Gå til innhold

Lars Kepler, paganinikontrakten

Anbefalte innlegg

Gjest BokIkrok
Skrevet

Jeg leste hypnotisøren og synes den var kanon bra. Bok nummer 2 paganinikontrakten synes jeg åpner treeegt, blir den bedre? Ser de har kommet ut med flere bøker, er det en serie eller kan de leses separat?

Skrevet

Jeg likte Paganinikontrakten også, husker egentlig ikke at den var treg i starten. Det er nok best å lese bøkene i rekkefølge, men historiene har ikke noen sammenheng. Det er mer ting i etterforskerens liv som er en rød tråd i bøkene.

Gjest bokIkrok
Skrevet

Jeg likte Paganinikontrakten også, husker egentlig ikke at den var treg i starten. Det er nok best å lese bøkene i rekkefølge, men historiene har ikke noen sammenheng. Det er mer ting i etterforskerens liv som er en rød tråd i bøkene.

Da fortsetter jeg på paganinien :D takk for svar mirabell :)

Skrevet

Hypnotisøren var veldig bra, Paganinikontrakten var treg og jeg fikk aldri helt taket på den - men bok nr 3 Ildvitnet er den foreløpig beste... Jeg har nr 4 i hus, men har ikke rukket å få begynt på den enda.

Skrevet

Hypnotisøren var veldig bra, Paganinikontrakten var treg og jeg fikk aldri helt taket på den - men bok nr 3 Ildvitnet er den foreløpig beste... Jeg har nr 4 i hus, men har ikke rukket å få begynt på den enda.

Hei Bookworm :-) Har du lest Knausgård? Eller det regner jeg med at du har... Jeg har nå avsluttet den 6. boka, selv om jeg må innrømme at jeg hoppet over de 500 sidene om Hitler...Men jeg fatter ikke hva jeg skal lese etter dette :-( Alt annet føles totalt meningsløst som litteratur.

Skrevet

Hei Bookworm :-) Har du lest Knausgård? Eller det regner jeg med at du har... Jeg har nå avsluttet den 6. boka, selv om jeg må innrømme at jeg hoppet over de 500 sidene om Hitler...Men jeg fatter ikke hva jeg skal lese etter dette :-( Alt annet føles totalt meningsløst som litteratur.

For meg var Knausgård meningsløs litteratur, så der ser vi åpenbart totalt forskjellig på akkurat det :-)

Neida, det var flåsete - han har et fantastisk språk, nydelige betraktninger og virkelig talent, men det er prosjektet (seks tykke bind om puling, angst, dårlig samvittighet, drikking og redsel og MITT LIV) som byr meg i mot... jeg endte bare opp med tanken til slutt: HVORFOR?

Skrevet

For meg var Knausgård meningsløs litteratur, så der ser vi åpenbart totalt forskjellig på akkurat det :-)

Neida, det var flåsete - han har et fantastisk språk, nydelige betraktninger og virkelig talent, men det er prosjektet (seks tykke bind om puling, angst, dårlig samvittighet, drikking og redsel og MITT LIV) som byr meg i mot... jeg endte bare opp med tanken til slutt: HVORFOR?

Jeg kjenner selvfølgelig igjen ingrediensene fra bøkene hans, og innimellom kunne jeg gå lei av antall sigaretter som ble tent. Men allikevel ble jeg så glad i denne personen, og alle hans svakheter og all hans ærlighet. Han var for meg en person, nøyaktig slik jeg ønsker at personer skal være. Og jeg savner han på et eller annet merkelig vis. Ganske sykt :-(

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan jeg bare hoppe over bok 2 uten at det gjør så mye? Jeg har begynt, så begynt igjen, men den er treg synes jeg. Jeg slukte den første og hadde kanskje for store forventninger.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1364594439' post='4885334]

Kan jeg bare hoppe over bok 2 uten at det gjør så mye? Jeg har begynt, så begynt igjen, men den er treg synes jeg. Jeg slukte den første og hadde kanskje for store forventninger.

Hoppe over bind 2??? Det er bare ikke en mulighet :-( Den er fantastisk!

Skrevet

Hoppe over bind 2??? Det er bare ikke en mulighet :-( Den er fantastisk!

Lars Kepler-bøkene altså, jeg har ikke lest Knausgård og kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1364595213' post='4885341]

Lars Kepler-bøkene altså, jeg har ikke lest Knausgård og kommer ikke til å gjøre det heller.

Ok :-)

Skrevet

Ok :-)

Akkurat nå leser jeg En sjøens helt av Jon Michelet.

Passe tykkelse på boka nå i påsken. :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1364595570' post='4885344]

Akkurat nå leser jeg En sjøens helt av Jon Michelet.

Passe tykkelse på boka nå i påsken. :o)

Smaken er forskjellig :-)

Skrevet

Smaken er forskjellig :-)

Godt er det, ellers hadde det vært få bøker! ;o)

I utgangspunktet er ikke det en bok jeg ville kjøpt, men jeg fikk låne den og vi har hatt krigsseiler i familien, og vi er sjømannsmannfamilie (ikke jeg da, jeg er det sorte fåret som ikke kan ro og blir grønn i trynet i robåt).

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Jeg kjenner selvfølgelig igjen ingrediensene fra bøkene hans, og innimellom kunne jeg gå lei av antall sigaretter som ble tent. Men allikevel ble jeg så glad i denne personen, og alle hans svakheter og all hans ærlighet. Han var for meg en person, nøyaktig slik jeg ønsker at personer skal være. Og jeg savner han på et eller annet merkelig vis. Ganske sykt :-(

Det har nok mye med personlighet å gjøre, han er så langt fra den personen jeg ønsker som det er mulig å komme, stakkarslig, redd, nevrotisk osv... jeg vil ha en MANN!

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

...og der finn man outet seg selv også... :-) Jaja, spiller ingen rolle det...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1364594439' post='4885334]

Ja, jeg mener at det skulle gå helt fin å hoppe over nr 2... litt er det kanskje omkring hovedpersonene, men ikke noe vesentlig som du ikke klarer å plukke opp igjen i nr 3.

Skrevet

Ja, jeg mener at det skulle gå helt fin å hoppe over nr 2... litt er det kanskje omkring hovedpersonene, men ikke noe vesentlig som du ikke klarer å plukke opp igjen i nr 3.

Da gjør jeg det tror jeg.

Skrevet

Det har nok mye med personlighet å gjøre, han er så langt fra den personen jeg ønsker som det er mulig å komme, stakkarslig, redd, nevrotisk osv... jeg vil ha en MANN!

Han er min drømmemann, både psykisk og fysisk. Han er vakker, følsom og ansvarsfull i de viktige faser av livet som han beskriver.

Skrevet

Han er min drømmemann, både psykisk og fysisk. Han er vakker, følsom og ansvarsfull i de viktige faser av livet som han beskriver.

...en stakkar, er han :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...