Gjest Donthateme Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Jeg sliter...vær så snill å ikke vær nedverdigende mot meg.jeg er virkelig et godt menneske.... Jeg sliter med diverse personlighetsforstyrrelser etter at noen i min familie voldtok meg i flere år som barn, jeg har også adhd og diverse....var innlagt for litt siden, å har skadet meg mye... Jeg føler meg som billig avskum akkurat nå, så, hvorfor gjør jeg dette? Er dette også for å skade meg? Denne påsken, har jeg plutselig fra å sitte stille i tre år med fast kjæreste vært utro.. Jeg har levd et villt dobbeltliv, jeg hater det.. Ikke går j på prevansjon, å j har vært gravid fire ganger bare dette året, ed min type. Vi mister bare. Mye sorg... Å nå har jeg hatt sex med fire forskjellige på to uker... Jeg blir så trist. Som om j bare ødelegger meg selv.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. mars 2013 Skrevet 31. mars 2013 Det er nok mange faktorer som kan forklare dette. Det er ikke sikkert at alt passer på deg, men det handler blant annet om noe slikt: Personer som blir seksuelt msbrukt i barndommen får ofte høre at det er deres egen skyld. Enten fordi de er slemme og må straffes, eller de er så tiltrekkende at overgrep er uunngåelig eller at de er så elendige at "alle" bare må misbruke dem. I tillegg til selve overgrepene er dette med på å ødelegge deres selvbilde. De ser på seg selv som "avskum" for å bruke ditt eget begrep. Selvskading, pf og andre psykiske problemer blir ofte resultatet. Kanskje føler du at det er din skyld at du aborterer. Kanskje mener du et sted inne i deg at du må straffes for dette, og derfor lar du fire ulike mann ha sex med deg på to uker. Ja, det er en form for selvskading. Jeg dømmer deg selvsagt ikke. Jeg har sett dette så mange ganger før, og jeg vet at skylden/ansvaret ligger hos de som misbrukte deg som barn. Veien fremover blir til ved harst arbeid i psykoterapi. Det er tungt, men mange har klart det før deg. En ting vil jeg be deg om: Bruk prevensjon. Du er i dag ikke i stand til å være en god mor for et barn. Før du kan gi tilstrekkelig omsorg til et barn, må du får mere fred med deg selv. Når du ikke har vært innlagt og heller ikke bedrevet selvskading på et år, kan du vurdere å bli mor. Lykke til :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.