Gå til innhold

Ville du jobbet i barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest nyvår
Skrevet

Jeg har jobbet mest innen helsesektoren, men pga sykdom har jeg vært mye hjemme. Etter å ha gått hjemme i 5 år, prøvde jeg å jobbe i klesbutikk og det fungerte bra. Jeg trivdes med å jobbe med klær og kunder. Ulempen er at når man jobber på et senter blir det litt dumme arbeidstider når man har barn.

Det er også vanskelig å få jobb i butikk.

Nå er jeg innen nav og kan prøve meg i jobber for å se hva som jeg kan passe til.

nå har jeg vurdert barnehage, men er usikker. Har selv tre barn og kan være lei av barn iblant. Med klær og mat og alt som hører til.

Fordelen med barnehage er at man får mye frisk luft og det virker veldig sosialt.

Jeg sier jeg kan jobbe med nesten hva som helst hvis det er hyggelige kollegaer jeg kan skravle med.

Hva tror dere. Har noen ideer om hvor jeg kan prøve meg?

Skrevet

Jeg ville aldri jobbet i barnehage. Alt for mye bråk, snørrtørking, påkledning og styr for meg. Men jeg er sjeleglad for at det er mange som vil det da. :o)

Gjest viktig jobb
Skrevet

jobbet et år i barnehage for mange år siden og trivdes godt.

Men ble mye syk pga ungene da, men tror det nok er verst første året - på samme måte som ungenes første år i barnehage.... Fordelen er at en får jo et supert immunforsvar til slutt da ;-)

Man må være glad i barn, hvis du alt med dine egne barn merker du blir lei,

så kan det bli litt mye å ha barn rundt deg hele tiden....

Men det er utrolig givende og skapende. Hvilke andre jobber kan du få betalt for å kose deg med barn, de lager ofte god mat, tegner, maler, går turer....

du får betalt for å "trimme" på jobb, for å spise god mat, for å leke og ha det gøyt.. samtidig er du en viktig person som skal passe på barn, at de har det de trenger,

lære de hvordan de takler sosiale situasjoner, lære de sanger, språkforståelse osv....

En meget viktig jobb som jeg ikke vil overlate til hvem som helst heller... Det er tross alt våre mest verdifulle skatter de skal passe på :-)

Skrevet

Jeg jobbet i barnehage for mange år siden. Mye støy og veldig mye stress. Kunne ikke tenke meg å gjøre det igjen.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg jobbet i barnehage for mange herrens år siden. Jeg likte det godt, jeg trivdes veldig godt sammen med barna og kollegene. Det var utrolig mange positive sider ved den jobben som jeg ofte har tenkt på med nostalgi. Men barnehagene har forandret siden den gangen. Antallet barn har økt, antallet ansatte har gått ned. Lønna er kjempedårlig.

Jeg likte godt å være sammen med barna i barnehagen. Ha tid til å fokusere litt på enkeltbarn, leke med dem, lese en bok, pusle med litt formingsaktiviteter sammen med dem.

Jeg er glad mine barn er ferdige i barnehagen. Nå er det slik her, i følge folk som har barn i den barnehagen jeg tenker på, at de ansatte egentlig bare løper rundt og teller barn og stresser livet av seg.

Min konklusjon må bli: Nei, jeg vil ikke jobbe i barnehage nå, selv om det var fantastisk for meg i forrige årtusen en gang.

Gjest Ladytron
Skrevet

Er veldig glad i barn, så har tenkt tanken. Samtidig tror jeg det hadde blitt litt for hektisk og høyt støynivå for meg.

Gjest nyvår
Skrevet

Jeg ville aldri jobbet i barnehage. Alt for mye bråk, snørrtørking, påkledning og styr for meg. Men jeg er sjeleglad for at det er mange som vil det da. :o)

Ja, men det er fordeler og ulemper ved alle jobber.

Jeg kan jo prøve meg og se om det passer for meg.

Skrevet

Både barnehager og SFO har ofte behov for vikarer som kan stille på kort varsel. Hva med å prøve å stå på vikarlister først, slik at du får testet om det kan være noe for deg?

Skrevet

''Ville du jobbet i barnehage?''

Siden du spør; nei! Jeg liker ikke "andres barn" :-)

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å jobbe i barnehage. Så små unger, det blir mye leven, snørr, tårer og støy. Jeg hadde neppe holdt ut en uke engang, men du er jo ikke meg og det kan jo vise seg at du elsker det? Det er vel bare å prøve? :)

Gjest nickløsheletida
Skrevet

Det hadde ikke vært førstevalget, men hvis jeg var arbeidsledig ville jeg absolutt ha tatt en jobb i barnehage mens jeg søkte på noe annet.

Datteren min jobbet i barnehage i ett år før hun begynte å studere og hun trivdes veldig godt. Men det er en slitsom jobb og hun sovnet helt utmattet på sofaen etter endt arbeidsdag.

Skrevet

Siden du spør; nei! Jeg liker ikke "andres barn" :-)

''Siden du spør; nei! Jeg liker ikke "andres barn" :-)''

Godt å se at det ikke er bare meg. :o) Jeg er så ferdig med småunger at jeg håper ungene mine venter leeeenge med å gi meg barnebarn... Det er koselig å ha en liten tantis på fanget og kose litt da, men det er sannelig godt å overlevere ungen til mor og far igjen og dra hjem til fred og ro etterpå. :o)

Gjest Melis37
Skrevet

Det gjorde jeg i mange år,men etter at poden ble større,orket jeg ikke flere små barn,snørr,hyl og at jeg var dårlig støtt hehe.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det hadde ikke vært førstevalget, men hvis jeg var arbeidsledig ville jeg absolutt ha tatt en jobb i barnehage mens jeg søkte på noe annet.

Datteren min jobbet i barnehage i ett år før hun begynte å studere og hun trivdes veldig godt. Men det er en slitsom jobb og hun sovnet helt utmattet på sofaen etter endt arbeidsdag.

''hun sovnet helt utmattet på sofaen etter endt arbeidsdag.''

Datteren min jobbet også i barnehage 1 år, mellom vg skole og videre studier.

Hun også sovnet på sofaen omtrent hver eneste dag :)

Men hun stortrivdes i jobben da

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ville ikke det nei, har heller ikke kropp til det.

Jeg har flere venner som jobber i barnehage og stortrives! Noen som førskolelærer, noen som assistent.

Det er jo bare å prøve? Ellers kan du jo kanskje prøve SFO? Assistent i boliger, kan det være noe? Det likte jeg svært godt, stortrives og synes det var leit når jeg ikke klarte jobbe mer. Jeg hadde plan om å bli vernepleier, men skitt au, nå skal jeg bli noe annet nå ;o)

Skrevet

Jeg skal prøve meg i barnehage snart :) Jeg er blitt ringevikar i kommunen. Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å trives med det. Niesen min begynte som ringevikar og fikk etter kort tid fast jobb i barnehage, og hun stortrives :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...