Gå til innhold

Savn

Anbefalte innlegg

Gjest Zippity
Skrevet

''Folk som mediterer er ikke syke, jeg kan begynne å meditere. Det er ikke sykt, guidet meditasjon kan ta meg til andre dimensjoner. Mange folk mediterer, men om jeg er helt lukket på medisin vet jeg ikke. Vet ikke om det er mulig å meditere, men kan prøve det. Da er min tid i andre dimensjoner begrenset, det høres vel klokt ut?

Eller er meditasjon sykt og?

Da er du ekstrem hvis du mener det. – Zippity''

Nei, meditasjon er ikke sykt, men man kan meditere/fokusere over "psyke emner", selvsagt.

La oss si at vi snakket om en alkoholiker. Tror du det er bra at han mediterer over en flaske rødvin av bedre årgang?

Med vennlig hilsen

''La oss si at vi snakket om en alkoholiker. Tror du det er bra at han mediterer over en flaske rødvin av bedre årgang?''

Ser foressten ikke noe galt i det, det er jo bare etter dine egne ord fantasier. Fantasi er ikke skadelig.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Angustia

2

• gullfisk

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Zippity
Skrevet

Ja men til og med en alkoholiker KAN lære seg å drikke med måte. Kanskje vi med litt livlig fantasi også kan lære oss til å f.eks bare ha de i helga?, jeg tror faktisk det går an.

Enig! Må gå an å ha det i begrenset omfang.

Skrevet

Ja men til og med en alkoholiker KAN lære seg å drikke med måte. Kanskje vi med litt livlig fantasi også kan lære oss til å f.eks bare ha de i helga?, jeg tror faktisk det går an.

''Ja men til og med en alkoholiker KAN lære seg å drikke med måte. Kanskje vi med litt livlig fantasi også kan lære oss til å f.eks bare ha de i helga?, jeg tror faktisk det går an. – virr varr''

Og hvor stor sjanse tror du det er for at det skjer, uten at vedkommende igjen blir alkoholiker?

Det er vanskelig nok for en alkoholker å slutte totalt; det er bortimot umulig at de skal drikke et glass eller to, og så slutte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''La oss si at vi snakket om en alkoholiker. Tror du det er bra at han mediterer over en flaske rødvin av bedre årgang?''

Ser foressten ikke noe galt i det, det er jo bare etter dine egne ord fantasier. Fantasi er ikke skadelig.

''Ser foressten ikke noe galt i det, det er jo bare etter dine egne ord fantasier. Fantasi er ikke skadelig. – Zippity

''

Fantasier er ikke skadelige, men å fokusere på noe som skjer når man er syk er å ønske sykdommen tilbake (man får ikke den ene uten den andre).

Da er det bedre å lytte til musikk, gå en tur, vær med venner, eller gjøre noe annet positivt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Enig! Må gå an å ha det i begrenset omfang.

''Enig! Må gå an å ha det i begrenset omfang. – Zippity

''

Det er helt urealistisk at en (eks)-alkoholiker skal kunne drikke et glass eller to, og så slutte.

Men det er en del eks-alkoholikere som tror det, og vips så er de alkoholkere igjen.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Må bli flinkere til å gjøre ting i hverdagen ja, er ufør.

Ja, kan forstå at det lett blir kjedelig da.... Nå jobber jo jeg fullt, så jeg rekker knapt nok det jeg må rekke ;) Den dagen jeg blir pensjonist, tenker jeg at jeg skal komme meg på et treningssenter til faste tider hver dag. Dagene blir så mye mer meningsfylte om man har et fast program.

Har du mulighet til å trene på et treningssenter? Sett deg mål som er oppnåelige og bestem deg f.eks. for at du skal trene hver ukedag mellom klokka 12 og 13 - du bruker sikkert også litt reisetid mellom hjemmet og treningsenteret? La oss si du står opp kl 8, dusjer og spiser frokost kl. 9, drar ut døra for å trene klokka 11, og er hjemme igjen kl. ett. Nå spiser du lunsj før du rydder i huset, vasker klær etc. Klokka har plutselig blitt 15, og du kjenner kanskje et eldre menneske som trenger noen å snakke med? Hvorfor ikke dra på besøk?

