Gå til innhold

Journalføring

Anbefalte innlegg

Gjest Spørrrende
Skrevet

Hei

Journalføres alle mail til sykehus og behandlere, også hvis informasjon er gitt som ikke er relatert til pasient?

Lurer på mulighet for å slette informasjon som er journalført av en slik karakter.

Viser til:

http://tidsskriftet.no/article/914951/

Alternativ 2

Samt fremgangsmåten for dette, henvender man seg til sykehuset, er det noe skjema man skal skrive eller søker man på andre måter om dette.

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke all mail journalføres. Dersom en mail journalføres, er det lite trolig at den blir redigert slik at en skiller mellom relevant og ikke relevant informasjon.

En skriver et brev til klinikken/avdelingens ledelse der en ber om sletting at konkret tekst.

Gjest Spørrrende
Skrevet

Ikke all mail journalføres. Dersom en mail journalføres, er det lite trolig at den blir redigert slik at en skiller mellom relevant og ikke relevant informasjon.

En skriver et brev til klinikken/avdelingens ledelse der en ber om sletting at konkret tekst.

Hei

Fikk beskjed om at det er lovpålagt å journalføre alle mail?

Takk for svar, da sender jeg en forespørsel til leder, eller kan jeg be om et møte slik at vi der kan gå igjennom informasjonen som nå er journalført og ikke har betydning for pasients behandling?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei

Fikk beskjed om at det er lovpålagt å journalføre alle mail?

Takk for svar, da sender jeg en forespørsel til leder, eller kan jeg be om et møte slik at vi der kan gå igjennom informasjonen som nå er journalført og ikke har betydning for pasients behandling?

Du velger selv om du vil be om et møte eller ikke.

Gjest Spørrrende
Skrevet

Takk!

Gjest Spørrrende
Skrevet

Hei

Alt ordnet seg, deler av journal er makulert, det skjedde raskt etter at jeg skrev til lederen.

Så takk

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...