igrunnen ferdig med ABB og hadde ikke kommet til å blitt så fryktelig engasjert om han fikk gå i begravelsen heller. Å gå i en begravelse er nok ikke noe som påvirker om hvorvidt straffen svir eller ikke. – togli

''

Nei, dette har egentlig lite å gjøre med at han skal straffes, men sikkerhetsnivået.

Det er ikke "hevn", men sikkerhet og regelverket. De bruker millioner på å forhindre fluktforsøk (eller at noen skal redde ham), og da er det lite trolig med en tur ut.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Javel, jeg er ikke for dødsstraff. Han får nok igjen for det han har gjort, det er ingens jobb....det er universets lov.

Å aldri mer bli et fritt menneske er nok ofte verre enn dødsstraff vil jeg tro..

Gjest Zippity
Skrevet

Å aldri mer bli et fritt menneske er nok ofte verre enn dødsstraff vil jeg tro..

Tror jeg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...