Gå til innhold

NHD: Hva gjør en nå? Et håpløst prosjekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom du deg av gårde? Og fikk du snakket om hvordan du har hatt det de siste dagene?

Jeg kom meg avgårde... fikk snakket litt om det... han anbefalte meg en tidligere innleggelse enn det som først var planlagt... Men jeg skulle tenke på det...

Mvh

Madelenemie
Skrevet

Milde makter - telefonen er funnet opp... man kan sende mail... ikke gjør det vanskeligere enn det er.

Hei!

Du har et godt poeng!

:-)

Madelenemie
Skrevet

''Jeg gjør det ikke vanskeligere enn det er. Dette er en case. Poenget var å få til å gjøre noe som er ubehagelig å gjøre p.g.a angst- ikke å finne løsninger (som telefon/mail) for å kunne unngå det man har angst for...''

OK, da misforsto jeg. Jeg trodde poenget var å kunne gjennomføre behandlingen. Når jeg har slitt med angst, har jeg bare blitt verre av å presse meg. Det som har hjulpet, har vært å finne løsninger, som virker trygge nok, og når jeg har opparbeidet tilstrekkelig trygghet, klarer jeg mer. (Men alle er forskjellige, det er ikke sikkert at alle bør gjøre det sånn.)

Hei!

jeg tror det ER løsningen for mange, finne løsninger :-) og ikke presse seg når engstelsen er logisk feks.

Skrevet

Jeg kom meg avgårde... fikk snakket litt om det... han anbefalte meg en tidligere innleggelse enn det som først var planlagt... Men jeg skulle tenke på det...

Mvh

Jeg synes du skal jobbe med din egen skyldfølelse - og si ja til en tidligere innleggelse. Hvis jeg skal gjette hva du tenker, så er det et eller annet om at du ikke helt fortjener en ny innleggelse raskt eller et eller annet annet om at ting er din egen skyld ;-)

Skrevet

Jeg synes du skal jobbe med din egen skyldfølelse - og si ja til en tidligere innleggelse. Hvis jeg skal gjette hva du tenker, så er det et eller annet om at du ikke helt fortjener en ny innleggelse raskt eller et eller annet annet om at ting er din egen skyld ;-)

Du har helt rett frosken. Samtidig som jeg tenker det du skriver, så er jeg redd for hva de rundt vil si og tenke... at de vil bli sinte... at min mann min forlate meg... at mine foreldre vil bli enda mer oppgitte...

Jeg er sliten:(

Bella Dotte
Skrevet

Kan ikke Mohammed komme til berget... Min psykolog dro på hjemmebesøk kl ni i går kveld. Sånn er det å være løsningsorientert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...