Gjest - Fjorten år gammel guttunge:) Skrevet 3. april 2013 Skrevet 3. april 2013 Heisann! Jeg er en gutt på femten år, og har noen spørsmål angående lymfeknuter. Jeg kan kjenne en klump på høyre side, om jeg kjenner godt om på venstre side så kan jeg også kjenne en der. Men altså, jeg har ikke hatt noe vondt i dem, bare merket dem ved å ta på halsen. Jeg har også sånn "ledning" litt lik den i halsen, på benet også, litt ovenfor penisen på begge sidene, der benet deler seg på en måte fra magen til benet. Jeg kjenner dem veldig godt, altså kan ikke se dem ved å bare se på benet. Jeg kan heller ikke se de på halsen, men jeg kan godt kjenne dem. Jeg lurer på hva det kan være for noe. Altså jeg har vært på legen tusen ganger i det siste (sist gang jeg var der var for cirka en måned siden). Jeg har både tatt test for allergi, cøliaki, blodsukker, blodprøver med mer, husker ikke alt. De fant ut at jeg hadde litt astma, siden når jeg tok en puste test så ga ikke den fult resultat. Jeg har hatt problemer med pusten, hyperventilert også vært inne på sykehus litt etter julaften. Ble sendt med ambulanse, og der tok de blodprøve tester også tok bilde av lunge/hjerte. Jeg tenkte ikke noe på disse lymfekjertlene/knutene da. Men jeg tror jeg har kjent dem før, har nok kjent de i over to uker iallfall. Kan ikke eksakt si når jeg begynte å kjenne det. Jeg har jo kjent og "gnagd" litt på dem, om du skjønner hva jeg mener (gjelder kun den "klumpen" på høyre side). Og de har jo sagt at de tror jeg har angst også videre pg. pustingen også videre, noe jeg fikk i 2011. Men altså, jeg tenker liksom ikke på dette heletiden. Noen ganger så er jeg jo frisk og rask, men for å være seriøs så føler jeg meg ganske dårlig ofte. Er kvalm, vær gang jeg spiser så kjennes det ut som jeg har ras inni magen litt etter på. Har alltid vært tynn også vekten er lav. Er ikke høy, har enda ikke kommet i puberteten. Er 160 og veier rundt 40 kg. Jeg prøver å spise, har ikke mye matlyst. (Broren min veier litt mindre tror jeg), er svimmel ofte, også har jeg halsbrann noen ganger - har sånn tabbelett jeg tar når jeg får det som hjelper. Jeg er selvsagt redd for at det kan være kreft pg. lymeknuter/kjertler (vet ikke om det er det samme) også ja, etter et par søk på nettet så finner man jo masse skremmende. Men altså, hovedpoenget er at hva skal jeg gjøre med disse kjertlene? Jeg er ikke engang sikker på om at de i benet er kjertler eller noe annet. Må kjenne litt etter for å finne den i benet, men altså det er ikke så vanskelig. Også i halsen, den jeg er mest redd for. Altså jeg er ikke forkjølet eller noe lignende. Jeg har aldri sjekket lymfekjertlene/knutene før. Hva skal jeg gjøre, hva kan det være? Er trosalt kun fjorten år. Takk for dere som svarer, så kjapt som mulig! 0 Siter
Gjest trilletralltrill Skrevet 3. april 2013 Skrevet 3. april 2013 Lymfeknuter har vi alle mange av og de skal være der. De behøver ikke sjekkes med mindre de vokser og det at de vokser ikke skyldes en infeksjon eller et virus. La de være i fred og forsøk å tenke på noe annet enn at du kan være syk. Om du ikke klarer dette synes jeg du skal be om hjelp hos legen din til å takle din angst for sykdommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.