Gå til innhold

Endre skattekortet på Altinn?

Anbefalte innlegg

Gjest fra skatteetaten
Skrevet

Jeg står oppført med en pensjon jeg mottok for to år siden, akkurat som om jeg også mottar denne i år - av den grunn ser det ut som jeg tjener nesten 300 000 kroner mer i året enn det jeg gjør. Da vil jo skattetrekket bli altfor høyt.

Nei - ikke hvis du har tabellkort som sagt.

Skrevet

Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn.

''Jo - bruttolønn er jeg enig i. Men den finner man ikke i nettbanken... Det finner man som du sa - utbetalt månedslønn. – fra skatteetaten''

Nei, enig.

Bruttolønn finner man på skattekortet.

Innbetalt skatt er tilnærmet "bruttolønn minus utbetalt".

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Nei - ikke hvis du har tabellkort som sagt.

Det har jeg - men kun for den vanlige arbeidsinntekta mi, ikke for pensjonen. Det stemmer iallefall ikke at de skal trekke meg så mye... Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret...

Skrevet

Det har jeg - men kun for den vanlige arbeidsinntekta mi, ikke for pensjonen. Det stemmer iallefall ikke at de skal trekke meg så mye... Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret...

''Trekker meg ca 4000 mer i skatt pr mnd i år enn ifjor, og inntekta er omtrent den samme. Ifjor fikk jeg tilbakebetalt 50 000 etter skatteoppgjøret...''

Da trekker de vel ganske så riktig? Vil ikke du nå komme ut med ca. 8000,- i pluss da? 4000x10,5 = 42.000,-.

Skrevet

Glem det - det der ble jo helt omvendt. Jeg får skylde på at jeg fremdeles har påskeferie i noen timer...

Gjest togli
Skrevet

Glem det - det der ble jo helt omvendt. Jeg får skylde på at jeg fremdeles har påskeferie i noen timer...

Hehe ;) Sleit litt med å skjønne logikken der, ja - og trodde det var mine hjerneceller som hadde slukna et øyeblikk :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...