Gå til innhold

Åpenhet om familiesituasjon ift arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Gjest ny i arbeidslivet

Jeg er ganske ny i arbeidslivet og lurer derfor på hvor åpen jeg skal være til arbeidsgiver. Jeg har i løpet av påsken opplevd en krise i familien og lurer på om jeg bør være åpen om dette til arbeidsgiver etter ferien i morgen. Krisen angår ikke meg direkte, men det faller en del på meg, så kan kanskje ha litt dårligere konsentrasjon enn vanlig fordi jeg bekymrer meg over situasjonen og hva jeg skal gjøre framover på det private. Skal selvfølgelig gjøre alt for at dette ikke skal påvirke jobben, med det er lettere sagt enn gjort.

Denne jobben er kun et vikariat. Har derfor ikke råd til å trå feil her og vil vise at jeg er en så god arbeidstaker som mulig på den tiden jeg er her- hva er "skikk og bruk" i sånne situasjoner??. Jeg er ganske privat og har ikke snakket mye om familien på jobben, da jeg ikke vil at dette skal bli hengende ved meg.

Fortsetter under...

Som sjef ville jeg satt pris på å vite dersom det er noe som foregår som kan påvirke deg. Jeg "forventer" vel i utgangspunktet at man ikke skal la privatlivet gå ut over jobben, men har samtidig forståelse for at det ikke alltid er så lett.

Det er derfor greit å si ifra, slik at sjefen er klar over at situasjonen er noe spesiell.

Du sier du vil gjøre alt du kan for at det ikke skal gå ut over jobben. Da ville jeg ha forsøkt litt jeg, uten å si noe om det til noen og se hvordan du klarer å håndtere oppgavene dine. Hvis du merker at du gjør en dårligere jobb pga dette, kan du gi beskjed så vil sjefen din forstå hvorfor og sannsynligvis gi deg litt "slækk" i forhold til forventninger...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...