Gå til innhold

X-kona har beholdt private eiendeler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Bjølsen på 60 tallet fikk jeg en Märklin togbane av far etter at han hadde studert reperasjon av kontormaskiner i Holland.

Etter konfirmasjonen begynte jeg å samle på både frimerker og mynter.

Min x-kone (vi kan kalle henne Eva) har behold mye verktøy, felles møbler,en tilhenger,masse bøker,vi menn og Alle Menn blader og sikkert noen Playboy og Men Only fra 80 tallet.

Er det noen foreldelsesfrist på å få ting tilbake når det har gått 20 år? (var gift fra 1982-92).

Det kan virke som hun har hatt planer om å enten selge det,eller gi det til barna mot min vilje.

Hun kan få tilbake tilhengeren,og hun kan beholde alle bøker,om jeg får frimerker,mynter og togbane.

Så vidt jeg kan se av ekteskapsloven § 13,71 står det at

"ingen av ektefellene kan selge private brev eller andre eiendeler som det kan virke støtende å selge til fremmede. "Finner ingen foreldesfrist når det gjelder skifte av eiendeler i ekteskapsloven.

Jeg ble også lurt av Advokat Coll i Vestby ved undertegnelse av samlivsbrudd,skifte om omsorsavtale.Han la alle 3 kontrakter i samme bunke og ba meg undertegne alle uten å informere meg om at det var 3 seperate kontrakter.Jeg ble aldri informert om at jeg hadde krav på advokat,og at dette skulel stat eller kommune bekoste.Jeg hadde nok betalt av egen lomme om jeg hadde vist at jeg også skulle bli lurt for 375 000 kr.Jeg fikk halve gjelden,og hun fikk hele huset.Det var en tomannsbolig bygget ca 1987.Vi kjøpte den for 575 000,og den er i dag verdt over 1,5 mill,og Eva jhar da tjent nesten 1,4 millioner på min dumhet.

Jeg ble stresset av Coll og sosialkontoret på Vestby til å undeskrive en seperasjonsavtale jeg ikke var enig i.Hun jobbet ikke og barna var 7 og 9 år,hun ville være hjemme med barn så lenge hun kunne.Bestemor passet barna når hun hadde midtvakt.Hadde hun morgen eller kveldsvakt var barna hos bestamor og -far.Hun kunne da jobbe 100% og mine foreldre nektet betaling.Barna kom til sine besteforeldre etter skolen,når mor jobbet.

Jeg har i dag en uføretrygd på 320 000,siden jeg har jobbet i samme bedrift i 18 år.Hun har med alle helge og natttilegg ca 400 000,- hun har også ca 30 år i bedriften og det høyeste lønnstrinnet.Hun har fått dataopplæring og gjør administrative oppgaver når det er stille perioder i billettsalget.Hun jobber i Oslo.

Bare det lokomotivet jeg savner koster i dag ca 4000 kr:

http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt.php?selected_id=15826&kategori_id=40&kategori_far=3&kategori_far2=40

For meg er det ikke snakk om penger,men minnet om en snill far.Jeg er enebarn og far var både min beste venn,kamerat og far.Han døde den 27/11-2004 under en hjerteoperasjon.

Er det for sent å "mase" om dette nå? Jeg har vært plaget av depresjon og sykdom i nesten 21 år nå.

Det er tungt å være enebarn.Det er tungt å være skilt.Det er tungt å miste kontakten med egne sønner i 15 år! Det er tungt å være bipolar og ofte på grensen til ekte sinnsykdom og selvmord.

Skrevet

1.) Selv om det ikke er en foreldelsesfrist betyr ikke det at hun etter over 20 år fortsatt har de eiendelene du sårt ønsker, den eneste måten du kan finne ut dette på er å spørre henne.

2.) Jeg begynner å få endel sympati for din familie, dine sønner og spesielt din ex-kone fordi du til stadighet henger dem ut på nett. Du må forsøke å begrense den massive detalj-infoen du kommer med. Du kan bytte nick flere ganger i uken men det hjelper ingenting når du skriver de eksakt samme tingene.

Gjest Havelar
Skrevet

Du får jo bare spørre ekskona om å få det? Sjansen for at hun fortsatt har det er nok liten, men hør. Det som er for sent, er å sitte å gruble på alle små og store urettferdigheter som har skjedd deg for 20 år siden. Mye av dette er selve livet, ting som alle går igjennom og man bare må leve med.Du er ikke alene om å være enebarn, eller skilt, eller ha psykiske plager.

