Gjest maggie may Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg bor i et lite borettslag som jeg mistenker ikke helt styres etter regelverket. Har derfor noen spørsmål jeg håper andre med bedre innsikt i borettslagsdrift kan besvare: 1. Hvor lenge før generalforsamling skal innkallingen sendes ut? 2. Har sittende styremedlemmer plass i styre for evig, eller skal disse plassene være åpne for andre beboere ved generalforsamling? 3. Er styret pliktig til å lage et referat fra generalforsamlingen og sende ut dette(mtp de som ikke kan delta på møtet)? Og til sist så har jeg en problemstilling som er som følgende: Borettslaget vårt hadde en beboere som vaktmester(deltidsstilling), men da han kom hjem fra ferie så hadde styret byttet han ut med en ny vaktmester(som tilfeldigvis var faren til en av de i styret). Vedkommende som mistet jobben ble veldig lei seg da han følte at alle i borettslaget trodde at han hadde mistet jobben på misnøye. Etter en stund sendte styret ut en brev til alle som beklaget at de feilaktig hadde sparket han fra jobben, og at han var tilbudt å få jobben tilbake. Han takket nei til dette, noe jeg skjønner godt. Hva tenker andre om denne behandlingen av en "ansatt"/beboer? Spør du meg burde styret tatt hatten sin og gått etter denne behandlingen. Noen som kan komme med innspill på overnevnte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389979-diverse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-borettslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Innkalling til GF skal kalles inn med minst 8, maks 20 dagers varsel. Før dette skal dere ha forhåndsvarsel om dato med frist for når saker som man ønsker behandlet, må sendes inn. Styremedlemmer velges for en viss tid av gangen. Vanligvis er dette 2 år. Det skal foretas valg på GF og hvem som helst kan stille til valg. Det er ikke noe krav om at referatet sendes ut, men den skal være tilgjengelig for alle. Du kan dermed be om å få denne tilsendt. Behandlingen av denne vaktmesteren er ikke bra. Det skyldes nok at styremedlemmene er uproffe og ikke har tenkt på dette som et arbeidsforhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389979-diverse-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-borettslag/#findComment-3461328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.