Gå til innhold

Hvor mange sjuke?

Anbefalte innlegg

Gjest Mandy i dag
Skrevet

Omgangssjuka (tror Noroviruset) har dessverre nådd oss også - akkurat da jeg trodde vi var skikkelig unna og over alle farer. Hele familien (barnebarn og barn og svigere osv) hadde det før påske, vi har ikke vært sammen med dem i påska, og nå har jeg vært sjuk i fire dager og mannen min, som ble sjuk nesten samtidig, var friskere i går, men elendig igjen i dag. Spyinga er over, men det andre fortsetter lystig og vi kan ikke forlate huset. Leste meg til på Google at det kan vare i 7 dager. Herregud! Vi får i oss minderalvann og eplesaft. Rista brød. Ikke særlig annet. Går den derre j..... farangen mange steder ennå? Og hvorfor varer den så lenge? Før i tida (lenge siden jeg var sjuk sist) tok det et døgn!

Gjest Zignatur
Skrevet

Det har med hva virus og da, noro, rota, adeno og calisivirus er de vanligste omgangssykevirusene.

Noen får det mildt og andre hardt....

det går jo i litt ond sirkel og pga en blir kvalm og ikke orker mat og blir kvalm pga en ikke har spist osv... Så snart en kommer over kneika og klarer å spise litt uten å spy er en på bedringens vei!: husk 48 timers karantene etter siste utbrudd av oppkast/diare, ellers smitter du andre og!

Gjest Mandy i dag
Skrevet

Det har med hva virus og da, noro, rota, adeno og calisivirus er de vanligste omgangssykevirusene.

Noen får det mildt og andre hardt....

det går jo i litt ond sirkel og pga en blir kvalm og ikke orker mat og blir kvalm pga en ikke har spist osv... Så snart en kommer over kneika og klarer å spise litt uten å spy er en på bedringens vei!: husk 48 timers karantene etter siste utbrudd av oppkast/diare, ellers smitter du andre og!

Jeg leser (i forhold til smitte) at det er viktig med håndhygiene osv, vaske do og vask og dørhåndtak o.l med klorinvann for ikke å spre virus. Men (og dette er kanskje barnslig) plutselig tenker jeg at kan vi smitte oss sjøl om igjen hvis jeg ikke gjør dette? Jeg vet man kan få omgangssyke på nytt, men vi kan ikke gi oss sjøl den samme om ei uke igjen om jeg ikke er nøye med håndvasken og desinfisering av ting?

Gjest Zignatur
Skrevet

Jeg leser (i forhold til smitte) at det er viktig med håndhygiene osv, vaske do og vask og dørhåndtak o.l med klorinvann for ikke å spre virus. Men (og dette er kanskje barnslig) plutselig tenker jeg at kan vi smitte oss sjøl om igjen hvis jeg ikke gjør dette? Jeg vet man kan få omgangssyke på nytt, men vi kan ikke gi oss sjøl den samme om ei uke igjen om jeg ikke er nøye med håndvasken og desinfisering av ting?

Jeg vet i alle fall at en bare er immun i toppen 1-2 uker, men bare delvis immun... så kan jo hende man kan smitte seg selv. Sist det gikk syke her var det bare ene ungen som fikk, men jeg var nøye med å vaske toalettet med klor, og at hun vasket hendene godt etterpå og brukte egen håndduk. Hun ble fort frisk og, varte bare en dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...