Hvis ekskona di har beholdt disse sakene, er det storsinnet av henne, og antageligvis fordi hun har tenkt at de er dine, og at du kanskje vil ha dem en dag, eventuelt sønnene dine. Hvis hun har kvittet seg med det, er det fordi du ikke har hentet det før, og hun har ingen bruk for disse tingene. Jeg tror ikke du skal gå ut fra at hun har kvittet seg med noe av vondt vilje, eller for å snyte deg for noen penger. I så fall må det sees på i lys av situasjonen dere var i for 20 år siden, ikke dagens siruasjon, der hun vel har lite eller ingenting med deg å gjøre.

Du er heller ikke alene om å ha gitt slipp på noen eiendeler man senere kunne ønsket man hadde tatt vare på. Det er ingen grunn til å deppe over, gå videre, begynn en ny samling.

Gjest evegelanen
Skrevet

Du har fått en traumatisk Märklinnevrose. Det er uhyre alvorlig.

Skrevet

Har du kontaktet henne og spurt om hun har tatt vare på tingene dine som du beklageligvis ikke har hentet tidligere, og spurt om å avtale tid for å hente tingene?

Skrevet

Har du kontaktet henne og spurt om hun har tatt vare på tingene dine som du beklageligvis ikke har hentet tidligere, og spurt om å avtale tid for å hente tingene?

Vi er ikke på talefot.Vi er uvenner.Men skal se hva vi kan få gjort.Jeg har jo hennes tilhenger.

Skrevet

1.) Selv om det ikke er en foreldelsesfrist betyr ikke det at hun etter over 20 år fortsatt har de eiendelene du sårt ønsker, den eneste måten du kan finne ut dette på er å spørre henne.

2.) Jeg begynner å få endel sympati for din familie, dine sønner og spesielt din ex-kone fordi du til stadighet henger dem ut på nett. Du må forsøke å begrense den massive detalj-infoen du kommer med. Du kan bytte nick flere ganger i uken men det hjelper ingenting når du skriver de eksakt samme tingene.

Takk.X.Ser at ett nytt lokomotiv koster 4000 kr.Det er dyrt,men ikke dyrt nok til å ødelegge livet mitt.

Har begynt å forstå at jeg er over gjennomnittet navlebeskuer. Vi har ikke hatt krig på 68 år.Ingen i Norge sulter.Vi har lite kriminalitet.Vi er verdens rikeste land.Det finnes fattige land hvor folk alikevel er lykkelige fordi mannen har jobb og barna er friske.Jeg burde være kjempeglad for å være født i Norge.

Så får jeg heller omfavne angst og depresjon,og se om det ikke finnes noen steder i brønnen jeg han plassere mine ben,og forsøke å klore meg opp.Roper jeg høyt nok,så kanskje noen kaster ned ett tau?

Noe av problemet er at jeg hater meg selv så mye at jeg har gitt opp det meste.Håpet er dødt.Jeg er helt alene i den store verden,og jeg blir sliten av å vente på døden.Jeg blir ofte fristet av å ta en snarvei.Selv om jeg har 2 barn på snart 30 og jeg er bestefar.

Føler også at det ser veldig mørkt ut for menn i Norge.Kvinner og barn har loven på sin side,og vi henges ut i media som kriminelle.Vi er kåte psykopater,som bør fengsles på forvaring halvparten av oss.Vi er voldtektsmenn,pedofile drapsmenn.Vi starter kriger.Vi er så livredd kvinner at vi tilogmed bytter "fil".

Hadde jeg ikke elsket dem over alt i verden,hadde også jeg byttet fil.Men aids er fremdeles ganske farlig,så det blir total ensomhet livet ut.Jeg kommer til å utvikle meg til en gal enstøing som helst vil bo i ødemarken og bare ha dyr som venner.

Skrevet

Takk.X.Ser at ett nytt lokomotiv koster 4000 kr.Det er dyrt,men ikke dyrt nok til å ødelegge livet mitt.

Har begynt å forstå at jeg er over gjennomnittet navlebeskuer. Vi har ikke hatt krig på 68 år.Ingen i Norge sulter.Vi har lite kriminalitet.Vi er verdens rikeste land.Det finnes fattige land hvor folk alikevel er lykkelige fordi mannen har jobb og barna er friske.Jeg burde være kjempeglad for å være født i Norge.

