Gjest fra skatteetaten Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Jeg står oppført med en pensjon jeg mottok for to år siden, akkurat som om jeg også mottar denne i år - av den grunn ser det ut som jeg tjener nesten 300 000 kroner mer i året enn det jeg gjør. Da vil jo skattetrekket bli altfor høyt. Nei - ikke hvis du har tabellkort som sagt. 0 Siter
Sør Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn. ''Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn. – fra skatteetaten'' Nei, enig. Bruttolønn finner man på skattekortet. Innbetalt skatt er tilnærmet "bruttolønn minus utbetalt". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Nei - ikke hvis du har tabellkort som sagt. Det har jeg - men kun for den vanlige arbeidsinntekta mi, ikke for pensjonen. Det stemmer iallefall ikke at de skal trekke meg så mye... Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret... 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Det har jeg - men kun for den vanlige arbeidsinntekta mi, ikke for pensjonen. Det stemmer iallefall ikke at de skal trekke meg så mye... Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret... ''Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret...'' Da trekker de vel ganske så riktig? Vil ikke du nå komme ut med ca. 8000,- i pluss da? 4000x10,5 = 42.000,-. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Det har jeg - men kun for den vanlige arbeidsinntekta mi, ikke for pensjonen. Det stemmer iallefall ikke at de skal trekke meg så mye... Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret... Glem det - det der ble jo helt omvendt. Jeg får skylde på at jeg fremdeles har påskeferie i noen timer... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. april 2013 Skrevet 1. april 2013 Glem det - det der ble jo helt omvendt. Jeg får skylde på at jeg fremdeles har påskeferie i noen timer... Hehe Sleit litt med å skjønne logikken der, ja - og trodde det var mine hjerneceller som hadde slukna et øyeblikk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.