Gå til innhold

Nytt oppsett på DOL - jøje meg!

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hildeadmin

15

• Mirabell

9

• Sør

8

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

:)

Tester et svar helt nederst

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Finnes det en måte å klappe sammen innlegg på så det blir litt mer oversiktlig?

Hei, det er mange supre tips å finne i denne informasjonstråden, angående hvordan få mest mulig oversikt over innlegg, feeder osv. Ta en titt i tråden, se om du finner svar på det du lurer på, og hyl ut her eller i en post om du lurer på noe mer eller annet enn det som står beskrevet der. :)

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/390459-velkommen-til-nytt-forum/

Skrevet

Nei. usj - liker ikke slike forum som er side opp og side ned. Likte gamle DOL med tråder så man ser hvem som svarer hvem

påskelilje
Skrevet

Nei. usj - liker ikke slike forum som er side opp og side ned. Likte gamle DOL med tråder så man ser hvem som svarer hvem

Enig med deg, flisa!

Skrevet

Jeg synes det ser kjempeflott ut ... og oppdatert i forhold til andre forum(fora?), litt tilvenningsproblemer i begynnelsen men det må man regne med. Ikke minst synes jeg det har vært intet annet enn beundringsverdig av flere admin å være så synlig og tilgjengelig for råd og tips i går og i dag.

Skrevet

Jeg synes det ser kjempeflott ut ... og oppdatert i forhold til andre forum(fora?), litt tilvenningsproblemer i begynnelsen men det må man regne med. Ikke minst synes jeg det har vært intet annet enn beundringsverdig av flere admin å være så synlig og tilgjengelig for råd og tips i går og i dag.

Enig :)

Skrevet

Vant til det er jeg jo, dette er jo en vanlig løsning. Liker det gjør jeg derimot ikke.

Jeg er som deg :)

Skrevet

Helt enig! Men på en måte like greit - gamle dol var en tidstyv av dimensjoner, nå får jeg mye bedre tid til å gjøre andre ting.  :P

Skrevet

Hjeeeelp, jeg sitter her og prøver å si til meg selv at jeg er tilpasningsdyktig og VET at jeg fort venner meg til det nye oppsettet, så jeg får vel bare være tålmodig :blink:    Men... hvor er "Svar til meg"?

stjernestøv
Skrevet

Dere kan jo gå inn på "mine innlegg", da får dere opp tråder dere har deltatt i. Men ellers forstår jeg ikke hva ant en kan gjøre for å se "svar til meg".

Skrevet

Jeg følte det kunne være vanskelig å se på gamle dol også på lange tråder når flere hadde svart på det samme innlegget og flere hadde svart på disse igjen.

Skrevet

Hei, er det noe vi kan hjelpe til med - ikke nøl med å spørre.

Hvorfor kunne jeg ikke bruke e-post, passord og nicket som jeg hadde på gamle Dol? For å komme inn her måtte jeg opprette nytt av alt...Hva skjer med min gamle bruker da?

annlovindaen
Skrevet

Jo, men det er da så tungvint! Man må gå inn på mailen for å se svar, og der kommer alle svarene i tråden - eller er det noe jeg ikke forstår?

Dessuten blir jo innboksen på mail "nedspammet".. det blir veldig mange mailer..

Over her, altså over selve tråden her, er det noe som heter vis nytt innhold. 

Der kan du velge å vise nytt innhold siden du sist var pålogget eller velge andre tidspunkt du vil se, feks de siste 24 timer. 

Ved å velge vis nytt innhold får du da opp de trådene det er kommet nye innlegg i. Og for å komme til det siste innlegge du leste i den tråden kan du holde musepekeren over tråden, da ser du en nedoverpil omtrent midt i tråden som heter forhåndsvis emne. Når du da trykker på denne kan du velge å se første post, siste post eller du kan velge å komme til det siste uleste innlegget. Da kommer du dit du var i tråden før du gikk ut derfra. Mulig dette var vanskelig forklarelse. 

Når du går inn på en ny tråd kan du velge å følge dette innlegget f.eks. 

Og du kan også gå inn på din profil - kontrollpanel - varslingsinnstillinger. Der kan du velge om du vil varsles på mail, eller bare på varslingslista som ligger på det grå feltet øverst på siden. Eller du kan ta bort alle haker, og ikke varsles. 

Spør du meg er det lettere å ha oversikten her over det du har lest enn det var tidligere. 

Tidligere stod alt som ulest om du byttet pc f.eks - nå følger dette brukeren. 

Kjempefornøyd med det nye oppsettet   :D

annlovindaen
Skrevet

Helt øverst er det også noe som heter mine innlegg. 

Trykker du på den får du opp alle tråder hvor du har deltatt.

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Over her, altså over selve tråden her, er det noe som heter vis nytt innhold.

Der kan du velge å vise nytt innhold siden du sist var pålogget eller velge andre tidspunkt du vil se, feks de siste 24 timer.

Ved å velge vis nytt innhold får du da opp de trådene det er kommet nye innlegg i. Og for å komme til det siste innlegge du leste i den tråden kan du holde musepekeren over tråden, da ser du en nedoverpil omtrent midt i tråden som heter forhåndsvis emne. Når du da trykker på denne kan du velge å se første post, siste post eller du kan velge å komme til det siste uleste innlegget. Da kommer du dit du var i tråden før du gikk ut derfra. Mulig dette var vanskelig forklarelse.

Når du går inn på en ny tråd kan du velge å følge dette innlegget f.eks.

Og du kan også gå inn på din profil - kontrollpanel - varslingsinnstillinger. Der kan du velge om du vil varsles på mail, eller bare på varslingslista som ligger på det grå feltet øverst på siden. Eller du kan ta bort alle haker, og ikke varsles.

Spør du meg er det lettere å ha oversikten her over det du har lest enn det var tidligere.

Tidligere stod alt som ulest om du byttet pc f.eks - nå følger dette brukeren.

Kjempefornøyd med det nye oppsettet :D

Så flott at du delte denne informasjonen med de andre brukerne. Og bra å høre at du er fornøyd med det nye oppsettet! :)

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hjeeeelp, jeg sitter her og prøver å si til meg selv at jeg er tilpasningsdyktig og VET at jeg fort venner meg til det nye oppsettet, så jeg får vel bare være tålmodig :blink: Men... hvor er "Svar til meg"?

“Svar til meg”-funksjonaliteten blir ikke direkte erstattet i denne forumløsningen. For liknende funksjonalitet anbefaler vi at dere bruker sitatfunksjonen, og velger at dere ønsker varsling når noen siterer dere.

Sitatfunksjonen fungerer slik at dersom man trykker på “Svar”-knappen på innlegget man ønsker å besvare, så blir innlegget du besvarer med som et sitat i ditt eget innlegg.

Den fulle og hele fremgangsmåten, finner du her:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/390459-velkommen-til-nytt-forum/

:)

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Så flott å høre at vi har vært til hjelp. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...