Gå til innhold

Da var rettsdatoen satt...

Anbefalte innlegg

Gjest Dem Kan Aldri Tilgis
Skrevet

Hei igjen:)

Nå føler jeg at ting skjer her..

Fikk i dag melding fra advokaten der det stod at saken mest sannsynlig skulle opp allerede i april.

Litt senere fikk jeg endelig melding om dato, 24 april:)

Nå gleder jeg meg som et barn, endelig skal jeg få si hva jeg mener, og endelig skal jeg og advokaten forhåpentligvis bli hørt.

Så hvis vi vinner, noe jeg håper at vi gjør, haster det med å finne bolig. Jeg er nødt til å da prate med fastlege om kommunal hjelp.

Det jeg trenger utenfor er støttekontakt og hjemmesykepleie, mer enn det trenger jeg egentlig ikke.

Jeg skal klare dette, jeg skal bevise at vi har rett og at jeg ikke trenger denne forbaskede tvangen.

Jeg har ikke skadet meg på snart et år, og skal heller ikke gjøre dette framover, jeg vil heller ikke forsøke selvmord lengre, jeg har funnet ut at jeg ikke vil familien min så vondt.

Ikke har jeg ruset meg i mitt 21 år lange liv, og ikke skal jeg røre noe som er i nærheten av narkotika.

Jeg stoler på dere at jeg har en meget god sak.

Jeg stoler også på at advokaten gjør sitt beste.

Men kan noen fortelle hvordan en psykisk helsevernsak foregår i retten?

Jeg trenger litt informasjon.

Skal ha møte med advokaten før rettsdato men trenger informasjon før det, slik at jeg kan forberede meg grundig.

Mvh

Fortsetter under...

serenity777
Skrevet

Lykke til!

Jeg vet ikke hvordan det foregår, men tror det lønner seg å virke så nøktern og saklig som mulig. Det gjør du jo i innlegget over, så det går sikkert bra ;)

stjernestøv
Skrevet

Fortell det som det er, du virker oppegående. Vær saklig og rolig, lykke til :-)

Skrevet

Lykke til!

Jeg vet ikke hvordan det foregår, men tror det lønner seg å virke så nøktern og saklig som mulig. Det gjør du jo i innlegget over, så det går sikkert bra ;)

Tusen takk:)

Ja, jeg pleier som regel å være saklig, er faktisk veldig flink å prate. Så dette går nok veldig bra, får jeg håpe, men jeg får nok noen nerver rett før hovedforhandlingen, og i vertfall når dommen faller, men dette skal jeg da alltids takle.

Jeg har jo advokaten ved min side, han kjenner jeg jo, så det føles nok litt tryggere da.

Og hvis det sko bli for tøft, så kan jeg jo alltids be om en kort pause. Uansett så har vi jo pauser utenom.

Vi kan jo ikke holde på å prate i flere timer uten å ta pause.

Hovedforhandlingen går over en hel dag, så det er vel klart at vi får noen pauser.

Ikke har jeg tenkt å ruse meg heller, så nøktern, det er jeg uansett.

Så jeg føler meg ganske trygg på det NHD sa om at han jobbet med slike saker hele tiden og at han ikke kunne se noe annet enn at vi hadde en meget god sak:)

Lykke til videre med deg også:)

Skrevet

Fortell det som det er, du virker oppegående. Vær saklig og rolig, lykke til :-)

Saklig it is.

Ja, jeg er oppegående, så vi tviler på at sykehuset og staten klarer å bevise en del ting dem påstår.

For eksempel rus, umiddelbar fare for meg selv og andre, og alvorlig sinnslidelse og manglende innsikt.

Så jeg tror staten sliter med å vinne denne saken ja..

Det jeg må gjøre er å forklare hva jeg synes og mener, hva som er rett og galt og samtidig være uthvilt, saklig og rolig, så skal nok dette gå bra:)

stjernestøv
Skrevet

Saklig it is.

Ja, jeg er oppegående, så vi tviler på at sykehuset og staten klarer å bevise en del ting dem påstår.

For eksempel rus, umiddelbar fare for meg selv og andre, og alvorlig sinnslidelse og manglende innsikt.

Så jeg tror staten sliter med å vinne denne saken ja..

Det jeg må gjøre er å forklare hva jeg synes og mener, hva som er rett og galt og samtidig være uthvilt, saklig og rolig, så skal nok dette gå bra:)

Takk :-)

Ja, dette greier du fint, du får sikkert medhold. Du virker ikke "borte vekk" i det hele tatt, stå på videre ;)

Annonse

Skrevet

Takk :-)

Ja, dette greier du fint, du får sikkert medhold. Du virker ikke "borte vekk" i det hele tatt, stå på videre ;)

Hehe, nei jeg er langt ifra "borte vekk", hvis det er noen som er "borte vekk" her så er det personalet :D Når dem skriver falske opplysninger om meg, som dem tviholder på er riktig og at på til prater tull om meg, så kan det vel diskuteres hvem som er "borte vekk".

