Gå til innhold

Øyebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

Har pådratt meg en liten øyebetennelse på det ene øyet. I går kveld var øyet veldig rødt. I natt hadde det kommet ut litt puss og slikt. Øyet ser generelt bedre ut i dag, selv om det fortsatt er litt rødt. Det virker som om det fortsatt kommer litt puss ut av det...

Må jeg til legevakten med dette eller kan det gå over av seg selv? Frister ikke så veldig å sitte i timevis på legekontoret og vente. Det går sjelden busser også nå. :\

Fortsetter under...

Gjest kamillete
Skrevet

Jeg vet ikke.

Men ved øyenkatarr har jegfått råd fra dyrlege om å vaske øynene med avkjølt kamillete

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg vet ikke.

Men ved øyenkatarr har jegfått råd fra dyrlege om å vaske øynene med avkjølt kamillete

Takk for rådet, men har ikke kamillete tilgjengelig. Er også litt skeptisk til å ta avkjølt te i øyet...

Gjest kødder ikke med øyne
Skrevet

Skylle med saltvannsdråper, unngå øyesminke til du er bra igjen,

skyll en ren klut i varmt vann, vri, og ha på øyelokket... masser fra utsiden av øyet og innover... Litt babysåpe på en bomullspinne og gni langs vipperoten er også br,a løser opp puss... Råd jeg fikk av en øyelege da jeg fikk betennelse på øyelokket, var som en indre "kvise" i selve øyelokket, var rødt og hovent...

Fikk i tillegg Fucitalmic øyedråper....

Du burde kommet deg til legevakt, men gjørd u ikke det så prøv de "kjerringrådene" jeg ga her. Et annet tips er å trakte litt grønn te, og legge den brukte teposen over øyelokket, grønn te er desinfiserende og betennelsesdempende.

Så kommer du deg til lege i alle fall på tirsdag, men om du blir verre eller veldig vond før den tid, kom deg til legevakt som sagt.

Skrevet

Du trenger ikke dra på legevakt med dette. Skyll øyet enten med saltvann eller vanlig rent vann noen ganger daglig og se det an:-)

Gjest Ladytron
Skrevet

Takk for svar :) Nå virker det å være ok igjen, selv om jeg droppet legevaktbesøk.

Annonse

Skrevet

Takk for svar :) Nå virker det å være ok igjen, selv om jeg droppet legevaktbesøk.

Jeg har diskutert det med øyeinfeksjoner med min fastlege. Han sier at de svært ofte vil gå over av seg selv og at vanlig rengjøring er forsøket verdt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...