Gå til innhold

Abilify og parkinson?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rister en del i armer og ben. Bruker Abilify og litium. Jeg mistenker Abilify?! Jeg får vel ikke parkinson?? Er bekymret...

stjernestøv
Skrevet

Husker jeg ble veldig stiv av abilify, men ristet ikke da.

Skrevet

Jeg rister en del i armer og ben. Bruker Abilify og litium. Jeg mistenker Abilify?! Jeg får vel ikke parkinson?? Er bekymret...

Det er vanlig med "lett skjelving", kanskje særlig i hendene ved bruk av litium.

Jeg har fulgt en kvinne over mange år som har brukt litium, lamictal, cipralex, orfiril  og zyprexa (samtidig). Hun utviklet gradvis klare symptomer på nevrologisk sykdom (kraftige skjelvinger, spesielt i den ene armen, samt rigiditet i ledd og i tillegg kognitiv svekkelse) til tross for at serumkonsentrasjonen av alle medikamenter var innenfor anbefalt område. Etter mye om og men har hun nå seponert cipralex og orfiril, samt redusert zyprexa-dosen. Skjelvingen/ristingen i armene har blitt vesentlig bedre. Nå er det primært den "fine håndtremoren" som er ganske vanlig ved bruk av litium som er igjen.

Skrevet

Det er vanlig med "lett skjelving", kanskje særlig i hendene ved bruk av litium.

Jeg har fulgt en kvinne over mange år som har brukt litium, lamictal, cipralex, orfiril  og zyprexa (samtidig). Hun utviklet gradvis klare symptomer på nevrologisk sykdom (kraftige skjelvinger, spesielt i den ene armen, samt rigiditet i ledd og i tillegg kognitiv svekkelse) til tross for at serumkonsentrasjonen av alle medikamenter var innenfor anbefalt område. Etter mye om og men har hun nå seponert cipralex og orfiril, samt redusert zyprexa-dosen. Skjelvingen/ristingen i armene har blitt vesentlig bedre. Nå er det primært den "fine håndtremoren" som er ganske vanlig ved bruk av litium som er igjen.

Det er i armene og beina, ikke hendene. Og jeg har brukt litium i 9 år uten å skjelve....

Bra at det ga seg hos damen du kjenner.... Det var masse medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...