Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det synes jeg også. Intet er bedre.

*nikker*

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror også at det fiennes en dypere mening med livet.

Å, nå blir jeg nysgjerrig. Hva er den dypere mening med livet for deg? Vær så snill å svare! Nå er jeg virkelig spent. Kanskje jeg skal spørre min egen psykiater om det samme?

Skrevet

Er du sikker? I hvert fall når det gjelder psykisk sykdom, er det mange som har blitt helbredet. Gjennom sløvheten av mine medisiner, har jeg lyst til at det skal skje.

''Er du sikker? I hvert fall når det gjelder psykisk sykdom, er det mange som har blitt helbredet. Gjennom sløvheten av mine medisiner, har jeg lyst til at det skal skje. – Gondor''

Tvert i mot, det er MANGE som har blitt psyke av religion, og truslene om helvete, å ikke tro nok, osv.

Moren til en venn av meg jobber som psykepleier på en egen psyk avdeling hvor de KUN har folk som er religiøse fundamentalister. De er ikke friske noen av dem!

Med vennlig hilsen

Gjest ajjjjjjjjjjjj
Skrevet

Du trenger ikke tilhøre noe kristent samfunn... studer ulike religioner, hvilke apellerer deg best. Selv tilhører jeg statskirken, men er egentlig ikke så veldig religiøs. men vil jo gjerne tro, særlig når jeg har blitt eldre har jeg følt behov for det... om man er redd, deprimert osv,kan det hjelpe rent psykisk å ha noen å betro seg til... det er ofte det man gjør i bønnen. Jeg tror å være religiøs er berikende for en... særlig for folk som sliter, men en bør passe seg for sekter der de driver hjernevasking, det er ikke sunt.

Skrevet

Jeg tror også at det fiennes en dypere mening med livet.

Jeg må innrømme at jeg er svak for dette argumentet fra James Watson:

''"Well, I don't think we're for anything. We're just products of evolution.

You can say, 'Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose.' But I'm looking forward to a good lunch."''

--James Watson, co-discoverer of DNA.

Med vennlig hilsen

stjernestøv
Skrevet

''Er du sikker? I hvert fall når det gjelder psykisk sykdom, er det mange som har blitt helbredet. Gjennom sløvheten av mine medisiner, har jeg lyst til at det skal skje. – Gondor''

Tvert i mot, det er MANGE som har blitt psyke av religion, og truslene om helvete, å ikke tro nok, osv.

Moren til en venn av meg jobber som psykepleier på en egen psyk avdeling hvor de KUN har folk som er religiøse fundamentalister. De er ikke friske noen av dem!

Med vennlig hilsen

Slike temaer er som en magnet for deg.

*stikker*

Kos deg :-)

Annonse

Skrevet

Du trenger ikke tilhøre noe kristent samfunn... studer ulike religioner, hvilke apellerer deg best. Selv tilhører jeg statskirken, men er egentlig ikke så veldig religiøs. men vil jo gjerne tro, særlig når jeg har blitt eldre har jeg følt behov for det... om man er redd, deprimert osv,kan det hjelpe rent psykisk å ha noen å betro seg til... det er ofte det man gjør i bønnen. Jeg tror å være religiøs er berikende for en... særlig for folk som sliter, men en bør passe seg for sekter der de driver hjernevasking, det er ikke sunt.

Lurer på om jeg hører hjemme i buddishmen. Det er opp til meg å undersøke det nærmere.

Skrevet

Slike temaer er som en magnet for deg.

*stikker*

Kos deg :-)

:-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er svak for dette argumentet fra James Watson:

''"Well, I don't think we're for anything. We're just products of evolution.

You can say, 'Gee, your life must be pretty bleak if you don't think there's a purpose.' But I'm looking forward to a good lunch."''

--James Watson, co-discoverer of DNA.

Med vennlig hilsen

Den lunsjen bør være meget god, men jeg kjøper den ikke! Jeg føler at noe av det viktigste i livet er den åndelige dimensjon.

Skrevet

Den lunsjen bør være meget god, men jeg kjøper den ikke! Jeg føler at noe av det viktigste i livet er den åndelige dimensjon.

''Den lunsjen bør være meget god, men jeg kjøper den ikke! Jeg føler at noe av det viktigste i livet er den åndelige dimensjon. – Gondor''

Joda, og mange av vikingene trodde Odin var det, men så var det ikke slik likevel.

Odin, Gud, Shiva og alle de andre gudene eksisterer ikke bare fordi noen synes det er fint om de gjør det. Det er jo bare ønsketenking.

Med vennlig hilsen

Madelenemie
Skrevet

Hei!

http://www.tv2.no/nyheter/tabloid/-religion-gir-deg-bedre-helse-3214700.html

Hunt studien fra trøndelag viser ingen dårlig helseeffekt av å være religiøs :-) det fins mange studier som viser samme tendens.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22655182

Men også en jeg ikke finner, der man fant mindre psykisk lidelse blant katolikker, skriftemålet var nevnt som en mulig forklaring, men jeg finner den ikke.

Skrevet

Du er ateist med andre ord? Opptil flere av oss er ikke det og klamrer oss til håpet om at det finnes en dypere mening med livet. Jeg tror fremdeles jeg kan bli helbredet, bare jeg hengir meg mer.

Jeg vil råde deg ikke til å hengi deg noe mer i de kretser du nevner, for hva ønsker du å oppnå ved det hvis du er på jakt på noe dypere mening med livet ? ?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er sant, en gal forståelse av bibelen kan føre til skremmende ting

Annonse

Skrevet

Det er mange narkomane som har blitt helbredet. De sier det selv. På den annen side: en av fedrene til en som var i sekten, ble innlagt på lukket fordi han trodde han var besatt av djevelen. Stygg sak. Selv var jeg også redd for at jeg var besatt.

I de senere år, før medisinering, ba jeg til Satan om å bli reddet. Funket ikke. Satan funker ikke med andre ord. Men jeg har tro på Jesus.

Satans finnes og han forfører og forvirrer hele mennskeslekten hvis vi ikke leser og forstår hva bibelen lærer om han.

Skrevet

Det er sant, en gal forståelse av bibelen kan føre til skremmende ting

''Det er sant, en gal forståelse av bibelen kan føre til skremmende ting – FGT''

Problemet er jo at det er like mange "riktige" forståelser av Bibelen som det er folk som leser den. Både den og Koranen er totalt uegnet som en slags "Bok for hvordan leve livet".

Og i den grad man får noe fornuftig ut av den ("vær snill og grei") så er ikke det mer avansert at de fleste forstår det uten å lese Bibelen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Satans finnes og han forfører og forvirrer hele mennskeslekten hvis vi ikke leser og forstår hva bibelen lærer om han.

Uff da.

Gjest støtende
Skrevet

Sannsynligvis fordi gud, jesus, muhammed, tor og odin kun er noe som finnes inne i de religiøses hode.

Å hevde dette, sannsynligvis, er ikke det å gå over streken for hva en som jobber i psykiatrien kan si? Kan en troende si det samme at bare motsatt? Jeg trodde det var en slags uskreven regel at man ikke uttalte seg på en slik måte.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg, og alle andre uansett tro, å lese bøkene til Neale Donald Walsch. http://walsch.no/

Takk for tipset! Jeg har lest alle Himmelske samtaler bøkene, men ikke de to siste som ble promotert her. Jeg har helt glemt han! De siste bøkene jeg har lest i den kategorien er av Eckhart Tolle. Det er også fine bøker. Nå skal jeg finne frem bøkene av Neale Donald Walsch igjen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...