Nå er det klart for middagslaging og middag.... Klokka har blitt 18 og du tar en sofahvil og ser TV. Deretter er du sosial på Facebook e.l. ;)

Poenget er at jeg tror det er viktig å ha faste rutiner og faste ting å gjøre i hverdagen :)

Kanskje du ikke liker å trene? Hold ut i tre uker, så klarer du deg ikke uten treninga ;)

Gjest Zippity
Skrevet

''Ser foressten ikke noe galt i det, det er jo bare etter dine egne ord fantasier. Fantasi er ikke skadelig. – Zippity

''

Fantasier er ikke skadelige, men å fokusere på noe som skjer når man er syk er å ønske sykdommen tilbake (man får ikke den ene uten den andre).

Da er det bedre å lytte til musikk, gå en tur, vær med venner, eller gjøre noe annet positivt.

Med vennlig hilsen

Meditasjon skal være bra for folk.

Skrevet

Jeg liker å høre på musikk og gå på tur. Vet jo hva du mener om "alternativ virkelighet" sør, kan ikke overbevise deg. Men jeg tror på min egen overbevisning, jeg tror vi alle lever i en illusjon. Men nok om det.

''Jeg liker å høre på musikk og gå på tur. Vet jo hva du mener om "alternativ virkelighet" sør, kan ikke overbevise deg. Men jeg tror på min egen overbevisning, jeg tror vi alle lever i en illusjon. Men nok om det. – Zippity''

Nei, du kan ikke overbevise meg, fordi det er noe som skjer når du er syk. Det er en del av sykdommen.

Hva annet enn musikk og gå tur liker du? Kan du gå på et kurs?

Gjøre håndarbeid? Har du en hage du kan stelle i?

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker å høre på musikk og gå på tur. Vet jo hva du mener om "alternativ virkelighet" sør, kan ikke overbevise deg. Men jeg tror på min egen overbevisning, jeg tror vi alle lever i en illusjon. Men nok om det.

Men uansett om vi tror på det eller ikke, så er det ikke dette som er realiteten idag! Dette er noe du vil finne ut av den dagen du er død ;) Nå lever du, og da skal du forholde deg til det :) Tenk om vi alle skulle gått rundt som zombier og trodd at vi befant oss i en illusjon? Da tror jeg jammen ikke samfunnet hadde gått rundt;)

Gjest Zippity
Skrevet

''

Det er helt urealistisk at en (eks)-alkoholiker skal kunne drikke et glass eller to, og så slutte.

Men det er en del eks-alkoholikere som tror det, og vips så er de alkoholkere igjen.

Med vennlig hilsen

Tror man er bedre rustet når man tar medisiner.

Skrevet

''Meditasjon skal være bra for folk. – Zippity''

Joda, men det er ikke bra for en alkoholiker å meditere om hvor godt det er å drikke rødvin!

Med vennlig hilsen

Gjest virr varr
Skrevet

''Ja men til og med en alkoholiker KAN lære seg å drikke med måte. Kanskje vi med litt livlig fantasi også kan lære oss til å f.eks bare ha de i helga?, jeg tror faktisk det går an. – virr varr''

Og hvor stor sjanse tror du det er for at det skjer, uten at vedkommende igjen blir alkoholiker?

Det er vanskelig nok for en alkoholker å slutte totalt; det er bortimot umulig at de skal drikke et glass eller to, og så slutte.

Med vennlig hilsen

Alkoholikere er da like forskjellige mennesker som andre. Det finnes inen fasit på hva som er rett for hver enkelt, det må man finne ut selv.

Gjest togli
Skrevet

Meditasjon kan være kjempebra det, men man bruker ikke hele dagen på det...... Liker du å meditere, så setter du av f.eks. en time hver dag på dette, og resten av dagen bruker du på mer nyttige ting :)

Gjest Zippity
Skrevet

Ja, kan forstå at det lett blir kjedelig da.... Nå jobber jo jeg fullt, så jeg rekker knapt nok det jeg må rekke ;) Den dagen jeg blir pensjonist, tenker jeg at jeg skal komme meg på et treningssenter til faste tider hver dag. Dagene blir så mye mer meningsfylte om man har et fast program.

