Gå til innhold

Spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest Kakerina
Skrevet

Jeg gikk til psykolog for litt over 1 år siden, da fikk jeg diagnosert at jeg hadde store sjanser for å få spiseforstyrrelser. Jeg opplever nå at det kan være like før dette faktisk skjer. Jeg tenker på kaloriinntak hele tiden, hva jeg spiser og om jeg spiser noe usunt får jeg svært dårlig samvittighet og ønsker å spy for å "rense kroppen" (Har ikke spydd etter å spist noe) Jeg føler livskvaliteten min er endret veldig og vil bare stoppe å spise for å ikke gå opp i vekt. Har gått opp 10 kg på et halvt år, fordi jeg ikke klarer å styre matinntaket. Kan spise alt mulig usunt, for å så få veldig dårlig samvittghet og føle meg nedvergende. Har mistet veldig mye av selvtilliten min og vet lenger ikke hva jeg skal gjøre! Kan du komme med noe tips? Jeg vurderer å begynne på treningssenter for å kunne gå ned i vekt. Jeg vil ikke begynne hos psykolog igjen ettersom jeg har en dårlig opplevelse av det. Har heller ikke fortalt dette til noen, men tror de fleste i familien merker at det er noe galt.

Skrevet

Du _har_ en spiseforstyrrelse og du bør søke hjelp før det blir enda verre. For noen kan det hjelpe å spise mat som holder blodsukkeret stabilt slik at du kjenner deg tilfredsstillt og ikke går rundt sulten. Trening er uansett bra for deg men søk videre hjelp for dette hos en psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...