Gå til innhold

NHD: Den rette antidepressiva for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker for tiden anafranil, men er veldig plaget med oppblåsthet og forstoppelse. Kan jeg bruke en annen antidepressiva som ikke har disse bivirkningenen og som ikke gir økt vekt? Hvilken vil du anbefale? Jeg har tidligere prøvd wellbutrin, cipralex og noritren.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med mindre du har lyst på en ny og lang prøverunde, høres det ut som om Anafranil er et godt valg for deg.

Skrevet

Med mindre du har lyst på en ny og lang prøverunde, høres det ut som om Anafranil er et godt valg for deg.

Får håpe det hjelper med linfrø, svisker og vann da. Forferdelig å ha det slik. Dette er gamle medisiner. De nye er kanskje bedre i forhold til bivirkninger?

Skrevet

Nå slutter jeg med anafranil. Jeg orker rett og slett ikke fortoppelsen. Noen andre du kan anbefale som ikke gir vektoppgang og fortsoppelse?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå slutter jeg med anafranil. Jeg orker rett og slett ikke fortoppelsen. Noen andre du kan anbefale som ikke gir vektoppgang og fortsoppelse?

Du har uten hell brukt cipralex, wellbutrin, anafranil og noritren. Hvis en antar at du har sluttet pga bivirkninger, og av disse BV er klasseeffekter (dvs at siden cipralex ikke var bra, så er heller ikke andre ssri bra), gjenstår remeron og aurorix.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...