Gå til innhold

Frimerker uten stempel, bruke på nytt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tullemusa, on 09 Apr 2013 - 09:56, said:

Jeg har en mengde frimerker som har vært på brev, men som ikke er stemplet. Kan disse brukes på nytt?

Hvis disse frimerkene har vært på brev som er sendt i posten, synes jeg at det er galt å bruke de en gang til. Fordi at hvis du bruker de en gang til, så har du ikke betalt porto for å sende de brevene som du bruker de brukte frimerkene på. Anonymous poster hash: 761c5...cdf
AnonymBruker

De kan brukes på nytt, da ingen kan se om de er brukt før, og dermed ikke kan ta deg for noe som helst. Som forrige anonyme bruker sier er det imidlertid ikke etisk korrekt, eller lovlig for den del, å bruke dem på nytt, for du har jo da ikke betalt porto.

Anonymous poster hash: 36a23...384

Annonse

AnonymBruker

Er det ikke vanskelig å få frimerkene av konvolutten og over på ny konvolutt da?  Jeg vet en av venninne gjør det, men jeg vet ikke om jeg hadde giddet for noen få kroner. Dessuten regner jeg meg som en 100% ærlig person.

Anonymous poster hash: ddaff...f6f
  • 2 uker senere...

Annonse

Er det ikke vanskelig å få frimerkene av konvolutten og over på ny konvolutt da?  Jeg vet en av venninne gjør det, men jeg vet ikke om jeg hadde giddet for noen få kroner. Dessuten regner jeg meg som en 100% ærlig person.

Anonymous poster hash: ddaff...f6f

Man legger frimerkene i vann og venter til de løsner fra papiret. Så er det bare å legge dem til tørk for så å bruke en limstift når man skal klistre dem på ny konvolutt. Jeg har frimerker for mange hundre kroner som jeg har samlet fra ustemplede brev.  Regner meg som en ærlig sjel, men liker ikke kaste ting som kan brukes på nytt.

Man legger frimerkene i vann og venter til de løsner fra papiret. Så er det bare å legge dem til tørk for så å bruke en limstift når man skal klistre dem på ny konvolutt. Jeg har frimerker for mange hundre kroner som jeg har samlet fra ustemplede brev.  Regner meg som en ærlig sjel, men liker ikke kaste ting som kan brukes på nytt.

Ærlig sjel? Det kan du slutte å regne deg som. Det er svindel og tyveri, du bruker en tjeneste som du ikke betaler for.

Ja, det kan du gjøre - men hvordan har du tenkt å få det til? Ser for meg at det er litt knotete å bruke den om igjen, og selv hadde jeg ikke gidder å bruke noe energi på dette. Så mye penger er det tross alt ikke snakk om i besparelse  :)

Jeg liker heller ikke å kaste ting som kan brukes på nytt.  Men når du kjøper et frimerke, er det ikke selve frimerket du betaler for, men en tjeneste. Og den kan ikke brukes på nytt. Så jeg kan ikke kalle det ærlighet hvis du gjør det.  Det blir andre som må betale for den tjenesten du får utført.

AnonymBruker

Man legger frimerkene i vann og venter til de løsner fra papiret. Så er det bare å legge dem til tørk for så å bruke en limstift når man skal klistre dem på ny konvolutt. Jeg har frimerker for mange hundre kroner som jeg har samlet fra ustemplede brev.  

Jøss, får stort sett aldri post med frimerke på lenger jeg...

Anonymous poster hash: 59c07...22d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...