Gå til innhold

Om "på seg selv kjenner man ikke andre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man som ikke-fagperson være forsiktig med å gi råd til andre her inne (bl.a) - man kjenner jo som kjent ikke seg selv på andre?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Forsiktig bør man vel alltid være, men samtidig så går det fint å gi råd basert på egen erfaring... Men å mene at dette er den ene og absolutte sannhet, skal man være forsiktig med!

Skrevet

Nja, det ligger på en måte i den uskrevne avtalen på et nettforum at individuelle meninger og erfaringer er nettopp individuelle, og vi som leser andres råd må selv bestemme hvor mye vekt vi skal legge på dem.

Gjest Zippity
Skrevet

Det er jo på seg selv man ofte kjenner andre, det man ser som "feil" hos andre bør man undersøke hos seg selv. Så det blir litt feil ja :)

Gjest bølger
Skrevet

Jeg er enig i det Scarlet O'Hara skriver.

Jeg har mye nytte av de råd jeg har fått av deg. Også erfaringer jeg har fått høre fra andre. Andres erfaringer har en stor nytteverdi. Det er mennesker som har følt det på kroppen. Ikke alltid jeg kan finne svaret i andres erfaringer, men jeg lærer mye, ser ting fra andre vinkler, og det gir håp.

Du har gitt meg mange tanker om ting der jeg må jobbe med meg selv.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg setter veldig pris på rådene jeg får fra deg

Skrevet

Det er selvsagt alltid lurt å være litt selvkritisk til hva man skriver; Hva vet jeg egentlig om dette? Hvordan kan svaret oppfattes av andre? Kan det skape problemer for en person i en sårbar situasjon?

Samtidig ligger det i kortene på et diskusjonsforum at man vil få mange ulike svar. Det er både styrken og svakheten ved et slikt konsept. Dermed blir det viktigste blir hva man velger å legge vekt på av det man leser.

mvh

Skrevet

Jeg setter veldig pris på rådene jeg får fra deg

Tusen takk for gode ord :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...