Gå til innhold

Savn

Anbefalte innlegg

Gjest Zippity
Skrevet

''Meditasjon skal være bra for folk. – Zippity''

Joda, men det er ikke bra for en alkoholiker å meditere om hvor godt det er å drikke rødvin!

Med vennlig hilsen

Skal prøve å se hvordan det går :)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Angustia

2

• gullfisk

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Zippity
Skrevet

Meditasjon kan være kjempebra det, men man bruker ikke hele dagen på det...... Liker du å meditere, så setter du av f.eks. en time hver dag på dette, og resten av dagen bruker du på mer nyttige ting :)

Var det jeg tenkte på, takk :-)

Skrevet

Men jeg har sett det før jeg dør :)

Vi kommer alle dit...jaja forskjellige plasser. "Mitt hus har mange rom". (bibelen) Ikke det at jeg er kristen ;)

Min leilighet har også mange rom, uten at det har noen signifikans for hva som skjer etter at jeg er død.

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Zippity
Skrevet

''Tror man er bedre rustet når man tar medisiner. – Zippity

''

Selvsagt, men det er ingen vits i å dyrke psykosene eller hva det nå var.

En alkoholiker på antabus er bedre rustet enn en som ikke får det, men ingen av dem bør gå på "vinsmakingskurs".

Med vennlig hilsen

Har forstått poenget nå :-)

Skrevet

Men husk det da! at det er mange av oss som ikke ville være foruten psykoselidelsen sin fordi det har gitt en så mye fint. Så ikke kom her da og fortell oss at det bare er a4 som er bra.

''Men husk det da! at det er mange av oss som ikke ville være foruten psykoselidelsen sin fordi det har gitt en så mye fint. Så ikke kom her da og fortell oss at det bare er a4 som er bra. – virr varr''

Jeg sier ikke at det bare er A4 som er bra. Poenget er dog at sykdom er IKKE bra (selv om man opplever noen slike fantasier), på samme måte som alkoholisme ikke er bra (selv om man synes rusen er fin).

Man kan være ikke-A4 på veldig mange bedre måter enn å fokusere på sykdom.

Med vennlig hilsen

Gjest Zippity
Skrevet

Min leilighet har også mange rom, uten at det har noen signifikans for hva som skjer etter at jeg er død.

;-)

Med vennlig hilsen

"See you on the other side" :-)

Skrevet

Har forstått poenget nå :-)

''Har forstått poenget nå :-) – Zippity

''

Jeg tipper du er så klok at du forstod det for lenge siden!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Zippity
Skrevet

''Har forstått poenget nå :-) – Zippity

''

Jeg tipper du er så klok at du forstod det for lenge siden!

;-)

Med vennlig hilsen

Ja :-)

Gjest togli
Skrevet

''Poenget er at jeg tror det er viktig å ha faste rutiner og faste ting å gjøre i hverdagen :)''

Høres fornuftig ut, skulle ønske jeg klarte det. Kan jo prøve å lage meg noen rutiner.

Det klarer du hvis du bestemmer deg for å klare det! Jeg tror ikke på "å prøve", men på å si til seg selv at man "skal"! Det er mye i livet som er kjedelig og slitsomt, men det gjelder for alle :)

Gjest Død info
Skrevet

Andre siden? Har du hatt en død datamaskin? Dvs. at den ikke har noe liv. Det er det samme når vi dør. Da er man død!

Gjest togli
Skrevet

Men jeg har sett det før jeg dør :)

Vi kommer alle dit...jaja forskjellige plasser. "Mitt hus har mange rom". (bibelen) Ikke det at jeg er kristen ;)

Uansett er du ikke til nytte på "den andre siden" akkurat nå, så blir her sammen med oss vanlig dødelige ;)

Gjest togli
Skrevet

Andre siden? Har du hatt en død datamaskin? Dvs. at den ikke har noe liv. Det er det samme når vi dør. Da er man død!

Datamaskinen min våkna en gang til live igjen :P

Gjest togli
Skrevet

Kunne tenke meg å gå på kurs, men blir sliten av det. Kanskje noe jeg må lære meg opp til.

Begynn på tegnspråkkurs! Lover deg at det er noe helt annet enn å gå på "vanlige" kurs. Tegnspråkkurs går rett og slett ikke an å bli kjedelige og "tørre" :P

Gjest Zippity
Skrevet

Det klarer du hvis du bestemmer deg for å klare det! Jeg tror ikke på "å prøve", men på å si til seg selv at man "skal"! Det er mye i livet som er kjedelig og slitsomt, men det gjelder for alle :)

Ja, jeg tenkte i dag at mitt liv starter når jeg dør, gjør ikke så mye til vanlig. Føler livet mitt er et "hvile år", at jeg vil oppleve mer når jeg dør. Tenkte til og med at jeg gleder meg til jeg dør, da får jeg være med dem.

Gjest Zippity
Skrevet

Det tror du, men det tror ikke jeg.

Gjest Zippity
Skrevet

Uansett er du ikke til nytte på "den andre siden" akkurat nå, så blir her sammen med oss vanlig dødelige ;)

Skal det, men tenker jeg kaster bort...eller medisinerer bort en evne. De ropte på meg, de ville ha hjelp av meg. Jeg svarte dem, jeg sa "Jeg kan ikke hjelpe, ser dere ikke at jeg er syk". Så jeg har sykdomsinnsikt/selvinnsikt.

Gjest Zippity
Skrevet

Begynn på tegnspråkkurs! Lover deg at det er noe helt annet enn å gå på "vanlige" kurs. Tegnspråkkurs går rett og slett ikke an å bli kjedelige og "tørre" :P

Ja kan jo det hvis de har slikt her, får finne ut av hvilke kurs som finnes :)

Skrevet

Datamaskinen min våkna en gang til live igjen :P

''Datamaskinen min våkna en gang til live igjen :P – togli''

Det er jo det påsken handler om, er det ikke?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det tror du, men det tror ikke jeg.

''Det tror du, men det tror ikke jeg. – Zippity''

For å være mer nøyaktig:

Folk som "ikke tror" gjør nettopp det - de mangler tro.

Folk som "tror", tror. De vet ikke. De gjetter.

Dette er ikke to likeverdige ting.

Med vennlig hilsen

Gjest Zippity
Skrevet

''Det tror du, men det tror ikke jeg. – Zippity''

For å være mer nøyaktig:

Folk som "ikke tror" gjør nettopp det - de mangler tro.

Folk som "tror", tror. De vet ikke. De gjetter.

Dette er ikke to likeverdige ting.

Med vennlig hilsen

Jeg legger meg sør...du vet når vi drømmer besøker vi andre dimensjoner. Å sove er en god ting,zzzzzz natta ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...