Har du mulighet til å trene på et treningssenter? Sett deg mål som er oppnåelige og bestem deg f.eks. for at du skal trene hver ukedag mellom klokka 12 og 13 - du bruker sikkert også litt reisetid mellom hjemmet og treningsenteret? La oss si du står opp kl 8, dusjer og spiser frokost kl. 9, drar ut døra for å trene klokka 11, og er hjemme igjen kl. ett. Nå spiser du lunsj før du rydder i huset, vasker klær etc. Klokka har plutselig blitt 15, og du kjenner kanskje et eldre menneske som trenger noen å snakke med? Hvorfor ikke dra på besøk?

Nå er det klart for middagslaging og middag.... Klokka har blitt 18 og du tar en sofahvil og ser TV. Deretter er du sosial på Facebook e.l. ;)

Poenget er at jeg tror det er viktig å ha faste rutiner og faste ting å gjøre i hverdagen :)

Kanskje du ikke liker å trene? Hold ut i tre uker, så klarer du deg ikke uten treninga ;)

''Poenget er at jeg tror det er viktig å ha faste rutiner og faste ting å gjøre i hverdagen :)''

Høres fornuftig ut, skulle ønske jeg klarte det. Kan jo prøve å lage meg noen rutiner.

Gjest Zippity
Skrevet

''Jeg liker å høre på musikk og gå på tur. Vet jo hva du mener om "alternativ virkelighet" sør, kan ikke overbevise deg. Men jeg tror på min egen overbevisning, jeg tror vi alle lever i en illusjon. Men nok om det. – Zippity''

Nei, du kan ikke overbevise meg, fordi det er noe som skjer når du er syk. Det er en del av sykdommen.

Hva annet enn musikk og gå tur liker du? Kan du gå på et kurs?

Gjøre håndarbeid? Har du en hage du kan stelle i?

Med vennlig hilsen

Kunne tenke meg å gå på kurs, men blir sliten av det. Kanskje noe jeg må lære meg opp til.

Skrevet

Alkoholikere er da like forskjellige mennesker som andre. Det finnes inen fasit på hva som er rett for hver enkelt, det må man finne ut selv.

''Alkoholikere er da like forskjellige mennesker som andre. Det finnes inen fasit på hva som er rett for hver enkelt, det må man finne ut selv. – virr varr''

Mennesker er forskjellige, men det betyr ikke at hver og en av oss trenger å bli påkjørt av en bil for å finne ut av om det er "rett for hver enkelt".

Kloke mennesker lærer av andre. Når man ser at "alle" andre alkoholikere ikke tåler å drikke litt, så forstår man at det trolig også gjelder deg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kunne tenke meg å gå på kurs, men blir sliten av det. Kanskje noe jeg må lære meg opp til.

''Kunne tenke meg å gå på kurs, men blir sliten av det. Kanskje noe jeg må lære meg opp til. – Zippity''

Flott!

Du kan jo prøve et lett kurs, og ikke begynne med avansert russisk.

Med vennlig hilsen

Gjest Zippity
Skrevet

Men uansett om vi tror på det eller ikke, så er det ikke dette som er realiteten idag! Dette er noe du vil finne ut av den dagen du er død ;) Nå lever du, og da skal du forholde deg til det :) Tenk om vi alle skulle gått rundt som zombier og trodd at vi befant oss i en illusjon? Da tror jeg jammen ikke samfunnet hadde gått rundt;)

Men jeg har sett det før jeg dør :)

Vi kommer alle dit...jaja forskjellige plasser. "Mitt hus har mange rom". (bibelen) Ikke det at jeg er kristen ;)

Skrevet

Tror man er bedre rustet når man tar medisiner.

''Tror man er bedre rustet når man tar medisiner. – Zippity

''

Selvsagt, men det er ingen vits i å dyrke psykosene eller hva det nå var.

En alkoholiker på antabus er bedre rustet enn en som ikke får det, men ingen av dem bør gå på "vinsmakingskurs".

Med vennlig hilsen

Gjest virr varr
Skrevet

''

Med vennlig hilsen

Men husk det da! at det er mange av oss som ikke ville være foruten psykoselidelsen sin fordi det har gitt en så mye fint. Så ikke kom her da og fortell oss at det bare er a4 som er bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...