Gå til innhold

Jeg er sinna og forbannet

Anbefalte innlegg

Gjest Dem Kan Aldri Tilgis
Skrevet

Hei igjen...

I natt klarte personalet og få fram sinnemonsteret i meg.

Det er 3 gangen det skjer på bare et par uker.

Det som skjedde var at jeg ville ha tak i personalet, så jeg ringte på romklokken. Jeg ringte totalt 14 ganger og dem kom ikke.

Jeg prøvde å banke på kontordøren også, men ingen kom.

Selv om det egentlig skal være noen tilgjengelig på personalbasen hele døgnet.

Da nattevakten endelig kom, klikket det totalt for meg, jeg var ikke voldelig, men jeg var utrolig irritert og kjeftet på personen.

Det virket ikke som han tok det alvorlig, og lo ved et tilfelle av det jeg sa.

Jeg sa til ham hva som kunne skjedd på den tiden han ikke var tilgjengelig.

Jeg fortalte at pasientene som er her kunne blitt dårlige eller skadet.

Da bare tittet han på meg som om jeg var totalt idiot og at det aldri kunne ha skjedd.

Men hallo?? Dette er tross alt en sikkerhetsavdeling for alvorlig syke, selv om jeg ikke er det, så er det andre her som er alvorlig syke.

Og da jeg fortalte hvor mange ganger jeg hadde ringt på klokken, så han på meg som om jeg fant det opp.

Han sa bare "Det er da løye jeg bare hørte det den 14 gangen!"

Selv om jeg forklarte at det jeg sa var sant, at jeg virkelig hadde ringt på 14 ganger, så fortsatte han bare å bagatellisere det og se på meg som om jeg var totalt hjerneskadet.

Dette er altså 3 gangen dette skjer på kort tid.

Første gang hadde de satt seg i et annet rom, der alarmen ikke rakk og til og med lukket branndøren.

Den andre gangen trodde nattevakten at det var en tilstede mens han var på toalettet.

Og nå 3 gangen påstår han at han måtte gå til en annen avdeling fordi det manglet folk.

Herregud, du forlater ikke en hel avdeling i over 10 minutter fordi de er en for lite på en annen avdeling, og da etterlater alvorlig syke til seg selv på den andre avdelingen.

Etter dette kommer jeg aldri til å stole på personalet igjen.

De har rett og slett skuffet meg og sviktet pasientene.

Godt at rettsaken er rett rundt hjørnet og at vi snart skal sende brev til sivilombudsmannen.

Jeg begynner virkelig å lure på hvor lav iq personalet her har-.

Hvis jeg tenker meg om, så må vel iqen til personalet være på nivå med en sau.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Måten du utrykker deg på styrker ikke din sak.

berreundrar
Skrevet

Enig med NHD. Skjønner man kan bli sint og si ting på en "sint måte", men det er noe med ordbruken her...

Skrevet

Hva var det du trengte hjelp til midt på natten som ikke kunne vente litt?

stjernestøv
Skrevet

Forstår poenger ditt, de skal være tilgjengelig..sant?

nitty-gritty
Skrevet

''I natt klarte personalet og få fram sinnemonsteret i meg. Det er 3 gangen det skjer på bare et par uker.''

Du plasserer dine følelser og handlinger på noen andres skuldre.

Annonse

Skrevet

Som du ser av svarene under, så er det nøyaktig samme reaksjon som personalet der du er. Du blir ikke tatt på alvor, du blir skyldbelagt (det er deg det er noe galt med for du kan ikke snakke ordentlig engang) Du overdriver, er vanskelig, finner på ting, og konstruerer. Slitsom og vil bare ha oppmerksomhet.

Jeg anbefaler at du neste gang ikke sier noe som helst når du har det ille, bare gå løs på ting med vold eller fyrstikker. Da skjer det nok noe temmelig kjapt vil jeg tro.

Andre alternativ er jo å bare dø stille. Så får folket fred.

Tydeligvis.

berreundrar
Skrevet

Som du ser av svarene under, så er det nøyaktig samme reaksjon som personalet der du er. Du blir ikke tatt på alvor, du blir skyldbelagt (det er deg det er noe galt med for du kan ikke snakke ordentlig engang) Du overdriver, er vanskelig, finner på ting, og konstruerer. Slitsom og vil bare ha oppmerksomhet.

Jeg anbefaler at du neste gang ikke sier noe som helst når du har det ille, bare gå løs på ting med vold eller fyrstikker. Da skjer det nok noe temmelig kjapt vil jeg tro.

Tydeligvis.

''Jeg anbefaler at du neste gang ikke sier noe som helst når du har det ille, bare gå løs på ting med vold eller fyrstikker. Da skjer det nok noe temmelig kjapt vil jeg tro.

Andre alternativ er jo å bare dø stille. Så får folket fred. ''

Du bør ikke skrive slikt til psykisk ustabile... Noen kan ta "rådene" dine på alvor...

