Gå til innhold

Favoritt-vårblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

Blåveis er min favoritt, men det er ikke mye av den på Sørlandet lenger. Da jeg var bar, var det steder der skogbunnen var helt dekket av blå blomster - og de var så nydelige! Nå finnes de bare noen få steder.

Så blåveisen er et fint barndomsminne for meg :-)

Ellers liker jeg hvitveis, påskeliljer, tulipaner, vårkål og de fleste andre vårblomster :-)

Annonse

Gul var min favorittfarge da jeg var liten, så jeg kalte hestehov for "gulveis" - syntes det burde hete det, i stil med hvit- og blåveis. Jeg er fortsatt glad i hestehov og andre gule blomster, men får jo rimelig uttelling på dette ved påsketider.

Like ved der jeg bor, er det noen steder det danner seg store "tepper" med hvitveis. Nå som jeg er blitt gammel og legger merke til slikt, synes jeg det er et nydelig vårtegn.

Og så liker jeg tulipanperioden i hagen vår - resten av året er den ikke mye å skryte av ;-)

Gul var min favorittfarge da jeg var liten, så jeg kalte hestehov for "gulveis" - syntes det burde hete det, i stil med hvit- og blåveis. Jeg er fortsatt glad i hestehov og andre gule blomster, men får jo rimelig uttelling på dette ved påsketider.

Like ved der jeg bor, er det noen steder det danner seg store "tepper" med hvitveis. Nå som jeg er blitt gammel og legger merke til slikt, synes jeg det er et nydelig vårtegn.

Og så liker jeg tulipanperioden i hagen vår - resten av året er den ikke mye å skryte av ;-)

http://no.wikipedia.org/wiki/Gulveis

Her er gulveisen. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...