Gå til innhold

Medisinspørsmål NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Angstkvinnen på 42
Skrevet

Sliter med angst i perioder. Helst om våren. Bruker ikke medisiner, kun Atarax en gang i blandt. Er redd for vanedannende medisiner og mesteparten av året føler jeg meg ok psykisk.

For et par dager siden hadde jeg mitt livs største angsanfall.

Var så ubeskrivelig ille at jeg ikke en gang orker skrive om det.

Måtte på legevakta neste dag

Legen der var heldigvis også skeptisk til vanedannende medisiner. Men jeg fikk Stensolid til å "overleve" neste natt og et par til å ha på lur til evt et nytt kraftig angstanfall. Kjenner at det gjør psykisk godt å vite at jeg har dem.

Tok tabletten og den virket nesten med det samme. Jeg sov som en stein og har hatt det ok etterpå. Har PTSD.

Til daglig sliter jeg eller med store smerter i kroppen pga fibromyalgi bl.a. Har hittil klart meg med Paracet/Ibux på et vis. Men enkelte dager er det langt fra bra nok.

Så til spørsmålene mine.......Hvor mye Stensolid o.l kan man ta før man blir avhengig? Jeg tenker om jeg kan ta en halv tablett hver 14.dag f.eks uten at det er "farlig".? Bare for å få kroppen til å slappe litt av og få god søvn i angstperiodene....

På de værste smertedagene ca to ganger i måneden, kunne det da gå an å ta en Palargin Forte for å orke å gå på jobb? Eller er dette for mye?

Fikk mine første Palargin Forte av lege for et par måneder siden. Hadde et kraftig migreneanfall , tensjonshodepine og virushodepie samtidig og det hjalp faktisk:-)

Har hormonell migrene, så vanlige migrenemedisiner hjelper lite

Er det ellers noen som har prøvd Ibux Gel?? Har magesår. Men viss den kunne hjelpe, så går den vel bra for magen?

Har hatt så mye vondt, så er redd jeg har fått smerteangst, viss det er noe som heter det? Derfor jeg nå må prøve å få hjelp.

Fortsatt god påske!.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg får ofte spørsmål om hvor mye b-preparater en kan ta uten at det er farlig. Det er det umulig å svare på.

Ditt spørsmål er langt enklere. En halv Stesolid hver fjortende dag + 2 Paralgin forte hver fjortende dag er helt ufarlig.

Ibux gel kan du trygt prøve selv om du har tendens til magesår.

Det anfallet du hadde, kan være det som kalles et panikkanfall. Om du får panikkanfall gjentatte ganger, har du en panikklidelse. Behandlingen for dette (med medisiner) er SSRI.

Lykke til :-)

Gjest Angstkvinnen på 42
Skrevet

Jeg får ofte spørsmål om hvor mye b-preparater en kan ta uten at det er farlig. Det er det umulig å svare på.

Ditt spørsmål er langt enklere. En halv Stesolid hver fjortende dag + 2 Paralgin forte hver fjortende dag er helt ufarlig.

Ibux gel kan du trygt prøve selv om du har tendens til magesår.

Det anfallet du hadde, kan være det som kalles et panikkanfall. Om du får panikkanfall gjentatte ganger, har du en panikklidelse. Behandlingen for dette (med medisiner) er SSRI.

Lykke til :-)

Tusen, tusen takk for nyttig og hyggelig svar:-)!

Har akkurat gått en lang tur i sola og har det bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...