Gå til innhold

Endre skattekortet på Altinn?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg må endre skattekortet mitt på Altinn, men hvor i huleste ligger det??

Skrevet

Takk! Der fant jeg det.... Ser dog at det er litt komplisert å endre..skal bare endre EN ting, så hadde vært supert om jeg fant hele skattekortet og kun kunne stryke et beløp som ikke skal være med i skatteberegningen..... Du vet ikke noe om det du?

Er en stund siden jeg gjorde dette selv.

Tror det går an å endre kun feltet som skal endres og la resten stå blankt.

Nederst er det et kommentarfelt der du kan tegne og forklare for sikkerhets skyld.

:-)

mvh

Skrevet

Jeg logget på skatteetaten.no og det var første valgmulighet på siden.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Er en stund siden jeg gjorde dette selv.

Tror det går an å endre kun feltet som skal endres og la resten stå blankt.

Nederst er det et kommentarfelt der du kan tegne og forklare for sikkerhets skyld.

:-)

mvh

Ok! Takk:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg logget på skatteetaten.no og det var første valgmulighet på siden.

Med vennlig hilsen

Ja, fant den - men med tomme felt, og da vet jeg jo ikke hvor/hvordan jeg skal fjerne den ekstra inntekten min som ikke eksisterer pr 2013 ;)

Skrevet

Ja, fant den - men med tomme felt, og da vet jeg jo ikke hvor/hvordan jeg skal fjerne den ekstra inntekten min som ikke eksisterer pr 2013 ;)

Du skriver inn kr 0,00 i det feltet som skal endres, lar de andre være uendret, og fyller inn 5.1 med lønn og 5.4 med skatt, begge med tall for de 3 første månedene i år.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Du skriver inn kr 0,00 i det feltet som skal endres, lar de andre være uendret, og fyller inn 5.1 med lønn og 5.4 med skatt, begge med tall for de 3 første månedene i år.

Med vennlig hilsen

Jeg aner ikke hvilket felt som skal endres :P Og har ikke tallene for lønn osv før neste lønnsslipp kommer... så da blir det å leve på vann og tørt brød når aprillønna kommer også:P

Skrevet

Sånn hadde vi også - skrev i kommentarfeltet og endret til 0 jeg

Skrevet

Jeg aner ikke hvilket felt som skal endres :P Og har ikke tallene for lønn osv før neste lønnsslipp kommer... så da blir det å leve på vann og tørt brød når aprillønna kommer også:P

Så rart at jeg også har gjort dette i dag. Har du ikke årsoppgjøret da? der står jo det meste.

Gjest togli
Skrevet

Så rart at jeg også har gjort dette i dag. Har du ikke årsoppgjøret da? der står jo det meste.

Dagen for skjemaveldet :P

Eneste jeg skal er å fjerne et beløp jeg mottok i 2011.. så jeg skulle bare visst hvor jeg skal sette 0 (det var en pensjon jeg mottok for to år siden, og som jeg ikke får i år - så de trekker meg for mye i skatt). Men får fikse det når aprillønna kommer :)

Skrevet

Du setter tallet som representerer engangsutbetalingen til null.

Du tar årslønnen din (fra skattekortet), deler på 4 og skriver inn i punkt 5.1.

Du tar månedslønnen (utbetalt, fra nettbank) og multipliserer med 3. Så begynner du med tallet fra 5.1, trekker fra 3 ganger utbetalt månedslønn, og du har ca innbetalt skatt. Skriv det tallet i 5.4.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Du tar månedslønnen (utbetalt, fra nettbank) og multipliserer med 3. Så begynner du med tallet fra 5.1, trekker fra 3 ganger utbetalt månedslønn, og du har ca innbetalt skatt. Skriv det tallet i 5.4.

Med vennlig hilsen

Som sagt - det ordner seg når jeg får aprillønna og kan se hva mndslønna er. Akkurat nå vet jeg det ikke ;)

Gjest fra skatteetaten
Skrevet

Du skal kun trenge å endre skattekortet hvis betalte renter etc endrer seg. Ikke hvis inntekten endrer seg. Dette hvis du har tabellkort.

Gjest togli
Skrevet

Du skal kun trenge å endre skattekortet hvis betalte renter etc endrer seg. Ikke hvis inntekten endrer seg. Dette hvis du har tabellkort.

Jeg står oppført med en pensjon jeg mottok for to år siden, akkurat som om jeg også mottar denne i år - av den grunn ser det ut som jeg tjener nesten 300 000 kroner mer i året enn det jeg gjør. Da vil jo skattetrekket bli altfor høyt.

Gjest fra skatteetaten
Skrevet

Med vennlig hilsen

Utbetalt månedslønn x 3?

Skrevet

Utbetalt månedslønn x 3?

Da jeg ringte om samme type problemstilling fikk jeg beskjed om å bare slette den ekstra inntekten, samt å føre opp "bruttolønn" for så langt i år (dvs. jan, feb og mars) i 5.1, samt skatt innbetalt for samme periode i 5.4.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dagen for skjemaveldet :P

Eneste jeg skal er å fjerne et beløp jeg mottok i 2011.. så jeg skulle bare visst hvor jeg skal sette 0 (det var en pensjon jeg mottok for to år siden, og som jeg ikke får i år - så de trekker meg for mye i skatt). Men får fikse det når aprillønna kommer :)

akkurat det samme her - de trakk plutselig masse skatt for i år.

Gjest fra skatteetaten
Skrevet

Da jeg ringte om samme type problemstilling fikk jeg beskjed om å bare slette den ekstra inntekten, samt å føre opp "bruttolønn" for så langt i år (dvs. jan, feb og mars) i 5.1, samt skatt innbetalt for samme periode i 5.4.

Med vennlig hilsen

Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...