Gå til innhold

Øst-eropeisk bil fullasta med tjuvgods

Anbefalte innlegg

Gjest eiirik
Skrevet

Nå har de også nådd Sunnmøre:

"Ein Ford Transit med 1 tonn med tjuvgods vart stoppa av politiet på Dombås natt til søndag.

I bilen vart det funne messingrøyr, kobberrøyr, røyrdelar, kulelager, wire og fleire 5 hk elektromotorar.

Politiet: Det er ikkje uvanleg at Aust-Europearar køyrer tunge lass gjennom Gudbrandsdalen. Er dei på veg inn i landet, er det ofte snakk om smugling. Er dei på veg ut, er det tjuvgods.

Dei to som sat i bilen, to menn frå Romania, vart tekne med til politistasjonen.

Medan mennene fekk reise vidare, vart tjuvgodset att. Dei to kunne ikkje seie noko om kvar det kom frå."

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.10969198

Flittige folk dette. Hvor lang tid tar det før de er tilbake?

Gjest strengere kontroll
Skrevet

Skal tro om der var fisk? Så det nylig var en sak på sunnmøre hvor de stjal 300 kg fisk fra et lager.....

Glad jeg har alarm i huset.

Gjest eiirik
Skrevet

Skal tro om der var fisk? Så det nylig var en sak på sunnmøre hvor de stjal 300 kg fisk fra et lager.....

Glad jeg har alarm i huset.

''Glad jeg har alarm i huset.''

Ja, alarm og balltre har dessverre blitt en nødvendighet.

Gjest strengere kontroll
Skrevet

''Glad jeg har alarm i huset.''

Ja, alarm og balltre har dessverre blitt en nødvendighet.

Husker da jeg var liten, da hadde vi ulåst dør i huset...

Nå tør vi ikke annet enn å låse døra, også når vi er hjemme....

Skumle tider :(

Skrevet

Husker da jeg var liten, da hadde vi ulåst dør i huset...

Nå tør vi ikke annet enn å låse døra, også når vi er hjemme....

Skumle tider :(

''Husker da jeg var liten, da hadde vi ulåst dør i huset... Nå tør vi ikke annet enn å låse døra, også når vi er hjemme.... Skumle tider :( – strengere kontroll''

Det som har økt er nok hysteriet og konspirasjonsteoriene.

Antall innbrudd er redusert.

Gjest strengere kontroll
Skrevet

''Husker da jeg var liten, da hadde vi ulåst dør i huset... Nå tør vi ikke annet enn å låse døra, også når vi er hjemme.... Skumle tider :( – strengere kontroll''

nåja, har flere kjente som har hatt uvedkommende på besøk når de har vært hjemme.

Hos noen var det en utlending som hadde sneket seg inn og lånt telefonen... et annet tilfelle hadde de sneket seg inn gjennom et vindu mens folka sov og ranet med seg ting.

Merker det blir mer og mer og vi vet at bander kjører rundt og ser seg ut hus. Paranoia eller ei. En må ikke være så naive at en tror det bare er engler ute og går...

Gjest eiirik
Skrevet

''Antall innbrudd er redusert.''

Det stemmer ikke.

''- Antall innbrudd øker

Fjorårets nedgang i innbrudd ser ut til å være en kortvarig trend.

Mens det i fjor var en nedgang i antall innbrudd, er det så langt i år meldt om rundt 2800 innbrudd i måneden i gjennomsnitt, melder NTB.

Det er en økning på 7 prosent fra samme periode i fjor.

Ifølge Osland er utfordringene knyttet til organisert kriminalitet fra Øst-Europa store.

- Innbrudd i privatboliger er helt klart en stor utfordring for politiet, og vi ser alvorlig på problemet. Før var det mer lokale kriminelle og rusmisbrukere som sto for denne typen kriminalitet, mens det i dag i stor grad er godt planlagte raid utført av store internasjonale bander.''

http://www.huseierne.no/om-oss/nyheter/antall-innbrudd-oker/

Dette samame gjelder lommetyverier:

''Fjoråret var et rekordår for lommetyverier. Politioverbetjent Roar H. Kvassheim tviler på at det blir en nedgang i år.''

http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-et-mekka-for-lommetyver-7140521.html#.UVmiLRxdx8F

''Politiet pågriper sjelden etniske nordmenn for lommetyveri og grov narkokriminalitet lenger.

