Gå til innhold

Sliter psykisk

Anbefalte innlegg

Gjest Bare en mor
Skrevet

Sønnen min prøvde å ta livet av seg i helgen, men etter en leteaksjon ble han funnet og lagt inn på psykiatrisk avdeling. Nå er han hjemme og venter på videre oppfølging fra DPS. Jeg opplever det som svært slitsomt å ha ham hjemme. Får ikke sove om natten, må stadig se om han ligger i sengen sin og ringer for å høre hvor han er og hva han gjør. Føler selv at jeg holder på å gå rett i dørken. Hva gjør jeg? Orker ikke å gå på jobb fordi jeg plutselig kan begynne å gråte. Orker heller ikke å gjøre noe og virrer rundt fra det ene til det andre. Redd for at jeg selv holder på å få en ny depresjon.

Hilsen mor med BP2

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du bør kontakte fastlegen din for hjelp.

2. På litt lengre sikt kan du skrive et leserinnlegg i Aftenposten til helsepolitikerne og helsebyråkratene som har en religiøs tro på at alt kan fikses poliklinisk, og at det er viktig å ha færrest mulig senger i sykehusene. Jeg har ofte argumentert med at vi også trenger noen senger for å pårørende skal kunne få ro og trygghet når syke familiemedlemmer virkelig trenger behandling.

Gjest Bare en mor
Skrevet

Takk for svar.

Akkurat nå føler jeg selv at jeg bør stramme meg opp og slutte å tenke på alt som kan skje. Jeg vet ikke om han hadde klart å gjennomføre det han hadde tenkt men jeg vet at han med stor sannsynlighet hadde frosset ihjel hvis ikke politiet fant ham liggende bevisstløs i skogkanten.

Nå virker det på en måte som om det går bedre, men han virker rastløs og kjører mye frem og tilbake. Når han er hjemme tusler han mest rundt uten å si så mye. Jeg tar et par egenmeldingsdager til og ser om det blir bedre. Blir det ikke det, kontakter jeg fastlegen som du har sagt.

Gjest Bare en mor
Skrevet

1. Du bør kontakte fastlegen din for hjelp.

2. På litt lengre sikt kan du skrive et leserinnlegg i Aftenposten til helsepolitikerne og helsebyråkratene som har en religiøs tro på at alt kan fikses poliklinisk, og at det er viktig å ha færrest mulig senger i sykehusene. Jeg har ofte argumentert med at vi også trenger noen senger for å pårørende skal kunne få ro og trygghet når syke familiemedlemmer virkelig trenger behandling.

Jeg er forresten helt enig i det du skriver om sengeplassene. Jeg hadde det definitivt best når poden var innlagt. Nå våkner jeg x-antall ganger pr natt bare for å sjekke at han ligger i sengen sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...