Gå til innhold

Vaske nytt fryseskap før bruk

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke natron

I brukerveiledningen står det at fryseskapets vegger skal tørkes over med en svak natronoppløsning før bruk.

(Antagelig er det pga at veggene er satt inn med et eller annet middel, for det lukter sterkt)

Hvorfor natron?

Hva kan jeg bruke i steden for natron?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390026-vaske-nytt-fryseskap-f%C3%B8r-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har ikke natron

Bakepulver inneholder natron (Na2CO3/NaHCO3), og beskytter litt mot bakterievekst, ved å øke pH.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for forklaringen om bakepulver og natron!

Er du kjemiker?

Ettersom natron hemmer bakterievekst, er det da en god ide å bruke det til vask av wc? Jeg har hørt at cola-brus kan brukes i wc for å gjøre porselenet rent (hvis det er misfargede render)

Noen bruker bakepulver for å rense kaffekannene med.

Kanskje det er enda flere bruksområder for bakepulver/natron?

Til og med kulturmelk så jeg bli brukt til flekkfjerning på tøy og til rengjøring av kjøleskap, pga ensymene som kulturmelka inneholder.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...