– I Oslo har vi en spesiell utfordring med utenlandske statsborgere som kommer hit for kort tid og begår kriminalitet.''

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.10938373

Har du flere løgner du ønsker å servere?

Nord og ned
Skrevet

Det stemmer ikke.

''- Antall innbrudd øker

Mens det i fjor var en nedgang i antall innbrudd, er det så langt i år meldt om rundt 2800 innbrudd i måneden i gjennomsnitt, melder NTB.

Ifølge Osland er utfordringene knyttet til organisert kriminalitet fra Øst-Europa store.

- Innbrudd i privatboliger er helt klart en stor utfordring for politiet, og vi ser alvorlig på problemet. Før var det mer lokale kriminelle og rusmisbrukere som sto for denne typen kriminalitet, mens det i dag i stor grad er godt planlagte raid utført av store internasjonale bander.''

''Fjoråret var et rekordår for lommetyverier. Politioverbetjent Roar H. Kvassheim tviler på at det blir en nedgang i år.''

http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-et-mekka-for-lommetyver-7140521.html#.UVmiLRxdx8F

''Politiet pågriper sjelden etniske nordmenn for lommetyveri og grov narkokriminalitet lenger.

– I Oslo har vi en spesiell utfordring med utenlandske statsborgere som kommer hit for kort tid og begår kriminalitet.''

Fint at du tok deg tid til å finne frem de faktiske tall og sette løgneren på plass med.

Nord og ned
Skrevet

Hvorda vet du _når_ og hvor du svarer var barn og vokste opp? Saken er at dt gjør du ikke, og selv med din trang til å lyve prøver du vel ikke å inbilde oss at antall inbrudd var lavere på 60-70 tallet enn idag?

Hysteri er en sykdom som den du svarer slett ikke har. En sykdom er det også å være mytoman, noe du seriøst bør søke hjelp til å bli kvitt.

Skrevet

Dette er ett økende problem herover jeg bor også, flere og flere dieseltyverier, blant annet, av utenlandske bander, noen tar de lokale selv og setter dem på plass til politiet tar over og noen tar politiet selv.

Ser stadig i avisene her at det er stoppet biler full av tyvgods i en eller annen form.

Skrevet

Det stemmer ikke.

''- Antall innbrudd øker

Nå synes jeg du bør rulle inn dette hysteriet ditt.

Grensene er ikke noe mer åpne nå enn de var for f. eks. 5 år siden. Fra ÅRETS tall for påskeinnbrudd, for eksempel:

26.03.2013 - bemerk dato:

''Over hele landet har det vært en kraftig nedgang i antall boliginnbrudd generelt - også i ferietiden, viser tall NRK har hentet inn fra de største politidistriktene.

Flere av politidistriktene forklarer nedgangen med økt innsats mot omreisende innbruddsbander.''

Kilde: http://www.p4.no/story.aspx?id=514843

Bemerk ordene: " kraftig nedgang i antall boliginnbrudd generelt"

Har du noen flere konspirasjonsteorier, eller mer hysteri du ønsker å komme med?

Skrevet

nåja, har flere kjente som har hatt uvedkommende på besøk når de har vært hjemme.

Hos noen var det en utlending som hadde sneket seg inn og lånt telefonen... et annet tilfelle hadde de sneket seg inn gjennom et vindu mens folka sov og ranet med seg ting.

Merker det blir mer og mer og vi vet at bander kjører rundt og ser seg ut hus. Paranoia eller ei. En må ikke være så naive at en tror det bare er engler ute og går...

''En må ikke være så naive at en tror det bare er engler ute og går... – strengere kontroll''

Det skal man selvsagt ikke. Poenget er at det var langt flere innbrudd i 2009 enn i 2012. Det var lavest i 2011, og så økte det ca 5% til 2012 - godt innenfor statistisk "støy" altså.

