FjellOgDalar Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 Jeg lurer kort og godt på om Hb-nivået kan påvirke medikamenter både i form av serumnivå og effekt. P.t. ligger Hb på 8,5 - vært nede på 6. Jeg tar Duroferon morgen og kveld, og håper det vil hjelpe etter hvert. Fått to poser blod, men det var oen uker siden. Litiumspeilet mitt pleier normalt å ligge på ca. 0,8. Nå ligger det nede på 0,5. Kan dette skyldes anemien? Det er et nivå jeg ikke vil ligge på, da jeg vet at det i lengden er alt for lavt. 0,7-0,8 er fint. Vil det ev. være risiko forbundet med å øke litium med så pass lav Hb? Jeg lurer også på om det kan påvirke Seroquel jeg tar på kvelden. Bruker 400mg, men føler plutselig at de går rett i fletta på meg i en sånn grad at jeg bare MÅ legge meg rundt en halvtime etter inntak - ikke at jeg bare blir litt trøtt, slik jeg tidligere har opplevd det. Samtidig har jeg den antatte bivirkningen jeg skrev om for en tid siden, hvor jeg får sterke kriblinger i kroppen som setter meg ut av stand til å være i ro. Ergo sover jeg ikke godt selv om jeg blir trøtt... Spør fordi jeg ikke har hatt disse plagene før. Så om jeg skal korte ned spørsmålet mitt, så lurer jeg rett og slett på hvordan Hb-nivået kan påvirke medikamenter/virkning. Psykiateren min er ikke tilgjengelig før om en drøy uke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2013 Skrevet 7. april 2013 Anemi har ingen betydning for serumkonsentrasjon og virkning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.