Gå til innhold

Elske to på en gang?

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig lykkelig
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig? Jeg føler det nesten slik nå. Har det ikke godt nå. Føler det blir feil uansett hvilket valg jeg tar, men klarer samtidig ikke å trekke meg unna. Kjærligheten er for sterk til det.

Gjest Gruvelys
Skrevet

Siden du har ikke fått noen svar, tenkte jeg å gi det en sjanse. Du kan godt elske to på en gang, så lenge det er to elskere du har løse bånd til. Er den ene kjæresten, eller ektemannen din, så synes jeg du ikke burde gjøre det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er klart det går an å elske to stykker på én gang. Det er mange som har opplevd det, samtidig som få synes det fungerer - og enda færre er villige til å akseptere å være en av to (eller flere) i et som blir elsket av samme person.

Dermed må man ofte velge.

Skrevet

Det er som regel mulig frem til begge parter blir klar over det. Etter det pleier som regel følelser å kjølne litt.. for å si det pent..

Skrevet

Det er fullt mulig å bli forelsket i to på en gang, for det har jeg opplevd. Men jeg endte ikke opp med noen av dem.

Å ha et forhold til to på en gang kommer uansett ikke til å fungere, da ender man også sannsynligvis opp med ingen av dem.

Gjest ulykkelig lykkelig
Skrevet

Det er fullt mulig å bli forelsket i to på en gang, for det har jeg opplevd. Men jeg endte ikke opp med noen av dem.

Å ha et forhold til to på en gang kommer uansett ikke til å fungere, da ender man også sannsynligvis opp med ingen av dem.

Dette er ikke bare vanlig forelskelse. Jeg kjenner dem begge veldig godt og elsker dem for de fine personene de er, i tillegg til den boblende følelsen i magen når jeg treffer dem og tenker på dem. Han ene er en tidligere eks og han andre en god kompis jeg har kjent lenge, men som jeg nå altså har fått sterke følelser for.

Gjest ulykkelig lykkelig
Skrevet

Det er klart det går an å elske to stykker på én gang. Det er mange som har opplevd det, samtidig som få synes det fungerer - og enda færre er villige til å akseptere å være en av to (eller flere) i et som blir elsket av samme person.

Dermed må man ofte velge.

''Dermed må man ofte velge''

Kan man bare velge å slutte å elske noen..?!

Jeg kommer til å ha kjærlighetssorg den dag den ene av dem er ute av livet mitt..

Skrevet

''Dermed må man ofte velge''

Kan man bare velge å slutte å elske noen..?!

Jeg kommer til å ha kjærlighetssorg den dag den ene av dem er ute av livet mitt..

''Kan man bare velge å slutte å elske noen..?!''

Nei, men man kan velge å gi forelskelsen næring eller ikke.

Skrevet

Dette er ikke bare vanlig forelskelse. Jeg kjenner dem begge veldig godt og elsker dem for de fine personene de er, i tillegg til den boblende følelsen i magen når jeg treffer dem og tenker på dem. Han ene er en tidligere eks og han andre en god kompis jeg har kjent lenge, men som jeg nå altså har fått sterke følelser for.

''Dette er ikke bare vanlig forelskelse. Jeg kjenner dem begge veldig godt og elsker dem for de fine personene de er, i tillegg til den boblende følelsen i magen når jeg treffer dem og tenker på dem. Han ene er en tidligere eks og han andre en god kompis jeg har kjent lenge, men som jeg nå altså har fått sterke følelser for. – ulykkelig lykkelig''

Hvis du ikke allerede har innledet et kjæresteforhold til begge: tenk deg om: Det er sjanse for at det vil oppleves veldig vondt for dem begge når de finner ut av at du har to lignende forhold på gang samtidig.

Hvis du allerede har innledet et kjæresteforhold med dem begge på samme tid, vet din tidligere eks og din gode kompis om at du har et forhold til dem begge?

I så fall, er de komfortable med denne situasjonen?

Hadde du selv syntes at det hadde vært i orden å ha et forhold til en mann som samtidig har et eller flere andre kjæreste-lignende forhold på gang med andre?

Dette kan det bli komplikasjoner ut av hvis begge de 2 mennene går ut ifra at han er den eneste du er glad i på denne måten, og kanskje begge ønsker å stifte familie med deg f.eks. Er det da du skal fortelle at det ikke er bare han?

Jeg håper at du finner ut av hva som blir best, snart. Jeg forstår at du har det vanskelig.

Gjest ulykkelig lykkelig
Skrevet

''Dette er ikke bare vanlig forelskelse. Jeg kjenner dem begge veldig godt og elsker dem for de fine personene de er, i tillegg til den boblende følelsen i magen når jeg treffer dem og tenker på dem. Han ene er en tidligere eks og han andre en god kompis jeg har kjent lenge, men som jeg nå altså har fått sterke følelser for. – ulykkelig lykkelig''

Hvis du ikke allerede har innledet et kjæresteforhold til begge: tenk deg om: Det er sjanse for at det vil oppleves veldig vondt for dem begge når de finner ut av at du har to lignende forhold på gang samtidig.

Hvis du allerede har innledet et kjæresteforhold med dem begge på samme tid, vet din tidligere eks og din gode kompis om at du har et forhold til dem begge?

I så fall, er de komfortable med denne situasjonen?

Hadde du selv syntes at det hadde vært i orden å ha et forhold til en mann som samtidig har et eller flere andre kjæreste-lignende forhold på gang med andre?

Dette kan det bli komplikasjoner ut av hvis begge de 2 mennene går ut ifra at han er den eneste du er glad i på denne måten, og kanskje begge ønsker å stifte familie med deg f.eks. Er det da du skal fortelle at det ikke er bare han?

Jeg håper at du finner ut av hva som blir best, snart. Jeg forstår at du har det vanskelig.

