Gå til innhold

Spørsmål ang smart telefoner

Anbefalte innlegg

Gjest Lite telefon smart
Skrevet

Har en gammel Nokia som det er på tide å få byttet.

Tenker på Iphone5 eller Samsung Galaxy. Hvilken vil dere anbefale og hvorfor?

Mitt andre spørsmål handler om telefonnummer. Jeg har lagret nærmere 200 telefonnumre på min gamle telefon og kjenner det er lite fristende og sitte og taste inn alle disse telefonnumrene inn på min nye telefon.

Finnes det noe program eller hjelpemiddel for å få overført disse numrene?

Og hvordan fungerer det med SIM kort i disse telefonene? Beholder jeg mitt gamle SIM kort?

Som dere skjønner har jeg virkelig ikke peiling her,..

Gjest luftslott
Skrevet

Vet at du må bytte sim-kort om du kjøper iPhone5, de har et eget nanosim. Jeg har selv GalaxySll og bruker gammelt sim-kort, men det kommer litt an på hvor gammelt ditt er...kan jo hende det er på tide å bytte ut uansett?

Når det gjelder kontakter går det nok an å lagre kontaktene i selve telefonen istedenfor på sim-kort og så bare sette nytt sim-kort inn i gammel telefon og så lagre til sim igjen...

Men om du har Telenor har de noe som heter mine kontakter, der du kan lagre alle kontaktene via mine sider og så hente dem opp igjen ved å laste ned mine kontakter-app på smart-telefonen. Den er kjempegrei:-)

Når det kommer til hvilken man skal velge vil jeg egentlig anbefale at du går på Elkjøp eller noe og faktisk prøver de forskjellige telefonene. iPhone er lett å bruke men sær på sine måter, Galaxy S3 og S4 er nyere og spesielt S4 er en bedre telefon enn iPhone 5. Men det som er viktig er hvordan de kjennes ut for DEG, hva du ser etter og hvordan de ligger i hånda.

Gjest Molline
Skrevet

Vet at du må bytte sim-kort om du kjøper iPhone5, de har et eget nanosim. Jeg har selv GalaxySll og bruker gammelt sim-kort, men det kommer litt an på hvor gammelt ditt er...kan jo hende det er på tide å bytte ut uansett?

Når det gjelder kontakter går det nok an å lagre kontaktene i selve telefonen istedenfor på sim-kort og så bare sette nytt sim-kort inn i gammel telefon og så lagre til sim igjen...

Men om du har Telenor har de noe som heter mine kontakter, der du kan lagre alle kontaktene via mine sider og så hente dem opp igjen ved å laste ned mine kontakter-app på smart-telefonen. Den er kjempegrei:-)

Når det kommer til hvilken man skal velge vil jeg egentlig anbefale at du går på Elkjøp eller noe og faktisk prøver de forskjellige telefonene. iPhone er lett å bruke men sær på sine måter, Galaxy S3 og S4 er nyere og spesielt S4 er en bedre telefon enn iPhone 5. Men det som er viktig er hvordan de kjennes ut for DEG, hva du ser etter og hvordan de ligger i hånda.

Vist du skal ha samsung galaxy s2 kan du bruke ditt simkort. Men skal du ha Iphone eller s3 må du ha micro sim. Jeg anbefaler helt klart Samsung.

Gjest nemlighemlig
Skrevet

Jeg har Nokia smarttelefon, veldig god :)

Skrevet

''Og hvordan fungerer det med SIM kort i disse telefonene? ''

Samsung Galaxy er jo så mangt. Noen av dem bruker vanlig SIM-kort, noen bruker micro-SIM.

iPhone 5 bruker nano-SIM.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...