Gå til innhold

Når man gruer seg til noe man skal gjøre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noe av det en kan glede seg til, er den tilfredsstillende følelsen en får når en har gjort noe en har gruet seg til. Gleden over å vite at en kan få gjennomført noe ubehagelig, noe som kostet en noe.

Gjest I gang nå :-)

Noe av det en kan glede seg til, er den tilfredsstillende følelsen en får når en har gjort noe en har gruet seg til. Gleden over å vite at en kan få gjennomført noe ubehagelig, noe som kostet en noe.

Takk for kloke ord og et veldig godt råd!

''Noe av det en kan glede seg til, er den tilfredsstillende følelsen en får når en har gjort noe en har gruet seg til. Gleden over å vite at en kan få gjennomført noe ubehagelig, noe som kostet en noe. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Den tilfredstillende følelsen, og gleden som du skriver om, har jeg opplevd i slike sammenhenger. Og jeg skal være flinkere til å huske det de neste gangene jeg gruer meg. Da blir det nok lettere å komme i gang.

Takk for alt du gjør for å hjelpe oss!

Takk for det du har skrevet om Metakognitiv terapi!

Jeg har fått boken Metakognitiv Terapi for angst og depresjon av Adrian Wells i posten i dag, og jeg gleder meg til å lese i den.

Jeg håper at mange får hjelp ved denne terapiformen!

:-)

Annonse

Mrs. Wallace

''Hva er ditt beste råd for å komme i gang med noe man gruer seg til?''

Erfaring har ettertrykkelig vist meg at følelsen av å gå og grue meg, som regel alltid er verre enn det jeg faktisk gruer meg til. Lettelse er dessuten den aller beste følelsen i verden. Det er dermed betraktelig gevinst i å få det unna.

''Hva er ditt beste råd for å komme i gang med noe man gruer seg til?''

Erfaring har ettertrykkelig vist meg at følelsen av å gå og grue meg, som regel alltid er verre enn det jeg faktisk gruer meg til. Lettelse er dessuten den aller beste følelsen i verden. Det er dermed betraktelig gevinst i å få det unna.

Takk for råd!

Jeg tenker at jeg har selv valgt å komme i denne situasjonen(selv om jeg føler at jeg ikke har valgt det selv) og nå skal jeg håndtere denne situasjonen på best mulig måte for meg selv og de som evt måtte være involvert.

Takk for at du deler av din erfaring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...