Gjest litt hund? Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Det er noe jeg har gått og lurt på nå i flere år, som hadde vært greit å få en forklaring på. Vet ikke om du er den rette person, men jeg prøver siden du er en alternativ lege. For ca. 3-4 år siden var jeg på skitur i Nordmarka. Et sted langs løypa sto det en mann ca. 2-3 meter fra løypa og skulle få hunden sin tilbake ved hjelp av en hundefløyte. Da han blåste fikk jeg en relativt voldsom reaksjon. Det er nesten umulig og forklare den lyden. Den var på en måte høy, men den var likevel ikke høy. Den var på en måte skarp, men den var likevel ikke skarp. Jeg klarer ikke å forklare, har ikke hørt noe lignende hverken før eller senere. Det som var det rare var at det var liksom ikke at jeg hørte lyden som var årsaken til reaksjonen, men heller at jeg kjente den. Jeg følte den borret seg inn i hodet mitt, den innvaderte meg liksom. Jeg fikk et stort press i hodet, og prøvde og komme meg unna fort, men rakk ikke før han blåste en gang til. Det samme gjentok seg. Det var rett og slett vondt. Jeg var veldig rar i hodet hele resten av skituren. Det var flere folk i nærheten av mannen, men det så ikke ut som de reagerte i det hele tatt. Jeg vet jeg reagerte synlig, for jeg krympet meg og tok meg til hodet for liksom å verne meg. En sånn automatisk reaksjon. Hva kan dette være? Har du noen forklaring? Har ikke tørt og nevne dette til legen min, er redd han skal tro jeg er gal. For det høres jo ikke normalt ut, gjør det vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39005-har-du-h%C3%B8rt-om-dette-f%C3%B8r-stig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Kjære litt hund, Såvidt jeg vet avgir hundefløyter en svært høy tone som hunder kan høre, men ikke mennesker. Grensen for normal hørsel går vanligvis opp til 20.000Hz, men avtar med alderen. Det kan hende du har en god, og følsom, hørsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39005-har-du-h%C3%B8rt-om-dette-f%C3%B8r-stig/#findComment-147494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.