Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, godtemonopol next, så får du det som du vil :)

''Okei, godtemonopol next, så får du det som du vil :) – togli''

Kun med underskrift fra minst 3 besteforeldre! ;-)

Spørsmålet er jo da heller hvilke forslag du har som er bedre?

Oppfordringer til "personlig ansvar" funker åpenbart ikke...

Med vennlig hilsen

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• frosken

4

• ARK/ml

3

• Madelenemie

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Med vennlig hilsen

Foreldre må mer på banen for å ta ansvar for barnas kosthold, og barn bør følges opp tettere dersom de viser tegn til overvekt.

Alle kommuner bør ha livstilsendringkurs som er såpass rimelige at folk flest har råd til å delta (vi har dette i min kommune).

Hjelpen til overvektige må være lettere tilgjengelig. Idag må man være ressurssterk for å finne ut hvilke tilbud som finnes og hvilke tiltak man personlig greier å få gjort.

Å fjerne godterier fra hyllene blir for dumt - da kjøper man heller en O'boypakke eller en sukkerbitpakke for å døyve sukkerbehovet. Jeg tror rett og slett ikke det hjelper.

Skrevet

Foreldre må mer på banen for å ta ansvar for barnas kosthold, og barn bør følges opp tettere dersom de viser tegn til overvekt.

Alle kommuner bør ha livstilsendringkurs som er såpass rimelige at folk flest har råd til å delta (vi har dette i min kommune).

Hjelpen til overvektige må være lettere tilgjengelig. Idag må man være ressurssterk for å finne ut hvilke tilbud som finnes og hvilke tiltak man personlig greier å få gjort.

Å fjerne godterier fra hyllene blir for dumt - da kjøper man heller en O'boypakke eller en sukkerbitpakke for å døyve sukkerbehovet. Jeg tror rett og slett ikke det hjelper.

''Foreldre må mer på banen for å ta ansvar for barnas kosthold, og barn bør følges opp tettere dersom de viser tegn til overvekt.

Å fjerne godterier fra hyllene blir for dumt - da kjøper man heller en O'boypakke eller en sukkerbitpakke for å døyve sukkerbehovet. Jeg tror rett og slett ikke det hjelper. – togli''

Det er vel ingen som sier man ikke kan ha livsstilskurs OG redusere mva på frukt og grønt, og øke den på sjokolade og chips?

Det er vel ikke enten-eller?

Det er en grunn til at butikkene setter sjokolade rett ved kassene, og det er fordi de vet folk blir fristet av det.

Med vennlig hilsen

Gjest eldre dame
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Oppfordringer til "personlig ansvar" funker åpenbart ikke.''

Da får man prøve tvangehandling.

Gjest eldre dame
Skrevet

''Jeg tror rett og slett ikke det hjelper.''

Selvfølgelig hjelper det ikke.

Gjest eldre dame
Skrevet

''Foreldre må mer på banen for å ta ansvar for barnas kosthold, og barn bør følges opp tettere dersom de viser tegn til overvekt.

Å fjerne godterier fra hyllene blir for dumt - da kjøper man heller en O'boypakke eller en sukkerbitpakke for å døyve sukkerbehovet. Jeg tror rett og slett ikke det hjelper. – togli''

Det er vel ingen som sier man ikke kan ha livsstilskurs OG redusere mva på frukt og grønt, og øke den på sjokolade og chips?

Det er en grunn til at butikkene setter sjokolade rett ved kassene, og det er fordi de vet folk blir fristet av det.

Med vennlig hilsen

''Det er vel ingen som sier man ikke kan ha livsstilskurs OG redusere mva på frukt og grønt, og øke den på sjokolade og chips?''

Folk kjøper neppe spesielt mye mindre smågodt om prisen går opp fra 9,90 til 12,50 pr hekto.

''Det er en grunn til at butikkene setter sjokolade rett ved kassene, og det er fordi de vet folk blir fristet av det.''

Problemet er ikke normalt forbruk av sjokolade, men at noen få ikke klarer å styre seg. Disse får enten bestemme seg for ikke å la seg friste, eller ha med seg "hjelp" i butikken. Ellers er det ikke kun sjokolade man blir overvektig av. Hvordan skal man få disse til å spise mindre menger mat, bortsett fra å innføre rasjoneringskort?

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Blir dessuten innimellom i tvil om hvor grensen mellom privatpersonen Foss og lederen Foss går for Foss selv. Syns ofte det virker som han kommer med private utspill kamuflert bak landsorganisasjonen har leder, og det hele minner meg om måten lederen av Taperforeningen i sin tid opptrådte.

Skrevet

''Oppfordringer til "personlig ansvar" funker åpenbart ikke.''

Da får man prøve tvangehandling.

''Da får man prøve tvangehandling. – eldre dame''

Ja, det er åpenbart et bedre alternativ enn å øke mva på meget sukkerholdige varer.

Billigere er det nok også.

Skrevet

''Det er vel ingen som sier man ikke kan ha livsstilskurs OG redusere mva på frukt og grønt, og øke den på sjokolade og chips?''

Folk kjøper neppe spesielt mye mindre smågodt om prisen går opp fra 9,90 til 12,50 pr hekto.

''Det er en grunn til at butikkene setter sjokolade rett ved kassene, og det er fordi de vet folk blir fristet av det.''

Problemet er ikke normalt forbruk av sjokolade, men at noen få ikke klarer å styre seg. Disse får enten bestemme seg for ikke å la seg friste, eller ha med seg "hjelp" i butikken. Ellers er det ikke kun sjokolade man blir overvektig av. Hvordan skal man få disse til å spise mindre menger mat, bortsett fra å innføre rasjoneringskort?