Skrevet

''Jeg anbefaler at du neste gang ikke sier noe som helst når du har det ille, bare gå løs på ting med vold eller fyrstikker. Da skjer det nok noe temmelig kjapt vil jeg tro.

Andre alternativ er jo å bare dø stille. Så får folket fred. ''

Du bør ikke skrive slikt til psykisk ustabile... Noen kan ta "rådene" dine på alvor...

Ja for i tillegg til å være psyke så er de også dumme, lettlurte, uten evne til å tenke konsekvens, har null empati for andre osv.

Jeje.

stjernestøv
Skrevet

Ja for i tillegg til å være psyke så er de også dumme, lettlurte, uten evne til å tenke konsekvens, har null empati for andre osv.

Jeje.

Sulle nesten tro det ja ;)

nitty-gritty
Skrevet

Tydeligvis.

Trådstarter har fått masse støtte på at hun har en del verdt en klage, både fra NHD og andre. NHDs kommentar er nok ment å være til hjelp for å fremme hennes sak.

Det sier seg selv at det ikke er greit å snakke om mennesker slik trådstarter gjør, selv om man føler seg dårlig behandlet. Det er også svært mye i innlegget som er høyst subjektivt og ofte kan tilskrives mottaker - psykisk syk eller ikke.

Skrevet

Du sier at du ikke er syk og derfor ikke trenger å være på denne avdelingen, hva i all verden trengte du hjelp til da, noe som var så prekært at det ikke kunne vente i ti minutter?

Synes ikke at en slik overreaksjon kan tilskrives en psykisk stabil personlighet.

berreundrar
Skrevet

Jeje.

Åja.

Annonse

Gjest Innstengt
Skrevet

Er mye rart som jobber i psykiatrien ja.

Skrevet

Jeje.

''Ja for i tillegg til å være psyke så er de også dumme, lettlurte, uten evne til å tenke konsekvens, har null empati for andre osv.

Jeje.

''

Kanskje en fordel å bruke en litt annen sjanger i kommentarer til folk som ikke har det helt greit.

Skrevet

Jeje.

''Ja for i tillegg til å være psyke så er de også dumme, lettlurte, uten evne til å tenke konsekvens, har null empati for andre osv.''

Nei, men det kan være personer som har mistet fotfeste og balansen i en slik grad at den sunne fornuften de til vanlig besitter kan bli akutt tilsidesatt.

Tror ikke dette er tilfelle for trådstarter.

mvh

Gjest nickløsheletida
Skrevet

''Ja for i tillegg til å være psyke så er de også dumme, lettlurte, uten evne til å tenke konsekvens, har null empati for andre osv.

Jeje.

''

Kanskje en fordel å bruke en litt annen sjanger i kommentarer til folk som ikke har det helt greit.

Det legges jo opp til at vi vanlige brukere kan svare på psykiatri også og jeg ville ihvertfall aldri ha tenkt at den der kunne misforstås.

Skrevet

Hva man enn kan si om denne avdelingen og de som jobber der, er denne typen konfrontasjon lite strategisk smart.

Jo mer du klarer å skille mellom grunnleggende viktig og mer perifert i forhold til din egen sak, jo sterkere vil du stå.

At du må vente en stund og ringe mange ganger er perifert. Spesielt om situasjonen ikke var så kritisk og du reagerte mer på det prinsippielle ved det hele; Hva som var det verste som kunne skjedd i stedet for hva som faktisk skjedde.

''Og nå 3 gangen påstår han at han måtte gå til en annen avdeling fordi det manglet folk. Herregud, du forlater ikke en hel avdeling i over 10 minutter fordi de er en for lite på en annen avdeling, og da etterlater alvorlig syke til seg selv på den andre avdelingen.''

Du vet ikke hvor prekær situasjonen var på den andre avdelingen. For alt du vet kunne det stå om liv og død, selv om dette sikkert ikke er det mest sannsynlige.

På en nesten hvilken som helst sykehusavdeling vil det kunne oppstå situasjoner i løpet av natten som gjør at man må vente. Det er ikke bemannet for høy aktivitet fordi pasientene primært sover. Noen ganger må personalet prioritere.

Dermed er det ikke et strategisk sjakktrekk å skape en konfrontasjon ut av en situasjon du har begrenset oversikt over.

mvh

Gjest bølger
Skrevet

Det legges jo opp til at vi vanlige brukere kan svare på psykiatri også og jeg ville ihvertfall aldri ha tenkt at den der kunne misforstås.

Selvsagt er det behov for at friske brukere også svarer på psykiatri. Men likevel går det an å tenke på at det ofte er en mer sårbar gruppe, og at det er enkelte som er så psyke at en må tenke litt mer på hvordan en ordlegger seg.

Skrevet

Selvsagt er det behov for at friske brukere også svarer på psykiatri. Men likevel går det an å tenke på at det ofte er en mer sårbar gruppe, og at det er enkelte som er så psyke at en må tenke litt mer på hvordan en ordlegger seg.

Enig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...