Gå til innhold

stygg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så enormt med utseende mitt. De som har et normalt som sier at utseende ikke betyr noe tar grundig feil. For de som er innafor normalen så spiller det ingen rolle, de får aldri oppleve å bli sparket i ansikte og aldri bli invitert at noen andre jenter. Og ikke få muligheten til å utvikle sosiale ferdigheter fordi man aldri blir invitert!. Normale blir alltid akseptert. Vi med svært dårlig utseende må lete veldig lenge for å forhåpentligvis finne oss en parner og kanskje en venn/venninne hvis vi er heldige.

Men enste jeg kan sitte igjen å være glad for etter flere år med mobbing er at jeg slipper å sitte i kassa på REMA i 8 timer hver dag. Jeg er for stygg til det også. Ingen vil ha meg..... får nyte de 8 timene hver dag med øl og musikk i min ensomhet - hver dag.

Anonymous poster hash: 5d831...9cc

Fortsetter under...

stjernestøv
Skrevet (endret)

Sikker på at du er så stygg som du skal ha det til?

Det finnes nok noen er ute for deg også, men da må du ut og ikke sitte inne å drikke øl. Men det virker som du har det veldig trist....

Endret av stjernestøv
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke om jeg kan huske å ha sett stygge mennesker annet enn på film, og da er de sminket til.

Jeg lurer på om sånt sitter mer i hodet ditt.

Jeg hadde en venn som trodde hun var stygg? Det fortalte og oppklarte jeg var en feil, hun var tvert i mot vakker, vakker hud, fine linjer, og pene farger. Jeg håper hun tok det inn i hjertet sitt for det jeg sa var sant.

Jeg tror ikke du skal være for sikker på at du selv har rett!

Skrevet

Man bør jo huske at 50% av befolkningen er "styggere" (hvordan man enn definerer det) enn gjennomsnittet, så jeg kan ikke helt forstå at det skal være et problem å treffe likefolk?

Nøtteskall
Skrevet

Det er visst bare sånn verden er. Vi får vel sitte å drikke øl, har mistet troen jeg og!. I Danmark skal de lage egne utesteder for folk som er pene, hvis dørvaktene ikke liker deg så kommer du ikke inn. Kanskje vi skulle lage noe likt for folk som er mindre pene - haha.

Annonse

Nøtteskall
Skrevet

Nøtteskal: Den artikkelen fra Danmark var fleip.

Er du sikker på det?... jaja da gikk jeg fempå. Jeg trodde virkelig det var sant.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg er fornøyd med mitt utseende, det er nok ikke fordi jeg kunne blitt noen modell!

Den selvtilliten sitter inni en, og jeg syns de som ser på deg selv som stygge bør lære seg å tenke annerledes. 

For viktigere enn det ytre er jo verdier og holdninger og de tror jeg, i vertfall for min del, får mennesker til å se ut som det de er, jeg tror jeg ser til hjertet, og det tror jeg de fleste gjør!

Nøtteskall
Skrevet

Jo da,Madelenemie,  jeg tror nok du har rett i at i det lange løp så  er det viktigste hvordan mennesker er på innsiden. Men så er det gjerne slik at de "stygge" ikke får muligheten til å utvikle seg slik som er mer populære og får invitasjoner. Da er det lett at det utvikler seg et sinne hos de menneskene og da blir mann både stygg og usympatisk som voksen. Man er vant til å ikke bli likt og da liker man heller ikke andre.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hm og okey.

Men jeg kan ikke huske å ha tenkt at jeg har sett stygge mennesker??

Jeg ser vanlige mennesker og alt etter som hva de sier for kloke ord, ser jeg opp og på dem, lurer, tenker og ser mer. Jeg har en forkjærlighet for myke stemmer da :-) Det kan være en litt ytre sak har jeg tenkt.

Jo mer ærlig de snakker, jo mer rettlinjet, lojalt og kompromissløst, jo mer kan jeg bli nysgjerrig og jo vakrere kan mennesker bli.

Feks er i mine øyne min psykiater en skjønnhet... det spørs om denne skjønnheten på 68 år er en skjønhet i det ytre eller i det hjerte og den ærlighet hun treffer meg med.?

Jeg tror det er det siste, og det er derfor det viktige. 

Det fins ikke stygge mennesker tror jeg, bare stygge hjerter... da mener jeg hjerter som er forutinntatt og ikke åpne for andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også forelsket i psykiaterne mine, men egentlig burde jeg ikke like dem. Men blir nå det da. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hvis du blir forelsket i din psykiater har vi masse felles :-)

Jeg sier ikke til min psykiater, for respekterer så veldig og vil ikke stille i forlegenhet, tenkte kanskje skrive det...Min psykiater vet at jeg liker for skrev til meg, men jeg er ikke emosjonell på timene, men sitter fint og på passe avstand :-) men er skikkelig kilen i kinnene og ler når det ikke passer seg. Da ser min psykiater alvorlig på meg, jeg tror ikke vet at er så forelsket :-)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg ble forelsket i en psykiater til, men så stakk meg i magen med en kniv så jeg blødde (bilde på min smerte) da holdt jeg avstand, går ikke tilbake. selv om sier jeg skal komme. Da kan far gå, jeg vil ikke være der for jeg skjønner ikke hvorfor var sånn mot meg?