Jeg er muligens på vei inn i et forhold med kompisen. Eksen min vet om ham og synes det er vondt, men vil ikke gi slipp på meg som venn og ønsker å bevare kontakten med meg. Min nye kjæreste vet om mitt forhold til eksen. Han liker det ikke, men aksepterer det.

Skrevet

Jeg er muligens på vei inn i et forhold med kompisen. Eksen min vet om ham og synes det er vondt, men vil ikke gi slipp på meg som venn og ønsker å bevare kontakten med meg. Min nye kjæreste vet om mitt forhold til eksen. Han liker det ikke, men aksepterer det.

''Jeg er muligens på vei inn i et forhold med kompisen. Eksen min vet om ham og synes det er vondt, men vil ikke gi slipp på meg som venn og ønsker å bevare kontakten med meg''.

Er det slik at eksen din vet at du er på vei inn i et forhold med kompisen, og at det er det han synes at er vondt? Han ønsker å bevare kontakten med deg. Er det fordi han håper på at det skal bli dere 2?

''Min nye kjæreste vet om mitt forhold til eksen. Han liker det ikke, men aksepterer det.''

Hva mener du med at din nye kjæreste vet om "ditt forhold til eksen"? Vet din nye kjæreste at du er forelsket i eksen?

Skrevet

Det høres ut som om denne situasjonen er vanskelig for dere alle 3.

Jeg har ikke noe bedre råd til deg enn at du må tenke deg om, og kanskje bruke litt tid uten de 2 mennene i livet ditt (kanskje reise bort sammen en venninne?) noen dager og finne ut hva du virkelig vil.

Gjest ulykkelig lykkelig
Skrevet

''Jeg er muligens på vei inn i et forhold med kompisen. Eksen min vet om ham og synes det er vondt, men vil ikke gi slipp på meg som venn og ønsker å bevare kontakten med meg''.

Er det slik at eksen din vet at du er på vei inn i et forhold med kompisen, og at det er det han synes at er vondt? Han ønsker å bevare kontakten med deg. Er det fordi han håper på at det skal bli dere 2?

''Min nye kjæreste vet om mitt forhold til eksen. Han liker det ikke, men aksepterer det.''

Hva mener du med at din nye kjæreste vet om "ditt forhold til eksen"? Vet din nye kjæreste at du er forelsket i eksen?

Eksen vet jeg er på vei inn i et nytt forhold ja, men vil ikke gi slipp på meg som venn likevel. Han andre vet om mitt forhold til eksen, men jeg sier selvfølgelig ikke noe om mine følelser ift ham. Hva godt skulle det komme ut av det? Han nye kjenner likevel på at eksen min er en trussel og han liker ikke at jeg har kontakt med ham.

Ja, det er sikkert ikke dumt å ta litt avstand fra det hele. Det har jeg faktisk også prøvd å foreslå for han nye, men han vil helst at vi skal bli kjærester og flytte sammen så fort som mulig. Han er litt sånn "enten nå eller aldri". Og han er lei seg fordi han føler seg lite verdsatt og elsket siden jeg trenger tid. Han mener det må bety at han ikke kan være den rette for meg, fordi da ville jeg ha villet det samme som ham umiddelbart.

Skrevet

Eksen vet jeg er på vei inn i et nytt forhold ja, men vil ikke gi slipp på meg som venn likevel. Han andre vet om mitt forhold til eksen, men jeg sier selvfølgelig ikke noe om mine følelser ift ham. Hva godt skulle det komme ut av det? Han nye kjenner likevel på at eksen min er en trussel og han liker ikke at jeg har kontakt med ham.

Ja, det er sikkert ikke dumt å ta litt avstand fra det hele. Det har jeg faktisk også prøvd å foreslå for han nye, men han vil helst at vi skal bli kjærester og flytte sammen så fort som mulig. Han er litt sånn "enten nå eller aldri". Og han er lei seg fordi han føler seg lite verdsatt og elsket siden jeg trenger tid. Han mener det må bety at han ikke kan være den rette for meg, fordi da ville jeg ha villet det samme som ham umiddelbart.

''Eksen vet jeg er på vei inn i et nytt forhold ja, men vil ikke gi slipp på meg som venn likevel. Han andre vet om mitt forhold til eksen, men jeg sier selvfølgelig ikke noe om mine følelser ift ham. Hva godt skulle det komme ut av det? Han nye kjenner likevel på at eksen min er en trussel og han liker ikke at jeg har kontakt med ham.''

Ditt forhold til eksen, er det kun vanlig vennskap, men at du i tillegg er forelsket i han/er glad i han?

Enig i at det ikke kommer noe godt ut av å fortelle den nye kjæresten om at du er forelsket i/glad i eksen.

''Ja, det er sikkert ikke dumt å ta litt avstand fra det hele. Det har jeg faktisk også prøvd å foreslå for han nye, men han vil helst at vi skal bli kjærester og flytte sammen så fort som mulig. Han er litt sånn "enten nå eller aldri". Og han er lei seg fordi han føler seg lite verdsatt og elsket siden jeg trenger tid. Han mener det må bety at han ikke kan være den rette for meg, fordi da ville jeg ha villet det samme som ham umiddelbart.''

Ikke la deg presse til noe du ikke er klar for!

Har han ikke tid til å vente, ja da får du huske at det finnes mange fisker i havet

Jeg tror det viktigste for deg nå er å tenke på deg selv

''Han mener det må bety at han ikke kan være den rette for meg, fordi da ville jeg ha villet det samme som ham umiddelbart. – ulykkelig lykkelig''

Her forsøker han å presse deg igjen.

Jeg har _ikke_ villet hatt en kjæreste som presser meg...

Jeg ønsker deg en God Påske og lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...