''Problemet er ikke normalt forbruk av sjokolade, men at noen få ikke klarer å styre seg. Disse får enten bestemme seg for ikke å la seg friste, eller ha med seg "hjelp" i butikken. Ellers er det ikke kun sjokolade man blir overvektig av. Hvordan skal man få disse til å spise mindre menger mat, bortsett fra å innføre rasjoneringskort? – eldre dame''

Kan du ikke lese tråden før du spør om det samme som allerede har blitt besvart?

På forhånd takk!

Gjest eldre dame
Skrevet

''Da får man prøve tvangehandling. – eldre dame''

Ja, det er åpenbart et bedre alternativ enn å øke mva på meget sukkerholdige varer.

Billigere er det nok også.

''Ja, det er åpenbart et bedre alternativ enn å øke mva på meget sukkerholdige varer.''

Kommer ikke til å ha særlig effekt på overvekt. Eneste effekten blir nok en ytterligere komplisering av mva-systemet.

Gjest eldre dame
Skrevet

''Problemet er ikke normalt forbruk av sjokolade, men at noen få ikke klarer å styre seg. Disse får enten bestemme seg for ikke å la seg friste, eller ha med seg "hjelp" i butikken. Ellers er det ikke kun sjokolade man blir overvektig av. Hvordan skal man få disse til å spise mindre menger mat, bortsett fra å innføre rasjoneringskort? – eldre dame''

Kan du ikke lese tråden før du spør om det samme som allerede har blitt besvart?

På forhånd takk!

Jeg har ikke tid til å lese igjennom all rallingen din.

Skrevet

''Ja, det er åpenbart et bedre alternativ enn å øke mva på meget sukkerholdige varer.''

Kommer ikke til å ha særlig effekt på overvekt. Eneste effekten blir nok en ytterligere komplisering av mva-systemet.

''Kommer ikke til å ha særlig effekt på overvekt. Eneste effekten blir nok en ytterligere komplisering av mva-systemet. – eldre dam''

Og da venter vi på et bedre forslag fra deg...???

Skrevet

Jeg har ikke tid til å lese igjennom all rallingen din.

''Jeg har ikke tid til å lese igjennom all rallingen din. – eldre dame''

Nei, det er tydelig at du mangler kunnskap.

Gjest togli
Skrevet

Med vennlig hilsen

Ok, du vant :)

Gjest togli
Skrevet

''Jeg tror rett og slett ikke det hjelper.''

Selvfølgelig hjelper det ikke.

Nettopp! Det er ganske typisk at man skylder på ting utenfor seg selv, istedetfor å skjønne at det er en selv som må bli sjef i sitt eget liv ;)

Vet selvsagt at det ikke er så enkelt som det høres ut som, men jeg blir litt oppgitt av slike utspill det ble linka til ;)

Skrevet

Ok, du vant :)

''Ok, du vant :) – togli''

Det er egentlig greit om du sier fra først om du er interessert i et ordentlig svar eller ei.

Det er ikke en slags "kamp", slik det virker som du tror, som du eller jeg "vinner", men man bør faktisk kunne komme frem til en litt mer intelligent løsning, fremfor "jeg vant", "nei, jeg vant" type svar.

Å bare si "de har ansvar for egen helse" synes jeg er litt for lettvindt, når det viser seg at så stor andel av befolkningen åpenbart ikke klarer det.

Hva skal vi da gjøre med dem? "Forkaste" dem?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er egentlig greit om du sier fra først om du er interessert i et ordentlig svar eller ei.

Det er ikke en slags "kamp", slik det virker som du tror, som du eller jeg "vinner", men man bør faktisk kunne komme frem til en litt mer intelligent løsning, fremfor "jeg vant", "nei, jeg vant" type svar.

Å bare si "de har ansvar for egen helse" synes jeg er litt for lettvindt, når det viser seg at så stor andel av befolkningen åpenbart ikke klarer det.

Med vennlig hilsen

''Det er ikke en slags "kamp", slik det virker som du tror, som du eller jeg "vinner", men man bør faktisk kunne komme frem til en litt mer intelligent løsning, fremfor "jeg vant", "nei, jeg vant" type svar.

Å bare si "de har ansvar for egen helse" synes jeg er litt for lettvindt, når det viser seg at så stor andel av befolkningen åpenbart ikke klarer det.''

Inviterer du vanligvis til noe annet enn krigføring her inne?

Bortsett fra det så skrives "lettvint" uten d.

Skrevet

''Det er ikke en slags "kamp", slik det virker som du tror, som du eller jeg "vinner", men man bør faktisk kunne komme frem til en litt mer intelligent løsning, fremfor "jeg vant", "nei, jeg vant" type svar.

Å bare si "de har ansvar for egen helse" synes jeg er litt for lettvindt, når det viser seg at så stor andel av befolkningen åpenbart ikke klarer det.''

Inviterer du vanligvis til noe annet enn krigføring her inne?

Bortsett fra det så skrives "lettvint" uten d.

I like måte.

christensen1365381166
Skrevet

Helt ening. Meningsløst utspill. Totalt ansvarsfraskrivende.

''Helt ening. Meningsløst utspill. Totalt ansvarsfraskrivende.''

Jepp. Total ansvarsfraskrivende.

Gjest togli
Skrevet

Med vennlig hilsen

Vi blie uansett ikke enige, så da gidder jeg ikke fortsette diskusjonen ;) Du har din mening og jeg min :) Jeg fortalte i et annet svar til deg hva jeg mente var den beste løsningen. Ingen vits i å repetere det samme svaret en gang til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...