Med vennlig hilsen

Gjest strengere kontroll
Skrevet

Nå synes jeg du bør rulle inn dette hysteriet ditt.

Grensene er ikke noe mer åpne nå enn de var for f. eks. 5 år siden. Fra ÅRETS tall for påskeinnbrudd, for eksempel:

26.03.2013 - bemerk dato:

''Over hele landet har det vært en kraftig nedgang i antall boliginnbrudd generelt - også i ferietiden, viser tall NRK har hentet inn fra de største politidistriktene.

Flere av politidistriktene forklarer nedgangen med økt innsats mot omreisende innbruddsbander.''

Kilde: http://www.p4.no/story.aspx?id=514843

Bemerk ordene: " kraftig nedgang i antall boliginnbrudd generelt"

Har du noen flere konspirasjonsteorier, eller mer hysteri du ønsker å komme med?

Kan nedgangen muligens skyldes at flere har sett viktigheten av å sikre seg litt med alarm, lys, naboer som passer på osv?

Skrevet

Kan nedgangen muligens skyldes at flere har sett viktigheten av å sikre seg litt med alarm, lys, naboer som passer på osv?

''Kan nedgangen muligens skyldes at flere har sett viktigheten av å sikre seg litt med alarm, lys, naboer som passer på osv? – strengere kontroll''

Så hvis statistikken viser oppgang så er det galt, og hvis den viser nedgang så er det også galt?

Du forstår nå hvorfor jeg refererer til det som hysteri.

Hva tror du er de vanligste dødsårsakene i Norge?

Gjest strengere kontroll
Skrevet

''Kan nedgangen muligens skyldes at flere har sett viktigheten av å sikre seg litt med alarm, lys, naboer som passer på osv? – strengere kontroll''

Så hvis statistikken viser oppgang så er det galt, og hvis den viser nedgang så er det også galt?

Du forstår nå hvorfor jeg refererer til det som hysteri.

Hva tror du er de vanligste dødsårsakene i Norge?

Jeg er enig i intensjonen sin - at det ikke er bra å bekymre seg for ting,

men det er greit å ta forhåndsregler. Kanskje er muligheten for å bli robbet mindre enn å vinne i lotto, men på samme måte som man ikke går i miniskjørt på Grønland - pga man vet om risikoen for å bli voldtatt en mørk natt alene... så kan man ta forhåndsregler hjemme. Man trenger ikke invitere tyvene med seg hjem heller ;-)

Det var en gang jeg dro på jobb, ytterdøren var vidåpen... men ingenting rørt når jeg kom hjem. Evnt tyver trodde nok ingen var dum nok til å gå fra døren åpen :D

Heldigvis ingen katter som hadde sneket seg inn og tisset heller :D

Og jeg vet at intensjonen din med dine argumenter er å beskytte utlendinger, men jeg sier ikke at det bare er utlendinger, det er nok av andre kriminelle... ofte er dop involvert og. Vet om noen norske dophuer som finansierte drugsen med småbrekk (innbrudd hos private, lagre osv....) - da tenker jeg ikke på harde sprøytenarkomane, men "mildere"....

Skrevet

Jeg er enig i intensjonen sin - at det ikke er bra å bekymre seg for ting,

men det er greit å ta forhåndsregler. Kanskje er muligheten for å bli robbet mindre enn å vinne i lotto, men på samme måte som man ikke går i miniskjørt på Grønland - pga man vet om risikoen for å bli voldtatt en mørk natt alene... så kan man ta forhåndsregler hjemme. Man trenger ikke invitere tyvene med seg hjem heller ;-)

Det var en gang jeg dro på jobb, ytterdøren var vidåpen... men ingenting rørt når jeg kom hjem. Evnt tyver trodde nok ingen var dum nok til å gå fra døren åpen :D

Heldigvis ingen katter som hadde sneket seg inn og tisset heller :D

Og jeg vet at intensjonen din med dine argumenter er å beskytte utlendinger, men jeg sier ikke at det bare er utlendinger, det er nok av andre kriminelle... ofte er dop involvert og. Vet om noen norske dophuer som finansierte drugsen med småbrekk (innbrudd hos private, lagre osv....) - da tenker jeg ikke på harde sprøytenarkomane, men "mildere"....

