Gå til innhold

Å vise hvor du er på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Trudii
Skrevet

Når en person oppgir hvor hun er på facebook, feks "Lene var på "Den fine rose". Altså hun oppgir å være på et sted ingen har hørt om. Det ligger gjerne i nærheten av noen kjente steder og vises på kart, men selve stedet er tydelivis oppdiktet. Ingen har "vært der" før og ingen "liker" stedet.

Er det da muligens spam/virus? Eller hva er så poenget med dette? Bare oppmerksomhet?

Gjest togli
Skrevet

Det er ikke spam...

Jeg vil ikke ha denne funksjonen, men ser nytteverdien av den også. For en tid tilbake var vi endel venner på et felles arrangement. Vi bodde på to ulike hoteller og ble spredt litt rundt i byen. Når vi skulle finne venner, så kunne vi bare sjekke FB og se hvem som var hvor, og dermed havna vi sammen med gjengen igjen :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis stedet virker oppdiktet, er det sannsynligvis fordi noen har diktet det opp, i den forstand at noen har gitt det navn. For eksempel kan jeg opprette et sted hjemme hos meg som heter "Vakre kvinners hvilested" (utrolig teit navn, bare som eksempel), og dermed kan folk sjekke inn der hvis de vil - selv om det ikke er et sted som eksister, per definisjon.

Men det var kanskje ikke det du var ute etter?

Gjest hohohaha
Skrevet

Det er ikke spam...

Jeg vil ikke ha denne funksjonen, men ser nytteverdien av den også. For en tid tilbake var vi endel venner på et felles arrangement. Vi bodde på to ulike hoteller og ble spredt litt rundt i byen. Når vi skulle finne venner, så kunne vi bare sjekke FB og se hvem som var hvor, og dermed havna vi sammen med gjengen igjen :)

Ser nytteverdien for tyver og...

aha, så hun er ikke hjemme? :D

Skrevet

Sikkert et avtalt møtested for henne og den hemmelige elskeren:)

Gjest togli
Skrevet

Ser nytteverdien for tyver og...

aha, så hun er ikke hjemme? :D

Ja, det er greit å ha i bakhodet ;) Samtidig tenker jeg at det nok hører til sjeldenhetene at en av ens FB-venner finner på å robbe huset ditt (er sjelden folk har åpen profil) ;)

Gjest hohohaha
Skrevet

Ja, det er greit å ha i bakhodet ;) Samtidig tenker jeg at det nok hører til sjeldenhetene at en av ens FB-venner finner på å robbe huset ditt (er sjelden folk har åpen profil) ;)

men hva vet vi egentlig om de 2-500 vennene våre, som vi kanskje bare har møtt en gang, kanskje bare på nett, eller kanskje vi kjente for 20 år siden....

Gjest togli
Skrevet

men hva vet vi egentlig om de 2-500 vennene våre, som vi kanskje bare har møtt en gang, kanskje bare på nett, eller kanskje vi kjente for 20 år siden....

Sant nok ;)

Jeg har iallefall ikke behov for å oute hvor jeg er til enhver tid, så jeg kommer ikke til å henge meg på den bølgen ;)

Skrevet

Har da ikke sånne venner på lista? da får man nesten skylde seg selv :) - man grupperer vennene

Gjest Trudii
Skrevet

Hvis stedet virker oppdiktet, er det sannsynligvis fordi noen har diktet det opp, i den forstand at noen har gitt det navn. For eksempel kan jeg opprette et sted hjemme hos meg som heter "Vakre kvinners hvilested" (utrolig teit navn, bare som eksempel), og dermed kan folk sjekke inn der hvis de vil - selv om det ikke er et sted som eksister, per definisjon.

Men det var kanskje ikke det du var ute etter?

Ok, da var det litt sånn jeg trodde.

Men hva er poenget..det lurer jeg litt på. Hva motiverer noen til å oppgi at de er på et oppdiktet sted?

For å være morsomme? Oppmerksomhet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...