I tillegg så tror dem jo jeg er livsfarlig, sikkert på nivå med Anders Behring Breivik, dem kommer jo løpende fra alle retninger bare jeg diskuterer med personalet.

Senest i dag da jeg diskutere med dem ang alt dem glemmer, for eks. Medisinene, aktiviteter osv.. så pratet vi litt høylydt ang at jeg var så lei av og hele tiden få kjeft fordi det er mitt ansvar å huske på alt.

Da kom en mannlig sykepleier og åpnet døren "går det bra" var det første han sa, og etter hun hadde sagt ja, så lot han døren stå på gløtt. Jeg får til og med ikke gå rett utenfor og sette meg på benken uten at 2 personal sitter rett ved siden av meg.

Herregud, kunne tro jeg var klin psykotisk og massemorder.

Nei, her er det ingen diskusjon hvem som er galne, det er personalet:D

stjernestøv
Skrevet

Hehe, nei jeg er langt ifra "borte vekk", hvis det er noen som er "borte vekk" her så er det personalet :D Når dem skriver falske opplysninger om meg, som dem tviholder på er riktig og at på til prater tull om meg, så kan det vel diskuteres hvem som er "borte vekk".

I tillegg så tror dem jo jeg er livsfarlig, sikkert på nivå med Anders Behring Breivik, dem kommer jo løpende fra alle retninger bare jeg diskuterer med personalet.

Senest i dag da jeg diskutere med dem ang alt dem glemmer, for eks. Medisinene, aktiviteter osv.. så pratet vi litt høylydt ang at jeg var så lei av og hele tiden få kjeft fordi det er mitt ansvar å huske på alt.

Da kom en mannlig sykepleier og åpnet døren "går det bra" var det første han sa, og etter hun hadde sagt ja, så lot han døren stå på gløtt. Jeg får til og med ikke gå rett utenfor og sette meg på benken uten at 2 personal sitter rett ved siden av meg.

Herregud, kunne tro jeg var klin psykotisk og massemorder.

Nei, her er det ingen diskusjon hvem som er galne, det er personalet:D

Ja de høres "borte vekk" ut, og de sløser med ressurser. Deres tap, så unødvendig!

Skrevet

Ja de høres "borte vekk" ut, og de sløser med ressurser. Deres tap, så unødvendig!

Enig der, de sløser bort våres skattepenger.

En plass her koster over millionen i året, så her sløser de mange penger på en som ikke trenger dette tilbudet.

Tror vi må gå til streik mot staten for å få igjen skattepengene våre:D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke skadet meg på snart et år, og skal heller ikke gjøre dette framover, jeg vil heller ikke forsøke selvmord lengre, jeg har funnet ut at jeg ikke vil familien min så vondt.

Ikke har jeg ruset meg i mitt 21 år lange liv, og ikke skal jeg røre noe som er i nærheten av narkotika.

Jeg stoler på dere at jeg har en meget god sak.

4. april skriver du følgende:

Hvis jeg tenker meg om, så må vel iqen til personalet være på nivå med en sau.

Og du skriver ovenfor:

Hehe, nei jeg er langt ifra "borte vekk", hvis det er noen som er "borte vekk" her så er det personalet

Hvordan mener du selv at du fremstår, og er, når du skriver at iq'en til personalet er på nivå med en sau? Mener du at du er ved dine fulle fem når du sitter å påstår slikt?

Og det at du har skrevet en del her inne, og tror at de som svarer kan "hjelpe deg" i din sak, eller i det hele tatt kjenner den virkelige deg, vitner om at du ikke helt er tilstedes!

Du sier videre at du aldri har ruset deg. Så du har aldri drukket alkohol med andre ord?

Har du kommet med trusler mot de ansatte noengang? Har du noen gang vært voldelig?

Og det at du drar inn Breivik sier også litt om deg.

Du får ha lykke til med rettssaken din, men jeg ville ikke gått inn med for store forhåpninger. Hvertfall ikke basert på det du får av "støtte" her inne, da det er ingen av oss som kjenner deg. Og en sak har alltids to sider, hvorav vi kun leser om din side.

Anonymous poster hash: d3470...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Enig der, de sløser bort våres skattepenger.

En plass her koster over millionen i året, så her sløser de mange penger på en som ikke trenger dette tilbudet.

Tror vi må gå til streik mot staten for å få igjen skattepengene våre:D

Har du betalt en krone skatt noengang?

Anonymous poster hash: d3470...a2a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...