Gå til innhold

Forsvare seg mot innbruddstyver og overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hadde jeg overrasket noen inne i huset mitt så hadde jeg gitt beng i om det hadde blitt kalt selvforsvar eller ikke, vedkommende skulle ikke ha sluppet ut før jeg lå strak.''

Det tenkte mannen min også. I dag møter jeg overfallsmannen hver uke, og om han er misfornøyd med utbetalinga sier han "Vi ses i Xvei nr Y" eller "Dattra di er jævla fin". Artig.

Eksen din får gå på jakt selv en kveld og gi han klar beskjed hvordan han skal oppføre seg:-)

Jeg tok en tyv her hjemme en gang, han var ikke inne, men jeg fant ut hvem han var senere og tok kontakt og ba han innfinne seg hos meg innen en frist hvis ikke ville jeg komme å hente han enten hjemme eller på jobb.

Siste dagen så sendte jeg han noen sms og de lød....kun 7 timer igjen......kun 4 timer igjen.....kun 2 timer igjen......siste sendte jeg 1 time før.

Han ble så redd at han ringte politiet og ba om beskyttelse, hehe.

Politiet ringte meg og spurte hva det gjaldt så jeg forklarte det og at jeg skulle ha tak i han for han skulle gjøre opp for seg.

De sa at de skulle gi han beskjed om det, bare jeg lovet å ikke banke dritten ut av han, noe jeg ikke hadde truet han med, bare at jeg skulle ha tak i han.

Han gjorde opp for seg og lovet å slutte å drikke, stjele og aldri oppføre seg dårlig:-)

Skrevet

Eksen din får gå på jakt selv en kveld og gi han klar beskjed hvordan han skal oppføre seg:-)

Jeg tok en tyv her hjemme en gang, han var ikke inne, men jeg fant ut hvem han var senere og tok kontakt og ba han innfinne seg hos meg innen en frist hvis ikke ville jeg komme å hente han enten hjemme eller på jobb.

Siste dagen så sendte jeg han noen sms og de lød....kun 7 timer igjen......kun 4 timer igjen.....kun 2 timer igjen......siste sendte jeg 1 time før.

Han ble så redd at han ringte politiet og ba om beskyttelse, hehe.

Politiet ringte meg og spurte hva det gjaldt så jeg forklarte det og at jeg skulle ha tak i han for han skulle gjøre opp for seg.

De sa at de skulle gi han beskjed om det, bare jeg lovet å ikke banke dritten ut av han, noe jeg ikke hadde truet han med, bare at jeg skulle ha tak i han.

Han gjorde opp for seg og lovet å slutte å drikke, stjele og aldri oppføre seg dårlig:-)

Eksen min er død (av heilt andre årsaker), men han hadde nok reagert som deg , på godt og vondt:-)

Skrevet

''Hadde jeg overrasket noen inne i huset mitt så hadde jeg gitt beng i om det hadde blitt kalt selvforsvar eller ikke, vedkommende skulle ikke ha sluppet ut før jeg lå strak.''

Det tenkte mannen min også. I dag møter jeg overfallsmannen hver uke, og om han er misfornøyd med utbetalinga sier han "Vi ses i Xvei nr Y" eller "Dattra di er jævla fin". Artig.

Jeg får frysninger av at du fortsatt må forholde deg til fyren som angrep deg i ditt eget hjem :-(

Skrevet

Tja, jeg aner ikke, men følte plutselig et behov for å dele min historie :-/

Altså: Jeg våkna ei natt for å gå på do. I stua sto 'Ola', som jeg kjenner veldig godt fra jobbsammenheng. Jeg var halvnaken og i halvsøvne, og hylte (ja, det var tåpelig). Mannen min våkna og løp ut. Da sto Ola med ei stålampe og prøvde å slå meg. Mannen min slo han i ansiktet og Ola løp ut.

Så viste det deg at mannen min knakk/brakk nesa til Ola, og mannen min blei tiltalt og dømt for dette. Mannen min spikra paller på Hoff i tre uker, heilt kurant. Men ikke så kurant for barna våre, bygdesnakk og annet. Jeg sier fortsatt at det "er ikke lov å slå", og "pappa var ikke kriminell".

Og derfor er det slik at når man først slår eller tyr til andre voldelige midler. Så bør man brenne meg gjøre det så til de grader grundig, at den straffen man måtte få, er verdt alt sammen!!

*veiver med oppvaskhanskene*

Skrevet

Eksen min er død (av heilt andre årsaker), men han hadde nok reagert som deg , på godt og vondt:-)

Huffda...

Det er noe godt og vondt med dette ja, godt for meg og vondt for "faenskapen"...:-)

Skrevet

Dersom du blir utsatt for et rettsstridig angrep så har du rett til å forsvare deg.

Noen begrensninger er det dog:

Du skal ikke gå lenger enn det som er nødvendig, hverken hva gjelder i intensitet eller tid. Dersom det er nok å slå, så skal du ikke skyte (for å si det enkelt)

Skrevet

Og derfor er det slik at når man først slår eller tyr til andre voldelige midler. Så bør man brenne meg gjøre det så til de grader grundig, at den straffen man måtte få, er verdt alt sammen!!

*veiver med oppvaskhanskene*

''*veiver med oppvaskhanskene*''

Takk, det gjør jeg også - hardt og enerverende :-p og arrghh!!

Skrevet

Altså: Jeg våkna ei natt for å gå på do. I stua sto 'Ola', som jeg kjenner veldig godt fra jobbsammenheng. Jeg var halvnaken og i halvsøvne, og hylte (ja, det var tåpelig). Mannen min våkna og løp ut. Da sto Ola med ei stålampe og prøvde å slå meg. Mannen min slo han i ansiktet og Ola løp ut.

Så viste det deg at mannen min knakk/brakk nesa til Ola, og mannen min blei tiltalt og dømt for dette. Mannen min spikra paller på Hoff i tre uker, heilt kurant. Men ikke så kurant for barna våre, bygdesnakk og annet. Jeg sier fortsatt at det "er ikke lov å slå", og "pappa var ikke kriminell".

Jeg synes dette er helt utrolig! Og da stemmer jo ikke det som alle skriver her at man kan forsvare seg! Hvorfor mente retten at Ola hadde rett til å være i deres hus om natten og true med en lampe?

Skrevet

Anmeld han for sjikane og trusler!!

Skrevet

''Mannen min spikra paller på Hoff i tre uker, heilt kurant.''

Syntes du virkelig det? Jeg syntes det er skammelig at man ikke skal ha lov til å forsvare sin egen familie og sitt eget hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...