Så får jeg heller omfavne angst og depresjon,og se om det ikke finnes noen steder i brønnen jeg han plassere mine ben,og forsøke å klore meg opp.Roper jeg høyt nok,så kanskje noen kaster ned ett tau?

Noe av problemet er at jeg hater meg selv så mye at jeg har gitt opp det meste.Håpet er dødt.Jeg er helt alene i den store verden,og jeg blir sliten av å vente på døden.Jeg blir ofte fristet av å ta en snarvei.Selv om jeg har 2 barn på snart 30 og jeg er bestefar.

Føler også at det ser veldig mørkt ut for menn i Norge.Kvinner og barn har loven på sin side,og vi henges ut i media som kriminelle.Vi er kåte psykopater,som bør fengsles på forvaring halvparten av oss.Vi er voldtektsmenn,pedofile drapsmenn.Vi starter kriger.Vi er så livredd kvinner at vi tilogmed bytter "fil".

Hadde jeg ikke elsket dem over alt i verden,hadde også jeg byttet fil.Men aids er fremdeles ganske farlig,så det blir total ensomhet livet ut.Jeg kommer til å utvikle meg til en gal enstøing som helst vil bo i ødemarken og bare ha dyr som venner.

Det hørtes uendelig trist ut.

Får du hjelp?

Har du en flink behandler?

Skrevet

Vi er ikke på talefot.Vi er uvenner.Men skal se hva vi kan få gjort.Jeg har jo hennes tilhenger.

Jeg håper at dere får ordnet opp i ting snart.

Er det vanskelig for dere å snakke sammen, kunne du jo ha sendt et brev til henne og sagt at du har tatt vare på hennes henger og spurt om hun har tatt vare på eiendelene dine, og deretter spørre om å avtale levering av henger og evt henting av dine ting.

Skrevet

Det hørtes uendelig trist ut.

Får du hjelp?

Har du en flink behandler?

Har ingen behandler.Blir nektet hjelp på Lillestrøm.Må antageligvis betale 450-700 kr timen av egen lomme.Siden jeg ikke er direkte sinnsyk,eller vil skade andre blir jeg nektet behandling.Har søkt 2 ganger.3 av 7 kvelder får jeg selvmords-tanker og har mest lyst til å gi opp.Har ikke hørt noe fra barna på 1 år.

Tror jeg ble nektet samvær,da jeg hadde en mer jordnær kristen tro enn henne.Hun er veldig glad i Ulf Ekman på Livets Ord.Vi gikk i OFK og Hans Bratterud giftet oss i 1982.

Jeg har muligens en ustabil personlighets forstyrrelse eller ADHD.Jeg kan i det samme året være ateist, protestant eller katolikk.Jeg vet ikke om jeg skal leve eller dø.Jeg vet ikke om jeg skal bo på landet eller i byen.Vanskelig å vite hva man vil,når jeg ikke vet hvem jeg er.

Har blitt mobbet intenst på jobben i nesten 18 år.De kaldte meg Bratterud.

Jeg har utrolig god hukommelse.Ikke så bra når 90% av det er ganske negativt.

Det er kun de siste 20 årene som er litt tåkete.De første 34 er ganske klare.

Skrevet

Har ingen behandler.Blir nektet hjelp på Lillestrøm.Må antageligvis betale 450-700 kr timen av egen lomme.Siden jeg ikke er direkte sinnsyk,eller vil skade andre blir jeg nektet behandling.Har søkt 2 ganger.3 av 7 kvelder får jeg selvmords-tanker og har mest lyst til å gi opp.Har ikke hørt noe fra barna på 1 år.

Tror jeg ble nektet samvær,da jeg hadde en mer jordnær kristen tro enn henne.Hun er veldig glad i Ulf Ekman på Livets Ord.Vi gikk i OFK og Hans Bratterud giftet oss i 1982.

Jeg har muligens en ustabil personlighets forstyrrelse eller ADHD.Jeg kan i det samme året være ateist, protestant eller katolikk.Jeg vet ikke om jeg skal leve eller dø.Jeg vet ikke om jeg skal bo på landet eller i byen.Vanskelig å vite hva man vil,når jeg ikke vet hvem jeg er.

Har blitt mobbet intenst på jobben i nesten 18 år.De kaldte meg Bratterud.

Jeg har utrolig god hukommelse.Ikke så bra når 90% av det er ganske negativt.

Det er kun de siste 20 årene som er litt tåkete.De første 34 er ganske klare.

Kan du spørre Nils Håvard Dahl på forum for psykiatri om råd om hvordan du skal gå frem for å få hjelp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...