Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til nevø

Anbefalte innlegg

Gjest Maria-Magdalena
Skrevet

Hei,

Hva er vanlig å gi i konfirmasjonsgave til nevø som jeg er fadder til ( bar han til dåpen).

Jeg tenkte å gi 2000 kr + strikke en genser som han ønsker seg.

Er det en passe sum eller er det mye?

Gjest Melis37
Skrevet

Jeg synes 500 kr og genseren eller 1000 kr :)

Skrevet

Som alltid er dette helt umulig å svare på, for enhver må gi ut fra egen økonomi og hva som er vanlig innad i familien. Men skal jeg svare fra mitt ståsted, så ligger dette innenfor det vi pleier å gi til nevøer og nieser (3000,- i penger, ingenting utenom)...

Gjest Maria-Magdalena
Skrevet

Jeg synes 500 kr og genseren eller 1000 kr :)

Ok, takk skal dere ha:) Jeg har ikke god råd, men har så lyst å gi litt ekstra i den anledningen, siden det er min yndlingsnevø ( min eneste nevø da :)

Da vet jeg iallfall ca hva som er vanlig.

Gjest togli
Skrevet

Er veldig varierende hva som er vanlig... Datra mi fikk 1000 kroner fra sine faddere da hun ble konfirmert ifjor, og jeg har inntrykk av at det er en ganske normal sum her vi bor.

Gjest togli
Skrevet

Ok, takk skal dere ha:) Jeg har ikke god råd, men har så lyst å gi litt ekstra i den anledningen, siden det er min yndlingsnevø ( min eneste nevø da :)

Da vet jeg iallfall ca hva som er vanlig.

Husk også at du nå legger lista for hva som blir naturlig å gi til de neste femten niesene/nevøene du kanskje får :P

Gjest Maria-Magdalena
Skrevet

Husk også at du nå legger lista for hva som blir naturlig å gi til de neste femten niesene/nevøene du kanskje får :P

Sant det ,-)

Har bare to til, og det er noen år til enda ( heldigvis).

Gjest togli
Skrevet

Sant det ,-)

Har bare to til, og det er noen år til enda ( heldigvis).

Bare å begynne å spare :P

Skrevet

Unnskyld at jeg låner tråden, men lurer på en ting fordi det er så mange slike tråder.

Har ikke givers økonomiske status noe å si?

Personlig synes jeg 500 kroner ville vært mye om giver/fadder var student, men meget snaut om K.I. Røkke var fadder.

Gjest prust
Skrevet

Vi gav 1200 til vår vår nevø da vi var i konfirmasjon i fjor. Har inntrykk av at mange gir +/- 1000 kr til nieser/nevøer.

Gjest tantatebeate
Skrevet

Jeg er fadder til en jente som jeg er tante til, men hun har også en bror. Jeg føler jeg bør gi det samme til begge. Syns du er ganske raus jeg da :-)

Jeg syns 1000 kr holder rikelig. Mulig jeg kanskje kan gi 1000 til begge mine, og en liten gave i tillegg til hun jeg er fadder til da? Hmmmmmmm.

Skrevet

Unnskyld at jeg låner tråden, men lurer på en ting fordi det er så mange slike tråder.

Har ikke givers økonomiske status noe å si?

Personlig synes jeg 500 kroner ville vært mye om giver/fadder var student, men meget snaut om K.I. Røkke var fadder.

Som jeg sa...

''Som alltid er dette helt umulig å svare på, for enhver må gi ut fra egen økonomi og hva som er vanlig innad i familien. ''

Gjest Maria-Magdalena
Skrevet

Som jeg sa...

''Som alltid er dette helt umulig å svare på, for enhver må gi ut fra egen økonomi og hva som er vanlig innad i familien. ''

Ja, jeg ser den. Helt enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...