Gå til innhold

Forsikring og syk i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Mandy i dag.

Jeg spurte her i går, og fikk svar at jeg måtte begynne med selskapet der reiseforsikringene våre er. Men skulle gjerne være litt mer rustet til å takle det.

Altså: vi var i England, og jeg ble brått og voldsomt syk av noe vi først trodde var matforgiftning, men siden viste seg å være noe slags NORO-virus. Dette var natten før vi skulle reise hjem, vi var langt ute på landet, måtte med taxi, buss, tog, flyplass-shuttle og fly før vi var hjemme. Jeg spydde ustoppelig, og hadde det andre veien like ustoppelig. Kunne ikke stå på beina.

Verten vår ringte lokalt legekontor, men pga helligdag måtte jeg evt. komme dit. Det kunne jeg jo ikke. Jeg var som ei åpen kran i begge ender. Vi hadde ikke en slik flybillett at den kunne endres, måtte endre likevel og det er veldig dyrt. For oss. Mannen min var i kontakt med selskapet vi forsikrer hos og der sa de at det måtte lege til. Hva gjør man?!? Vi håpet på hjemmelegen og kom oss to dager for seint så vidt hjem (da hadde mannen min fått det også, det var nok NOROvirus).

Mitt lokale legekontor svarer pr. kontorsøster at de ikke kan utstede legeattest på etterskudd, Dvs er det for seint å påvise noe i avføring osv. Har noen her erfaring med sånt? Dekker ikke reiseforsikring omgangssyke? Leser at NORO-virus må påvises i avføring før 4. dag. Det er for seint for meg. Hva har andre gjort i vår situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/390161-forsikring-og-syk-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring forsikringsselskapet og spør dem. Generelt handler forsikringsrett om at du må kunne sannsynliggjøre skade/økonomisk tap, så det er mulig at de spesielle omstendighetene vil gjøre at forsikringsselskapet godtar en skriftlig redegjørelse for det som skjedde, inklusive en bekreftelse fra vedkommende som ringte et lokalt legekontor.

Forsikringsselskaper er ofte hyggeligere enn sitt rykte:-)

Fastlegen din har ikke egentlig noen rolle i dette.

''Jeg spurte her i går, og fikk svar at jeg måtte begynne med selskapet der reiseforsikringene våre er. Men skulle gjerne være litt mer rustet til å takle det. ''

Men...du må jo snakke med forsikringsselskapet - det er de (og ingen av oss) som kan gi deg noe svar på dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...