Gå til innhold

MUT eller tilsvarende i de fleste kommuner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar igjen frosken!

En innleggelse for en stund siden ble mindfullness snakket om. Det er ikke tatt opp videre, men kan være en ide å ta det opp igjen ja.

"problemet" mitt er at jeg KAN avledes. Jeg KAN avledes en stund, slik at selvskadingen blir litt borte fra minnet. Gå tur. Være med dyr. Etc. Men straks det er over så er jeg tilbake til start. Og da må jeg gjerne gjøre det nesten dobbelt så hardt. "Ta igjen".

Jeg er veldig redd for å bli oppfattet som en som ønsker oppmerksomhet og derfor er jeg også redd for å ta kontakt med lege de gangene jeg vet jeg lever på grensen. Jeg er redd de oppfatter meg som en som gjør dette fordi jeg vil innlegges. Jeg vil ikke innlegges egentlig, jeg vil bare få bukt med problemet. For en dag går det galt. Det kjenner jeg jo på kroppen... Så jeg unngår å ta kontakt med lege, før jeg vet at faren er over...

Jeg har prøvd planlagte korte innleggelser en god stund nå. Det går egentlig veldig bra når jeg er innlagt, men "ryker" etter et par dager. Det er så slitsomt:(

Mvh

''Jeg er veldig redd for å bli oppfattet som en som ønsker oppmerksomhet og derfor er jeg også redd for å ta kontakt med lege de gangene jeg vet jeg lever på grensen. Jeg er redd de oppfatter meg som en som gjør dette fordi jeg vil innlegges. Jeg vil ikke innlegges egentlig, jeg vil bare få bukt med problemet. For en dag går det galt. Det kjenner jeg jo på kroppen... Så jeg unngår å ta kontakt med lege, før jeg vet at faren er over...

''

Bruk tid på å snakke om nettopp dette i terapien. Kanskje vil du også kunne oppdage at du har ambivalente eller motstridende følelser knyttet til hvorvidt du ønsker eller ikke ønsker såkalt "oppmerksomhet". Jeg tror at løsningen ligger i at dere sammen allierer dere mot selvskadingsimpulsen, og at det ikke får spille noen rolle om det gjør at du får mer oppmerksomhet en periode, siden du sannsynligvis trenger menneskelig kontakt som et ledd i avledningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...