Gå til innhold

Ønsker inderlig jobb i det selskapet

Anbefalte innlegg

Gjest Kan jeg skrive en mail?

Jeg hadde en uformell samtale med en mann som er CEO i et ganske stort selskap for et par måneder siden.

Jeg pratet først med han, så kalte han inn vedkommende som er avdelingsleder for avdelingen det ville vært mest sannsynlig for meg å jobbe i. Så hadde vi også en prat. De fortalte på det tidspunktet at det ikke var noe ledig stillinger akkurat nå, men at de skulle ha meg i tankene dersom noe dukket opp. Jeg fikk også vite fra begge to at jeg hadde gjort et veldig godt inntrykk og at de trodde jeg kunne passe godt inn hos dem.

Men siden har jeg ikke hørt noen ting. Jeg forstår selvfølgelig at for å kunne ansette meg må det jo være behov (ingen gir bare bort penger), men jeg kunne likevel tenkt meg å sende en liten påminnelse sånn at de ikke glemmer meg. Dette er tross alt veldig travle mennesker.

Synes dere jeg kan gjøre det? I så fall hva skriver jeg i mailen?

Fortsetter under...

Det er bare positivt at du ringer eller sender en mail for å høre om hvordan det går.

Da viser du at du er interessert, samt at de ikke glemmer deg.

Selv starter jeg i ny jobb 2. mai. Egentlig hadde de de folkene de trenger, men siden de likte det jeg hadde å tilby, flytter de på to personer. Fjerner to stillinger, oppretter min og en annen stilling og håper at ting skal bli bra i firmaet.

Har vært uten jobb i litt over en mnd, da bedriften jeg jobbet i ble lagt ned. Har søkt en del jobber. Noen av jobbene burde jeg hvertfall blitt kalt inn på intervju til, men uten at dette skjedde. Tok kontakt med et av firmaene og spurte rett ut om hva de var ute etter i den aktuelle stillingen. Fikk svar og takket for dette. Nå ringte de meg i går og ville tilby meg en annen stilling der også....

Så interesse lønner seg. :-)

Det er bare positivt at du ringer eller sender en mail for å høre om hvordan det går.

Da viser du at du er interessert, samt at de ikke glemmer deg.

Selv starter jeg i ny jobb 2. mai. Egentlig hadde de de folkene de trenger, men siden de likte det jeg hadde å tilby, flytter de på to personer. Fjerner to stillinger, oppretter min og en annen stilling og håper at ting skal bli bra i firmaet.

Har vært uten jobb i litt over en mnd, da bedriften jeg jobbet i ble lagt ned. Har søkt en del jobber. Noen av jobbene burde jeg hvertfall blitt kalt inn på intervju til, men uten at dette skjedde. Tok kontakt med et av firmaene og spurte rett ut om hva de var ute etter i den aktuelle stillingen. Fikk svar og takket for dette. Nå ringte de meg i går og ville tilby meg en annen stilling der også....

Så interesse lønner seg. :-)

Høres veldig bra ut! Og gratulerer med ny jobb:-)

Hva synes du jeg skal skrive i mailen?:-)

Høres veldig bra ut! Og gratulerer med ny jobb:-)

Hva synes du jeg skal skrive i mailen?:-)

Hei,

Du begynner med en typisk "takk for sist" paragraf, hvor du høflig minner på hvor dere traff hverandre, siden han kanskje ikke husker navnet ditt.

Så fokuserer du på hva du kan bidra med for firmaet (altså, hvorfor de trenger deg), og IKKE hvorfor du trenger en jobb hos dem. Du kan selvsagt si at du er spesielt interessert i det de jobber med, osv. men ikke "jeg trenger en jobb så jeg ikke mister huset!" ;-)

Fokuser så på erfaring og utdanning (det som er mest relevant/best først).

Så en avslutningsparagraf.

I tillegg bør du selvsagt skrive en grei og klar CV.

Begge deler SKAL være helt kjemisk renset for norskfeil (inkl orddelingsfeil). Les gjennom det flere ganger, og få andre til å lese også.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra

Hei,

Du begynner med en typisk "takk for sist" paragraf, hvor du høflig minner på hvor dere traff hverandre, siden han kanskje ikke husker navnet ditt.

Så fokuserer du på hva du kan bidra med for firmaet (altså, hvorfor de trenger deg), og IKKE hvorfor du trenger en jobb hos dem. Du kan selvsagt si at du er spesielt interessert i det de jobber med, osv. men ikke "jeg trenger en jobb så jeg ikke mister huset!" ;-)

Begge deler SKAL være helt kjemisk renset for norskfeil (inkl orddelingsfeil). Les gjennom det flere ganger, og få andre til å lese også.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

''Begge deler SKAL være helt kjemisk renset for norskfeil (inkl orddelingsfeil). Les gjennom det flere ganger, og få andre til å lese også. ''

Ja, her syndes det mye. Har selv fått mange jobbsøknader med slurvefeil, og det virker ikke særlig fristende å ansette slike, uansett vitnemål.

Hei,

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Hei og takk for svar.

De har begge allerede fått CV og en åpen søknad fra meg. Det ble nemlig sendt før jeg var innom til en uformell samtale. Jeg er ganske sikker på at de husker meg, men som sagt vet jeg ikke helt hva jeg kan skrive i en mail for å ikke virke masete.

Jeg kan jo ikke akkurat skrive:

"Hei, og takk for sist. Dere har ikke noe ledig stilling til meg nå?" selv om det er det jeg lurer på ;-)

Så hvordan kan jeg liksom formulere meg og påminne dem om at jeg fortsatt er interessert i jobb hos dem?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...