Gå til innhold

Besøk- avlyse?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

Samboer skal ha besøk av venner i kveld. Jeg ønsker at han skal ha det og være sosial, noe jeg ikke har vært på lenge. Men samtidig er jeg så nedstemt i dag og full av angst. Har bare møtt dem noen ganger før og aldri blitt helt kjent med dem.

Jeg like hun ene veldig godt, men hun klenger sånn på han og flørter litt for mye synes jeg. Det er ubehagelig, for han klarer ikke si ifra og jeg blir sur på ham i etterkant.

Nå har jeg bestemt meg for ikke bry meg om det. Bare la dem holde på. Jeg tenker det blir hyggelig med besøk, samtidig orker jeg ikke at dem skal se at jeg er deppa og har angst og tenke hvorfor han er sammen med "Hun psyke dama der" ? Huff, har bare vondt tanker nå.

Skal vi bare avlyse, så kan han heller møte dem ute? Vet ikke om jeg orker akkurat nå. Samtidig er han så opp og ned i humøret han også. Jeg føler det er min skyld. Han er så mutt når han er hjemme, men ler og er den "morsomme" sammen med venner.

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Jeg ville tatt i mot besøk. Avlyser du så blir du sett på som tverr, og nykette. Det ville iallefall jeg gjort.

Prøv å bli positiv i steden. Avlyser du alle sammenhenger blir du til slutt ensom..

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

Jeg ville tatt i mot besøk. Avlyser du så blir du sett på som tverr, og nykette. Det ville iallefall jeg gjort.

Prøv å bli positiv i steden. Avlyser du alle sammenhenger blir du til slutt ensom..

Ja, jeg vet. Jeg føler meg bare som verdens kjedeligste person og har ingenting å prate om lenger. Men jeg kan vel bare holde meg i bakgrunnen og ikke prate så mye. Føler ofte at jeg må passe på at alle har det bra osv.. orker ikke det nå.

Sambo prater ingenting når vi er sammen med mine venner heller.. det er bare ikke meg å melde meg ut....

Gjest Havelar
Skrevet

Ikke avlys. Møter du dem nå, blir det mye enklere neste gang, da kjenner du dem bedre også. Spill den hyggelige kjæresten, hvis du ikke føler deg som den. Å være den som avlyser setter deg i et mye dårligere lys, det er da du blir 'hun som sikkert feiler noe'.

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

Ikke avlys. Møter du dem nå, blir det mye enklere neste gang, da kjenner du dem bedre også. Spill den hyggelige kjæresten, hvis du ikke føler deg som den. Å være den som avlyser setter deg i et mye dårligere lys, det er da du blir 'hun som sikkert feiler noe'.

Ok, skal gjøre det:) Føler meg litt bedre nå. Prøver å være positiv. Det som plager meg litt er at hun ene flørter så mye med "min mann". Sitter på fanget hans og stryker på ham, på skrevs over han..,,. følte meg som en idiot. De har kjent hverandre fra de var små, og jeg ble veldig lei meg da det skjedde første gang vi var på fest hos henne. Hun er 40 år!

Han er ikke god til å si ifra og jeg er ikke det. Men jeg lar det bare gå om det skjer igjen. Later som ingenting.

Gjest Det går da ikke an!
Skrevet

Ok, skal gjøre det:) Føler meg litt bedre nå. Prøver å være positiv. Det som plager meg litt er at hun ene flørter så mye med "min mann". Sitter på fanget hans og stryker på ham, på skrevs over han..,,. følte meg som en idiot. De har kjent hverandre fra de var små, og jeg ble veldig lei meg da det skjedde første gang vi var på fest hos henne. Hun er 40 år!

Han er ikke god til å si ifra og jeg er ikke det. Men jeg lar det bare gå om det skjer igjen. Later som ingenting.

'' Det som plager meg litt er at hun ene flørter så mye med "min mann". Sitter på fanget hans og stryker på ham, på skrevs over han..,,. følte meg som en idiot. De har kjent hverandre fra de var små, og jeg ble veldig lei meg da det skjedde første gang vi var på fest hos henne. Hun er 40 år! Han er ikke god til å si ifra og jeg er ikke det. Men jeg lar det bare gå om det skjer igjen. Later som ingenting. – Ikke nickløs''

Du kan da ikke finne deg i dette?

Det hadde ikke jeg gjort.

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

'' Det som plager meg litt er at hun ene flørter så mye med "min mann". Sitter på fanget hans og stryker på ham, på skrevs over han..,,. følte meg som en idiot. De har kjent hverandre fra de var små, og jeg ble veldig lei meg da det skjedde første gang vi var på fest hos henne. Hun er 40 år! Han er ikke god til å si ifra og jeg er ikke det. Men jeg lar det bare gå om det skjer igjen. Later som ingenting. – Ikke nickløs''

Du kan da ikke finne deg i dette?

Det hadde ikke jeg gjort.