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg var innlagt for psykose og insisterte på at jeg ville ha den mannlige psykiateren for meg selv. Det er vel en regel som sier at det alltid skal være to personell tilstede ved en samtale når man er innlagt, men jeg maset meg til å få han helt for meg selv :-D, til slutt så ga de seg så fikk jeg han helt for meg selv. Men jeg var ordentlig dårlig på det tidspunktet og utrolig at de lot meg være alene med han.

Skrevet (endret)

Jeg husker tilbake til da jeg var 17 og dømte ofte folk etter utseende. Jeg begynte i en ny klasse på videregående og kjente ingen fra før. Det første man ser er utseende, og jeg tenkte pen eller stygg om de andre i klassen. Jeg satt ved siden av han som jeg betraktet som styggest.

Etter hvert som tiden gikk og jeg ble bedre kjent med mine nye klassekamerater, begynte jeg å tenke annerledes. Han stygge ble penere og penere i mine øyne etter hvert som jeg oppdaget hvor flott person han egentlig var. Han pene oppførte seg til tider som en drittsekk, og ble derfor styggere i mine øyne.

Du har nok rett i at mange dømmer etter utseende, men gi dem tid til å bli kjent med deg, sånn at de kan få seg en overraskelse ^_^  Og for all del! Slutt med å dømme deg selv som stygg! Vær stolt over den du er! Så blir de rundt deg det også.

Endret av Tonette
Skrevet

Jeg sliter så enormt med utseende mitt. De som har et normalt som sier at utseende ikke betyr noe tar grundig feil. For de som er innafor normalen så spiller det ingen rolle, de får aldri oppleve å bli sparket i ansikte og aldri bli invitert at noen andre jenter. Og ikke få muligheten til å utvikle sosiale ferdigheter fordi man aldri blir invitert!. Normale blir alltid akseptert. Vi med svært dårlig utseende må lete veldig lenge for å forhåpentligvis finne oss en parner og kanskje en venn/venninne hvis vi er heldige.

Men enste jeg kan sitte igjen å være glad for etter flere år med mobbing er at jeg slipper å sitte i kassa på REMA i 8 timer hver dag. Jeg er for stygg til det også. Ingen vil ha meg..... får nyte de 8 timene hver dag med øl og musikk i min ensomhet - hver dag.

Så heldig du er som har funnet deg en unnskyldning som fritar deg for alt annet enn å sitte på rumpa å drikke øl.

Problemet ligger ikke i utseendet ditt, problemet ditt det sitter mellom ørene.

AnonymBruker
Skrevet

Så heldig du er som har funnet deg en unnskyldning som fritar deg for alt annet enn å sitte på rumpa å drikke øl.

Problemet ligger ikke i utseendet ditt, problemet ditt det sitter mellom ørene.

xbellax, ikke tvil om at du prøver å være NHD favoritt her inne.

NEi verden er ikke slik du tror. Det var en dokumentar på tv om folk som ikke fikk seg jobb pga utseende. Som hadde utdannelse, gode karakterer og alt. Så du tar grundig FEIL. Og om en som hadde operert bort halve angsikte pga kreft, han kunne ikke gå ut pga mobbing fra femmende. Bussen var umulig å ta. Men dette var ikke i Norge, men det er slikt her også.

Absolutt INGEN mennesker greier å takle arbeidslivet når man får bemerkninger hele tiden. Man gidder ikke gi noe til dette samfunnet heller.

Så JA helt klart at du har et normalt utseende. Og aldri har opplevd mobbing på skole og arbeidsplass

Skrevet

xbellax, ikke tvil om at du prøver å være NHD favoritt her inne.

NEi verden er ikke slik du tror. Det var en dokumentar på tv om folk som ikke fikk seg jobb pga utseende. Som hadde utdannelse, gode karakterer og alt. Så du tar grundig FEIL. Og om en som hadde operert bort halve angsikte pga kreft, han kunne ikke gå ut pga mobbing fra femmende. Bussen var umulig å ta. Men dette var ikke i Norge, men det er slikt her også.

Absolutt INGEN mennesker greier å takle arbeidslivet når man får bemerkninger hele tiden. Man gidder ikke gi noe til dette samfunnet heller.

Så JA helt klart at du har et normalt utseende. Og aldri har opplevd mobbing på skole og arbeidsplass

Det er en forunderlig form for hersketeknikk jeg i blant observerer på forumet, det er om å gjøre å ha det vanskeligst, det blir en konkuranse. Andre som ikke umiddelbart bekjenner sin sykdom og lidelse har ikke "stemmerett". Jeg synes vi skal heve oss litt over det.

Jeg sier ikke at du ikke har et problem, for det har du men jeg mener at problemet ditt ligger ikke i utseendet ditt. De aller fleste av oss er ikke i nærheten av å se ut som modeller men vi veier opp for det med sjarm, med humor, omsorg, medmennesklighet, ..med KUNNSKAP.

Dokumentarer kan du finne på alt, det er ingen sannhet. Du lar andre mennesker definere deg som stygg og du kjøper den. 

Mobbing er et alvorlig problem og, ja- vi dømmer ofte etter utseende. Men, problemet sitter fortsatt mellom dine ører, du trenger hjelp. Det kan lett tolkes dithen at du bruker ditt utseende som en sovepute, en unnskyldning for å ta tak i livet ditt og til å bidra, jeg kan til en viss grad forstå det, å gå i terapi og face livet er ingen lek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...