''Jeg er enig i intensjonen sin - at det ikke er bra å bekymre seg for ting, men det er greit å ta forhåndsregler. Kanskje er muligheten for å bli robbet mindre enn å vinne i lotto, men på samme måte som man ikke går i miniskjørt på Grønland - pga man vet om risikoen for å bli voldtatt en mørk natt alene... så kan man ta forhåndsregler hjemme. Man trenger ikke invitere tyvene med seg hjem heller ;-)

Det var en gang jeg dro på jobb, ytterdøren var vidåpen... men ingenting rørt når jeg kom hjem. Evnt tyver trodde nok ingen var dum nok til å gå fra døren åpen :D Heldigvis ingen katter som hadde sneket seg inn og tisset heller :D

Og jeg vet at intensjonen din med dine argumenter er å beskytte utlendinger, men jeg sier ikke at det bare er utlendinger, det er nok av andre kriminelle... ofte er dop involvert og. Vet om noen norske dophuer som finansierte drugsen med småbrekk (innbrudd hos private, lagre osv....) - da tenker jeg ikke på harde sprøytenarkomane, men "mildere".... – strengere kontroll''

Intensjonen min er kun at man behandler folk som individer, og ikke som grupper (hva angår nasjonalitet, hudfarge, religion, osv.)

Har man gjort noe galt, så skal man i fengsel/straffes. Gjerne hardere enn dagens straffer.

Er man ikke dømt for noe, så skal man heller ikke mistenkeliggjøres, selv om man er født i Polen, er jøde eller muslim, osv. Dette er grunnleggende Menneskerettigheter, og grunnmuren i enhver rettsstat.

=====

Jeg låser selvsagt alltid døren; jeg har bodd bl. a. i Rio de Janeriro, nær Johannesburg, London, osv, så det er rutine.

Det jeg derimot også opponerer mot er hele hysteriet om hvor mye mer kriminalitet, mord, og alt det andre det er "nå til dags" (uavhengig av hvem som er ansvarlig).

Det er faktisk redusjon i de fleste typer kriminalitet. Det er noen som går opp, og andre som går ned. Slik er det alltid.

Dessverre så er det en gruppe som forsøke å misbruke statistikk til å skremme befolkningen som ikke gidder sjekke fakta om hvor mye kriminalitet det er nå, og at det skyldes muslimer/jøder/romfolk/homofile (velg hat-gruppen for denne uken).

Jeg synes det er viktig at de ikke lykkes med skremmetaktikken deres.

Med vennlig hilsen

Nord og ned
Skrevet

''Jeg er enig i intensjonen sin - at det ikke er bra å bekymre seg for ting, men det er greit å ta forhåndsregler. Kanskje er muligheten for å bli robbet mindre enn å vinne i lotto, men på samme måte som man ikke går i miniskjørt på Grønland - pga man vet om risikoen for å bli voldtatt en mørk natt alene... så kan man ta forhåndsregler hjemme. Man trenger ikke invitere tyvene med seg hjem heller ;-)

Det var en gang jeg dro på jobb, ytterdøren var vidåpen... men ingenting rørt når jeg kom hjem. Evnt tyver trodde nok ingen var dum nok til å gå fra døren åpen :D Heldigvis ingen katter som hadde sneket seg inn og tisset heller :D

Og jeg vet at intensjonen din med dine argumenter er å beskytte utlendinger, men jeg sier ikke at det bare er utlendinger, det er nok av andre kriminelle... ofte er dop involvert og. Vet om noen norske dophuer som finansierte drugsen med småbrekk (innbrudd hos private, lagre osv....) - da tenker jeg ikke på harde sprøytenarkomane, men "mildere".... – strengere kontroll''

Intensjonen min er kun at man behandler folk som individer, og ikke som grupper (hva angår nasjonalitet, hudfarge, religion, osv.)