Det var umulig å ta det opp med han. Han klarer ikke å si noe..,. men han prøvde å komme seg unna på en dum måte med å ha meg i den andre armkroken... det ville jeg selvfølgelig ikke.

Han sier hun er som en søster for ham..

Men hva skal jeg gjøre/si hvis det skjer igjen? Vil jo ikke fremstå som en bitch for de andre og ødelegge stemningen??

Noen tips? Hun er hyggelig på alle mulige andre måter... Men litt for mye på ham når han nå har dame, som er meg

Jeg har sagt det er ok at hun sover over også, siden hun bor langt unna. Hun har ikke turt å spørre selv, men jeg ville være snill.. dumme meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om hun har holdt på slik i snart 40 år uten at det har blitt noe alvorlig av det, blir det nok ikke det i dag heller :-)

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

Om hun har holdt på slik i snart 40 år uten at det har blitt noe alvorlig av det, blir det nok ikke det i dag heller :-)

Hehe:).... jeg sa iallfall ifra til sambo nå hvor grensen min går. Synes det er greit å ta det på forhånd. Får ikke ta det så alvorlig... det går vel grei. Skal ha et positivt sinn i kveld og prøve å være meg selv og være blid :) Om jeg har litt angst, so what!

Gjest ikke la deg tråkke på
Skrevet

Det var umulig å ta det opp med han. Han klarer ikke å si noe..,. men han prøvde å komme seg unna på en dum måte med å ha meg i den andre armkroken... det ville jeg selvfølgelig ikke.

Han sier hun er som en søster for ham..

Men hva skal jeg gjøre/si hvis det skjer igjen? Vil jo ikke fremstå som en bitch for de andre og ødelegge stemningen??

Noen tips? Hun er hyggelig på alle mulige andre måter... Men litt for mye på ham når han nå har dame, som er meg

Jeg har sagt det er ok at hun sover over også, siden hun bor langt unna. Hun har ikke turt å spørre selv, men jeg ville være snill.. dumme meg.

Forstår ikke at du kan synes hun er hyggelig. Hun viser da ingen respekt for deg når hun oppøfrer seg slik, hun er frekk til tusan.

Gjest Ikke nickløs
Skrevet

Forstår ikke at du kan synes hun er hyggelig. Hun viser da ingen respekt for deg når hun oppøfrer seg slik, hun er frekk til tusan.

Enig der. Jeg er altfor snill og hyggelig. Skulle ønske jeg var mer bestemt. Hva hadde du gjort?

Min sambo ønsker jo å ha med meg. Han vil alltid ha meg med i anledninger hvor hun er tilstede osv. Så jeg stoler jo på ham. Hun er en sånn type jeg kunne hatt som venninne, fordi jeg liker henne veldig godt, og det er det som gjør det så vanskelig. Det er jo hans venninne, og hun er tydeligvis vant til å snurre han rundt lillefingeren fra før. De kjenner hverandre nok veldig godt.

Skrevet

Hjelp, hun høres passe desperat ut! Det er bare så attraktivt med middelaldrende mennesker som oppfører seg som kåte ungdommer. ;)

Jaja. Hun trenger vel bekreftelse, og han liker å bli sett på som morsom og sjarmerende. La henne holde på. Hun drar jo igjen ganske snart. Godt du har fått sagt fra om at du misliker klenginga. Da får vi håpe har tar hensyn til det og setter grenser for henne. Lykke til! :)

Skrevet

Enig der. Jeg er altfor snill og hyggelig. Skulle ønske jeg var mer bestemt. Hva hadde du gjort?

Min sambo ønsker jo å ha med meg. Han vil alltid ha meg med i anledninger hvor hun er tilstede osv. Så jeg stoler jo på ham. Hun er en sånn type jeg kunne hatt som venninne, fordi jeg liker henne veldig godt, og det er det som gjør det så vanskelig. Det er jo hans venninne, og hun er tydeligvis vant til å snurre han rundt lillefingeren fra før. De kjenner hverandre nok veldig godt.

''Hva hadde du gjort?''

Før jeg ble ca. 30 år, hadde jeg gjort som deg. Vært usikker, ikke tort å si ifra og lidd meg gjennom det.

Nå som jeg har blitt over 40, ville jeg sagt til ham at hun ikke får komme - eller så ville jeg bedt henne om en prat på tomannshånd og høflig men bestemt fortalt henne at jeg ikke synes noe om oppførselen hennes.

Noen fordeler skal det da være med å bli eldre. Indre trygghet er en av dem :)

Gjest ikke la deg tråkke på
Skrevet

Det snilleste du kan gjøre i denne situasjonen er å lære den dama god oppførsel og folkeskikk. Dette burde hun ha lært som ung men ingen har vel satt tydelige nok grenser for henne for hva som er akspetabel oppføsel og ikke. Å godta slikt dritt er å være dumsnill og det er verken du, din mann eller henne tjent med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...