Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Jeg må endre skattekortet mitt på Altinn, men hvor i huleste ligger det?? 0 Siter
PieLill Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Gå heller inn på skatteetaten.no: http://skatteetaten.no/no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ mvh 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Gå heller inn på skatteetaten.no: http://skatteetaten.no/no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ mvh Takk! Der fant jeg det.... Ser dog at det er litt komplisert å endre..skal bare endre EN ting, så hadde vært supert om jeg fant hele skattekortet og kun kunne stryke et beløp som ikke skal være med i skatteberegningen..... Du vet ikke noe om det du? 0 Siter
PieLill Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Takk! Der fant jeg det.... Ser dog at det er litt komplisert å endre..skal bare endre EN ting, så hadde vært supert om jeg fant hele skattekortet og kun kunne stryke et beløp som ikke skal være med i skatteberegningen..... Du vet ikke noe om det du? Er en stund siden jeg gjorde dette selv. Tror det går an å endre kun feltet som skal endres og la resten stå blankt. Nederst er det et kommentarfelt der du kan tegne og forklare for sikkerhets skyld. :-) mvh 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Jeg logget på skatteetaten.no og det var første valgmulighet på siden. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Er en stund siden jeg gjorde dette selv. Tror det går an å endre kun feltet som skal endres og la resten stå blankt. Nederst er det et kommentarfelt der du kan tegne og forklare for sikkerhets skyld. :-) mvh Ok! Takk:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Jeg logget på skatteetaten.no og det var første valgmulighet på siden. Med vennlig hilsen Ja, fant den - men med tomme felt, og da vet jeg jo ikke hvor/hvordan jeg skal fjerne den ekstra inntekten min som ikke eksisterer pr 2013 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Ja, fant den - men med tomme felt, og da vet jeg jo ikke hvor/hvordan jeg skal fjerne den ekstra inntekten min som ikke eksisterer pr 2013 Du skriver inn kr 0,00 i det feltet som skal endres, lar de andre være uendret, og fyller inn 5.1 med lønn og 5.4 med skatt, begge med tall for de 3 første månedene i år. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Du skriver inn kr 0,00 i det feltet som skal endres, lar de andre være uendret, og fyller inn 5.1 med lønn og 5.4 med skatt, begge med tall for de 3 første månedene i år. Med vennlig hilsen Jeg aner ikke hvilket felt som skal endres Og har ikke tallene for lønn osv før neste lønnsslipp kommer... så da blir det å leve på vann og tørt brød når aprillønna kommer også 0 Siter
flisa Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Ja, fant den - men med tomme felt, og da vet jeg jo ikke hvor/hvordan jeg skal fjerne den ekstra inntekten min som ikke eksisterer pr 2013 Sånn hadde vi også - skrev i kommentarfeltet og endret til 0 jeg 0 Siter
flisa Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Jeg aner ikke hvilket felt som skal endres Og har ikke tallene for lønn osv før neste lønnsslipp kommer... så da blir det å leve på vann og tørt brød når aprillønna kommer også Så rart at jeg også har gjort dette i dag. Har du ikke årsoppgjøret da? der står jo det meste. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Så rart at jeg også har gjort dette i dag. Har du ikke årsoppgjøret da? der står jo det meste. Dagen for skjemaveldet Eneste jeg skal er å fjerne et beløp jeg mottok i 2011.. så jeg skulle bare visst hvor jeg skal sette 0 (det var en pensjon jeg mottok for to år siden, og som jeg ikke får i år - så de trekker meg for mye i skatt). Men får fikse det når aprillønna kommer 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Jeg aner ikke hvilket felt som skal endres Og har ikke tallene for lønn osv før neste lønnsslipp kommer... så da blir det å leve på vann og tørt brød når aprillønna kommer også Du setter tallet som representerer engangsutbetalingen til null. Du tar årslønnen din (fra skattekortet), deler på 4 og skriver inn i punkt 5.1. Du tar månedslønnen (utbetalt, fra nettbank) og multipliserer med 3. Så begynner du med tallet fra 5.1, trekker fra 3 ganger utbetalt månedslønn, og du har ca innbetalt skatt. Skriv det tallet i 5.4. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2013 Skrevet 30. mars 2013 Du setter tallet som representerer engangsutbetalingen til null. Du tar årslønnen din (fra skattekortet), deler på 4 og skriver inn i punkt 5.1. Du tar månedslønnen (utbetalt, fra nettbank) og multipliserer med 3. Så begynner du med tallet fra 5.1, trekker fra 3 ganger utbetalt månedslønn, og du har ca innbetalt skatt. Skriv det tallet i 5.4. Med vennlig hilsen Som sagt - det ordner seg når jeg får aprillønna og kan se hva mndslønna er. Akkurat nå vet jeg det ikke 0 Siter
Gjest fra skatteetaten Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Du skal kun trenge å endre skattekortet hvis betalte renter etc endrer seg. Ikke hvis inntekten endrer seg. Dette hvis du har tabellkort. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Du skal kun trenge å endre skattekortet hvis betalte renter etc endrer seg. Ikke hvis inntekten endrer seg. Dette hvis du har tabellkort. Jeg står oppført med en pensjon jeg mottok for to år siden, akkurat som om jeg også mottar denne i år - av den grunn ser det ut som jeg tjener nesten 300 000 kroner mer i året enn det jeg gjør. Da vil jo skattetrekket bli altfor høyt. 0 Siter
Gjest fra skatteetaten Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Du setter tallet som representerer engangsutbetalingen til null. Du tar årslønnen din (fra skattekortet), deler på 4 og skriver inn i punkt 5.1. Du tar månedslønnen (utbetalt, fra nettbank) og multipliserer med 3. Så begynner du med tallet fra 5.1, trekker fra 3 ganger utbetalt månedslønn, og du har ca innbetalt skatt. Skriv det tallet i 5.4. Med vennlig hilsen Utbetalt månedslønn x 3? 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Utbetalt månedslønn x 3? Da jeg ringte om samme type problemstilling fikk jeg beskjed om å bare slette den ekstra inntekten, samt å føre opp "bruttolønn" for så langt i år (dvs. jan, feb og mars) i 5.1, samt skatt innbetalt for samme periode i 5.4. Med vennlig hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Dagen for skjemaveldet Eneste jeg skal er å fjerne et beløp jeg mottok i 2011.. så jeg skulle bare visst hvor jeg skal sette 0 (det var en pensjon jeg mottok for to år siden, og som jeg ikke får i år - så de trekker meg for mye i skatt). Men får fikse det når aprillønna kommer akkurat det samme her - de trakk plutselig masse skatt for i år. 0 Siter
Gjest fra skatteetaten Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Da jeg ringte om samme type problemstilling fikk jeg beskjed om å bare slette den ekstra inntekten, samt å føre opp "bruttolønn" for så langt i år (dvs. jan, feb og mars) i 5.1, samt skatt innbetalt for samme periode i 5.4. Med vennlig hilsen Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.