Gå til innhold

Lars Kepler, paganinikontrakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

...en stakkar, er han :-)

Han er redd for at folk skal være sinte på han - naturlig nok. ...Noen ville ha blitt voldelige selv, men den veien har han ikke valgt. Bare ut i fra dette viser han en voldsom styrke. Han elsker sin kone, og sine 3 barn - verken mer eller mindre

Jeg kjenner "plenty av mannfolk" som hadde trukket seg ut av hans situasjon.

Gjest nickløsheiletida
Skrevet

Hei Bookworm :-) Har du lest Knausgård? Eller det regner jeg med at du har... Jeg har nå avsluttet den 6. boka, selv om jeg må innrømme at jeg hoppet over de 500 sidene om Hitler...Men jeg fatter ikke hva jeg skal lese etter dette :-( Alt annet føles totalt meningsløst som litteratur.

''.Men jeg fatter ikke hva jeg skal lese etter dette :-( Alt annet føles totalt meningsløst som litteratur''

Slik følte jeg det også, men den første boka jeg leste etter Knausgård var Saras nøkkel. Også veldig bra, selv om språket blir kjedelig i forhold da.

Skrevet

''.Men jeg fatter ikke hva jeg skal lese etter dette :-( Alt annet føles totalt meningsløst som litteratur''

Slik følte jeg det også, men den første boka jeg leste etter Knausgård var Saras nøkkel. Også veldig bra, selv om språket blir kjedelig i forhold da.

Ok....Jeg tror jeg trenger en hvilepause, og evnen til og ta meg inn igjen. Jeg var rett og slett forelsket i Knausgård. Og er det sikkert enda :-)

Gjest nickløsheiletida
Skrevet

Ok....Jeg tror jeg trenger en hvilepause, og evnen til og ta meg inn igjen. Jeg var rett og slett forelsket i Knausgård. Og er det sikkert enda :-)

Det er vel nesten umulig ikke å bli det etter å ha lest bøkene :-)

Skrevet

Det er vel nesten umulig ikke å bli det etter å ha lest bøkene :-)

Enig ;-) Han er vidunderlig .-) Mange menn har mye å lære av han!

Gjest nickløsheiletida
Skrevet

Enig ;-) Han er vidunderlig .-) Mange menn har mye å lære av han!

:-)

Skrevet

Han er min drømmemann, både psykisk og fysisk. Han er vakker, følsom og ansvarsfull i de viktige faser av livet som han beskriver.

Du får meg til å lure på om vi har lest de samme bøkene, av og med og om den samme mannen. Makan til selvopptatt drittsekk! Selv som barn, vurderte han seg som bedre enn sine venner, og skriver nedsettende om dem (og kone, og familie, ekskone, naboer, svensker, og jeg vet ikke hva). Når han er på babysang syns han ikke det er tåpelig eller litt flaut, nei, han er rasende, kastrert, ydmyket!

Men språket hans er glimrende, jeg likte mye bedre de første to bøkene hans, og bok en i min kamp. Det må være pussig å være ham, hvem enn han møter, føler de at de kjenner han inngående, vi vet jo mer detaljer om han og hans dagligliv enn våre venner. Men stakkars de rundt ham, som ufrivillig har det på den måten.

Skrevet

Han er redd for at folk skal være sinte på han - naturlig nok. ...Noen ville ha blitt voldelige selv, men den veien har han ikke valgt. Bare ut i fra dette viser han en voldsom styrke. Han elsker sin kone, og sine 3 barn - verken mer eller mindre

Jeg forventer mye mer av en mann enn at han ikke er voldelig, eller blir hos sin kone og sine barn.

Skrevet

Jeg synes alle Kepler-bøkene er fantastiske og gleder meg tli å starte på nr. 4.

Så vil jeg også anbefale en råspennende bok av en helt annen forfatter, boka heter "Flink pike", og jeg har akkurat slukt den.

Her er bokanmeldelse i VG. Orm, håper du leser dette, jeg tror denne boka er noe for deg:

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10108206

Gjest bokIkrok
Skrevet

Jeg synes alle Kepler-bøkene er fantastiske og gleder meg tli å starte på nr. 4.

Så vil jeg også anbefale en råspennende bok av en helt annen forfatter, boka heter "Flink pike", og jeg har akkurat slukt den.

Her er bokanmeldelse i VG. Orm, håper du leser dette, jeg tror denne boka er noe for deg:

Den er veldig bra, leste den i høst. Jeg begynte med sharp objects av samme forfatter men good girl er langt bedre :)

Gjest bokIkrok
Skrevet

Den er veldig bra, leste den i høst. Jeg begynte med sharp objects av samme forfatter men good girl er langt bedre :)

''good girl''

*gone girl mener jeg :)

Skrevet

Ja den er både spennende og original.

Enn bøkene av Thomas Enger, har du lest dem? Jeg liker krimbøker som foregår i Oslo. :)

Gjest bokIkrok
Skrevet

Ja den er både spennende og original.

Enn bøkene av Thomas Enger, har du lest dem? Jeg liker krimbøker som foregår i Oslo. :)

Nei, jeg har ikke det. Da drar jeg heller over grensen og fordyper meg i svenske mysterier, hehe :)

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Vi har forskjellig mening om hva vi ser i en mann... jeg mener ikke at det motsatte av måten Knausgård har opptrådt på, er å velge å være voldelig, men jeg forstår at du snakker av erfaring.

Skrevet

Åååå, Flink pike må være en av de beste krimbøkene jeg har lest noensinne - pluss det andre Gillian Flynn har skrevet! Rett og slett genialt...

Skrevet

Du får meg til å lure på om vi har lest de samme bøkene, av og med og om den samme mannen. Makan til selvopptatt drittsekk! Selv som barn, vurderte han seg som bedre enn sine venner, og skriver nedsettende om dem (og kone, og familie, ekskone, naboer, svensker, og jeg vet ikke hva). Når han er på babysang syns han ikke det er tåpelig eller litt flaut, nei, han er rasende, kastrert, ydmyket!

Men språket hans er glimrende, jeg likte mye bedre de første to bøkene hans, og bok en i min kamp. Det må være pussig å være ham, hvem enn han møter, føler de at de kjenner han inngående, vi vet jo mer detaljer om han og hans dagligliv enn våre venner. Men stakkars de rundt ham, som ufrivillig har det på den måten.

Der skrev du akkurat det jeg tenker om bøkene og mannen - håpløst selvopptatt og nedsettende, samtidig som han fremstår som en total stakkar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...