Har man gjort noe galt, så skal man i fengsel/straffes. Gjerne hardere enn dagens straffer.

Er man ikke dømt for noe, så skal man heller ikke mistenkeliggjøres, selv om man er født i Polen, er jøde eller muslim, osv. Dette er grunnleggende Menneskerettigheter, og grunnmuren i enhver rettsstat.

=====

Jeg låser selvsagt alltid døren; jeg har bodd bl. a. i Rio de Janeriro, nær Johannesburg, London, osv, så det er rutine.

Det jeg derimot også opponerer mot er hele hysteriet om hvor mye mer kriminalitet, mord, og alt det andre det er "nå til dags" (uavhengig av hvem som er ansvarlig).

Det er faktisk redusjon i de fleste typer kriminalitet. Det er noen som går opp, og andre som går ned. Slik er det alltid.

Dessverre så er det en gruppe som forsøke å misbruke statistikk til å skremme befolkningen som ikke gidder sjekke fakta om hvor mye kriminalitet det er nå, og at det skyldes muslimer/jøder/romfolk/homofile (velg hat-gruppen for denne uken).

Med vennlig hilsen

''Det jeg derimot også opponerer mot er hele hysteriet om hvor mye mer kriminalitet, mord, og alt det andre det er "nå til dag''

Din intensjon er kun EN: Å sabotere/ødelegge/forderve all debatt om viktige spørsmål og problemer i vår samtid ved hjelp av rein og skjær hitling.

Det er btw ingen andre enn deg selv som har skrevet antijødiske innlegg på DOL. Ei heller noe galt om homofile som gruppe. Også det er bare løgnaktig babbel.

Gjest sunn skepsis
Skrevet

=====

Med vennlig hilsen

Er det litt skepsis til disse du kaller fordommer og hetsing?

Dette er så ferske nyheter som det går an.

En vanlig dag på bingo i Oslo?

http://www.dagbladet.no/2013/04/01/nyheter/innenriks/knivstikking/26455472/

Skrevet

Er det litt skepsis til disse du kaller fordommer og hetsing?

Dette er så ferske nyheter som det går an.

En vanlig dag på bingo i Oslo?

http://www.dagbladet.no/2013/04/01/nyheter/innenriks/knivstikking/26455472/

''Er det litt skepsis til disse du kaller fordommer og hetsing? Dette er så ferske nyheter som det går an. En vanlig dag på bingo i Oslo?

http://www.dagbladet.no/2013/04/01/nyheter/innenriks/knivstikking/26455472/ – sunn skepsis''

Ja, det er en heeeelt vanlig dag på Bingo i Oslo. Du skjønner at folk kjeder seg litt, også blir det ofte krangel om Bingo, og hvordan det staves. I særdeleshet er det noen av de eldre som ikke helt kan styre seg...

Hvis du leser her så ser du at han faktisk ble dømt til ikke å si "Bingo" på 6 måneder!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10101745

Så ja, det er på bingolokalene det foregår!

Gjest Påskehare
Skrevet

''Er det litt skepsis til disse du kaller fordommer og hetsing? Dette er så ferske nyheter som det går an. En vanlig dag på bingo i Oslo?

http://www.dagbladet.no/2013/04/01/nyheter/innenriks/knivstikking/26455472/ – sunn skepsis''

Ja, det er en heeeelt vanlig dag på Bingo i Oslo. Du skjønner at folk kjeder seg litt, også blir det ofte krangel om Bingo, og hvordan det staves. I særdeleshet er det noen av de eldre som ikke helt kan styre seg...

Hvis du leser her så ser du at han faktisk ble dømt til ikke å si "Bingo" på 6 måneder!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10101745

Så ja, det er på bingolokalene det foregår!

Hei :-)

Hvordan gikk det med pengebok og hyssingtrikset ditt i dag?

Fikk du lurt noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...