Gå til innhold

Påskeegg

Anbefalte innlegg

Gjest Unormale vi :-)
Skrevet

Når får barna påskeegg? Vi gir dem i morgen så har de hele påsken å kose seg med dem på. Men det korrekte er vel påskeaften? :-)

Skrevet

Det korrekte er 1.paskedag, men de fleste gir dem påskeaften siden det er en lørdag.

Skrevet

Korrekt? Her i huset kommer påskeharen hver dag med LITT godteri fra onsdag til mandag, og hn gjemmer egget godt :-) Men vi har også en strømpenisse som kommer mellom 24. desember og 1. januar (kalendernissen bor andre steder).

Gjest Jebsen
Skrevet

1.påskedags morgen! Godt gjemt. Det fikk vi da vi var små, og det er det eneste korrekte :)

Bella Dotte
Skrevet

Korrekt? Her i huset kommer påskeharen hver dag med LITT godteri fra onsdag til mandag, og hn gjemmer egget godt :-) Men vi har også en strømpenisse som kommer mellom 24. desember og 1. januar (kalendernissen bor andre steder).

''strømpenisse ''

*smelt*

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Påskeaften er vanlig, men påskemorgen mest korrekt.

Siden min mann er så streng så må barna vente og lengte hele ferien...

Men jeg sørger for noe ekstra kos på kveldene. Men egentlig er det jo den stille uke og fastetiden enda, men jeg syns man må ha litt fornuft i det hele, det er vel viktigere å hygge seg, være litt snillere mot hverandre, tenke ekstra gode tanker enn å faste fra mat og oppføre seg surt og furtent.

En del religiøse gjør mye ut av sine faster, det skjer ikke lenger i stillhet, men for å vise seg. (ikke alltid, men for ofte)

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg har gjemt påskeeggene i dag, hos oss har det blitt slik at de må lete opp påskeeggene skjærtorsdag morgen. Det er vår tradisjon....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...