Gå til innhold

Tenker du over at du puster?

Anbefalte innlegg

Gjest Pust inn og ut
Skrevet

Det gjorde ikke jeg, før jeg kom på det. Det er ikke noe man tenker på. Nå du først tenker på det, er det slitsomt å tenke på, eller?

serenity777
Skrevet

Det er vel noe alle gjør fra tid til annen. Dersom man blir veldig plaget så kan det være ett angstproblem.

Gjest Avslappende
Skrevet

Nei, ikke til vanlig.

Men det finnes fine avslapningsteknikker, der man nettopp skal fokusere på pusten: man puster dypt inn med munnen (og "puster med magen") og sakte ut med nesen.

:-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det er ganske fint å tenke på at jeg puster, men det henger nok sammen med at jeg stort sett tenker på det når jeg fokuserer på å puste med magen, slappe av og være tilstede i meg selv.

Skrevet

Ja, i aller høyeste grad!

Er forkjølet, potte tett i hele hodet, sår i halsen. SLitsom å puste for tida!

Skrevet

Ja, i aller høyeste grad!

Er forkjølet, potte tett i hele hodet, sår i halsen. SLitsom å puste for tida!

Når jeg får skikkelige smerter (mer enn daglige) tenker jeg veldig over at jeg puster, dette fordi jeg bruker pusten aktivt til å forsøke å roe smertene.

Gjest pusten er viktig
Skrevet

Først da jeg ble bevisst hvordan jeg puster, oppdaget jeg at jeg pustet feil, og lærte meg bevisst å puste (roligere og dypere). Det var i forbindelse med at jeg lærte meditasjon for endel år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...